Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1081 ggr
Spieluhr
0

Mina råttisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara slänga en bild på mina två sötisar som är uppfödda hos Wintermynta! Kallar dem Nagini och Bellatrix. Jag är verkligen jättenöjd och trivs fruktansvärt bra med dem. Inte världens bästa bild, men ni får ha överseende med det! :)

Varghund88
0

Vilka sötnosar! Är det CoF-kullen? (:

Spieluhr
0

#1 Ja, precis! :)

Varghund88
0

#2 Jag har två bröder här hemma :D

Spieluhr
0

#3 Bilder? :D

Varghund88
0

Här är när jag nästan precis fått hem dem (bilder från 27 aug).

Sam i min hand.

Varghund88
0

Frodo med min hund Sirius.

Varghund88
0

Båda i syrrans luva (foto från 9 sept). Frodo "överst" och Sam "underst".

Har tyvärr inga precis nytagna bilder. (: (tänkte eventuellt försöka hinna med att fota lite idag haha)

Varghund88
0

De är förstås mycket större nu haha. Växer så det knakar!

Frodo är en lite försiktig men ändå nyfiken herre. Sam fick tyvärr en infektion för ett tag sedan och har en lätt snedskalle till följd. (den sitter i även nu när medicinkuren är över sedan länge så den är tyvärr permanent, men inte så allvarlig att den egentligen ger honom några bekymmer)

Spieluhr
0

Så söta! Jag beklagar infektionen. :( Nagini är mycket livlig, hon gillar att gosas med min katt och så är hon allmänt busig. Bellatrix är lite lugnare men jag är mycket nöjd med dem.

Varghund88
0

Haha här gosas det inte med katterna. Råttorna kan möjligen reta katterna lite. (;

Vem är vem av dina?

Tänkte det var bra att berätta om Sams infektion då man inte vet om det ligger någon form av känslighet hos syskonen heller. Vi vet inte vad det berodde på.

Jespersen
0

Vilka små sötnosar!

Fridborg
0

Jag har 3 st från roskullen från wintermynta, SUPERNÖJD! Är som slappa trasor när man plockar upp dom, pussiga och härliga och pigga individer :)

Spieluhr
0

#10 Funkar bra när man har uppsyn över djuren. Skulle dock aldrig lämna katten ensam med råttorna då han är utekatt och förmodligen har fångat små gnagre innan. Men djur är så intelligenta så han känner liksom att dessa småttingar tillhör mig och därför verkar han liksom inte röra dem 

Beauty Sleept In Sodom och Painting Flowers White Never Suited My Palette tillhör mig. Skulle även köpa Sweetest Maleficia. Men hon hade tyvärr rymt. :( 

#11 Jaa *__* 

#12 Vad skönt att du är nöjd! Mina är nog inte direkt som slappa trasor. Dom älskar att klättra i den höga buren och springa omkring. Men om jag har dem hos mig så brukar dom oftast krypa upp och lägga sig i min nacke och knastra. Sen händer det att dom går och utforskar lite. Sen lägger som dig där igen. Dom verkar älska min nacke ;)

Varghund88
0

#13 Menade mer vem som var Nagini och vem som var Bellatrix XD Ljus Nagini och mörk Bellatrix eller tvärtom? XD Man blir ju lite intresserad av syskonen till sina råttor tycker jag =3

Spieluhr
0

#14 Jaha! Oj. jag ber om ursäkt. Bella är ljus och Nagini mörk. :)

Varghund88
0

Tog precis en ny bild på bröderna (sjukt svårt att fota råttor haha XD)

Fridborg
0

#16 Är de bröder med mina? :)

Varghund88
0

#17 Nej de här två är från CoF-kullen och är bröder med flickorna i #0. (;

Annars har jag lille Merry här hemma som är bror till dina tre.

(får väl nästan göra en egen tråd med bilder på mina råttor haha, istället för att kapa andras trådar)

Fridborg
0

#18 JA, skapa en tråd med syskon från mina killar! :D Eller ska jag göra det?

Varghund88
0

#19 Jag har ju bara ett syskon till dina killar men a en syskontråd vore ju kul. (:

Fridborg
0

#20 Jag sätter igång en så slipper vi kapa folks trådar :P

Men alltså, ÄR det fler än du och jag här som har syskonen? :P

Varghund88
0

#21 Jag har faktiskt ingen aning vilka fler det är som har från den kullen… Eller ens hur många de var haha. Vet ju att Mia har två bröder kvar själv också.

wintermynta
0

Jag vill bara säga att jag är så glad att ni är nöjda med era råttor. Det är roligt att se bilder på dom och veta att dom har det bra.

N0odlepop
0

#22 Jag har också två stycken från CoF kullen! Två små flickor! Helt underbara!

Domino

N0odlepop
0

och lilla 

Delta