Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 474 ggr
chiyoo
0

lek eller allvar?

Mina två hanråttor är 6 veckor gamla och när jag kommit hem med dom och satt dom i sin nya bur så ser jag hur den ena biter tag i sidan på den andra. Inte så att han piper, men bara bet lite i honom… Råttan som "blev biten" var helt obrydd så antar att det inte gjorde det minsta ont..

Är detta lek/tvätt/normalt eller något aggressivt?

[Ratass]
0

Lek och bus så länge det itne blir sår :)

zickan
0

Bara lek. För tidigt för dominans problem och aggresivitet. Nu är det bara bus :)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

chiyoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det ser ju aningen hårt ut med tanke på att den ena biter tag i skinnet och nästan drar den andra… och så springer de runt runt runt

[Ratass]
0

Bebisar kan vara lite hårdhänta mot varann ;) syskonkärlek du vet

brottning och pip och sprätt hör bara till :)

[arlington]
0

För några veckor sedan var det underliga pip hela tiden från råttorna och sedan såg jag vad som hände- när den ena låg och sov kom den andra och klämde tag i hennes hud så att hon pep!
Ni skulle ha sett hur komiskt det såg- rackaren såg verkligen hellurig ut och var så belåten varje gång hon fått ett pip! Det gjorde ju inte ont och den andra brydde sig inte, mer än att råka låta helt automatiskt vilket den lille filuren tyckte var helt makalöst underbart. ;D

Blåste lite på henne två gånger när hon gjorde om det och sedan slutade hon. Hon var verkligen på ett retstickehumör den dagen! Haha!