Luftrenare
Nu så har jag tröttnat på att mamma kommer förbi och hälsar på mig i min lilla etta, med två burar och 8 råttor, och bara klagar varenda gång på att det luktar hemskt! sure, det luktade inte rosor direkt när man kom hem från semestern heller på en vecka.
Var till elgiganten-elon-elspar och kollade på luftrenare. De sa att det bara fanns en som hade kolfilter som var behövligt för att ta bort lukter, inget är 100% men det gör det bättre iaf.
Priset hos dem på en Electrolux Luftrenare Z9124 var 3999:-
Det blev en mindre shock för en som är mer eller mindre arbetslös :P
Tacka för all information då allt lät superbra med den, kollade in prisjakt när jag kom hem och hittade exakt samma som billigast på Webhallen.com. Endast 2395:-
Ja tack, den köper jag!
Nu så har den stora raringen kommit hem, går på auto så den kan höja effektiviteten då det behövs och gå på low när det är lugnt.
Ska be mamma komma hit om ett par dar och se vad hon säger då jag själv inte känner ett dugg. Det ska bli intressant om den lyckas.
Här är en länk iaf till den billigaste luftrenaren, http://www.webhallen.com/hushall/98338-electrolux_luftrenare_z9124-svart
sätter en tass här, vill veta om det funkar 
intressant :D sätter också tass för att läsa vad din mamma tycker sen ^
*tass*
Har du haft några problem med nysningar eller poryforin innan också?
Hm, intressant! Tass!
Så säger min mamma med när hon kommer hit, vill gärna veta om den hjälper
*tass*
tass :D
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Smart!
En sådan ska stå på min "Köpa in" lista.. om den nu funkar bra till detta ändamål!
Så säg gärna till hur den funkar när du haft den ett tag :)
Mvh. Sanne & Djuren
Oooooooh O.O Om det fungerar vore det ju nästan värt pengarna..
Gick in på prisjakt och där hittade jag flera stycken som var mycket billigare!!
Katoz
Electrolux Z9122 går på 1988:- (ink frakt)
På elgiganten :) Inte jätte stor skillnad dock
Mvh. Sanne & Djuren
det är den svarta just som har kolfilter, det är det som tar bort lukten, den hade även autofunktionen som känner av om "luftnivån" stiger.
Det är möjligtvis den vita ni ser som är billigare, men den har inget kolfilter.
#3 vet inte om man ska säga problem direkt, det varierar på dem just då de sovit väldigt länge då kan de obland vara lite snoriga ser jag :P
Dock har jag en zookille som verkar ha fel med näsan som fnyser å har sig, speciellt när han blir stressad. så får se om han blir nå bättre.
#13 Ahhh.. okej! :) Då ska man se till att köpa rätt också! Men hur ofta behöver man byta filter? För sånt är väl rätt dyrt, eller? :)
Mvh. Sanne & Djuren
Det är två filter i den, ett kolfilter och ett annat tvättbart filter som man sköljer av i diskhon bara. Den samlar på sig damm så enligt han som berättade om den sa att dammråtterna under sängen försvann då han själv hade den i sovrummet ;P
Den här säger även till själv när det behöver bytas/rengöras. Kolfilter lär inte kosta mycket heller kan ja tänka mig.
Den var otroligt simpel att öppna och sätta i filter så det är ingen komplicerad manick direkt ändå :)
#13 Återkom med hur den påverkar deras hälsa också! :)
I will!!!
Är otroligt peppad!
#18 Håller med! Snygg och stilren!
Och jag hoppas ni fattar att den tjocka korven bakom inte är själva sladden utan ett sladdskydd! kostar den så pass så ska de små odjuren INTE få käka upp den! XD
lite diskret också:P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Borde också skaffa lite korvskydd xD
Just nu har de tuggat på sladdar till väckarklockan, brödrosten, vattenkokaren, kylen, frysen, spisen, datorn, externa hårddisken, utetermometern, ipod-lurar&laddare, diverse lampor…och säkert en massa bakom tv och konsoller som man själv inte kommer åt… :p
Det som jag inte lyckats laga (än): externa HDn, en ljusslinga. xD
haha! kanske dags att skaffa då ;P Billigt billigt på IKEA vettu ;P
#23 jao, får kika xD

hmm…undrar om det är en luftrenare jag ska skaffa mej för att få lite bättre luft här hemma
You can't spell Bitchy without Itchy
#25 det är det. Den renar ju luften och ger ut bättre. Finns ju en hel del billigare varianter som är just för luften i sig och tar bort dammpartiklar. Den här är ju just för lukten, OCH luften så klart. Det enda som skijler är att den här har en "näsa" som de sa och kolfilter.

hmm…hittade en billig på blocket som man kan sätta i kolfilter på :D
#28 klockren!
Haha, satt ute i köket nyss med pojakrna lösa, Storpojken går förbi luftrenaren, vet inte om den reagera på honom eller bebisburen för den gick upp i varv XD
#29 Ahahaha åh du måste ju döpa den! Den har ju en fisförnäm personlighet! Värsta C3PO fast den mer liknar R2D2… XD
#29 xD haha
Mvh. Sanne & Djuren
Luftrenare är super! Jag har också en sån som både tar bort lukt och partiklar. Detta eftersom jag har fåglar hemma. Fåglar luktar ju visserligen inte på samma sätt som gnagare kan göra men de dammar och ja, jag har ju andra djur som luktar desto mer.
#29 hahahaha den verkar ju funka iaf ;P
hahaha åh, älskar din humor mikeiko! XD 

den måste ju ha ett snobbigt brittiskt namn, typ James eller Brighton, eller Niles
Sir Näs!
Och defenetivt Mr innan! Typ Mr Fisförnäm 
fråga - funkar den bra för allergiker?
#37 yes, den är testad och godkänd för allergiker :)
#33 xD :D
så, tex dammallergiker får det lättare att vistas i rummet/lägenheten?
#40 ja tydligen, eftersom den samlar på sig dammpartiklar i filtret som man sen gör rent, han sa även att det är lättare för tex pollenallergiker så därför är det oftast kampanj på dem till våren.
sweet! då vet jag tack!
Mamma kommer nog förbi om någon dag, får se vad hon säger. Det jag själv upptäckt är att, rådisarna störs inte ett dugg av den, inte ens då den går på "turbo" :P
Det står att den ska kunna ta hand om tex cigarettrök, den gick igång rejält bara man rostade bröd :P
Mamma kom förbi redan idag, och sa att det var helt klart en förbättring! inte alls samma "vägg" av doft som hon säger annars :P
Den tycker heller inte om ostbågar :P
härligt att den fungerar! :D Hahaha, de luktar ju rätt starkt :P
ja och jag andades inte alls brutalt då odour sensorn ;P
hahaha xD