Panik!!!
Det som absolut inte fick hända har nu hänt. Glömde att stänga burluckan till tjejerna och skulle bara upp en snabbis för att hämta något. Kommer ner igen och upptäcker att en av tjejerna har lyckats ta sig in till killarna. jag vet inte alls hur för alla luckor var stängda. Jag begriper ingenting- hon måste ha lyckats tränga sig in på något sätt. Snabbt som attan plockade jag ut henne och tittade på henne. hittade ingen vaxpropp, men däremot liten kissdroppe. Kan hon nu bli gravid i alla fall?
Detta är en av dom honor som absolut inte fick bli gravid i och med att dom kommer ifrån den kullen som Alexfifan och en tjej till var nere i skåne och räddade.
Vad fasen gör jag nu???? Detta fick ju absolut inte hända och nu känner jag mig som den mest oansvarigaste råttägaren i världen :(
life always find its way!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
känn inte att du är en urusel råttägare bara för det, alla gör misstag. Det är sånt som händer.
utöver det kan jag tyvärr inte säga nåt, då senaste gången vi hade råttor var då jag var liten, så jag minns dom knappt ):
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
ja hon kan vara dräktig. din tjej verkar lika smart och smidig som Agnes (som är släkt med din..) känn dig inte oansvarig, ibland händer det bara.. fast jag har fortfarande dåligt samvete och känner mig kass eftersom Agnes blev dräktig.. så jag vet hur du mår! kram.
Jo alla gör vi väl misstag, men jag förstår inte hur jag kunde glömma en så viktig sak. Har varit så noga i flera månader med att inte glömma stänga tjejernas burluckor efter att ha haft dom ute, just för att dom inte ska ta sig till pojkarna när jag inte är där.
Jag har så otroligt dåligt samvete, samtidigt så är jag nu livrädd för jag vet ju inte knappt något alls om uppfödning, graviditet eller förlossning. Sen om hon nu skulle vara gravid så är jag livrädd över hur ungarna ska bli. Min lilla tös kommer som sagt ifrån en räddningsaktion och vi vet inget alls om hennes bakgrund mer än att hon är räddad. Men det jag ser på henne idag så är hon fortfarande ganska skygg trots mycket plock och arbete, bättre nu men som sagt mycket arbete kvar. Ja helt enkelt så är hon inget avelsmaterial.
#4 Skulle olyckan vara framme så får du försöka se det positivt, det är inte säkert att hon går på aggressiva och skygga gener, det kanske bara är hennes uppväxt :) Men jag håller tummarna!
Tack Magda. Jo min lilla Skrållan är väligt smidig och smärt :) Jo du har rätt man känner sig verkligen kass. Jag hoppas ju verkligen för mitt liv att hon inte hann bli gravid. Det var ju inte så här jag hade tänkt att starta min uppföddning.
Shit alltså det här känns verkligen inge bra.
#5 men hennes uppväxt borde vara rätt ok, för vad jag fattade det som så tog Alexfifan hem denna kull när dom var ganska små. Men det ska jag låta vara osagt.
Jag får väl helt enkelt ta ett problem i taget. Nu är det att hålla koll på, henne, shit jag har inte ens en våg för att kunna väga henne. Sen ge henne extra fet mat. Göra i ordning en bebisbur om utifall att.
Sen får jag nu då läsa på om detta med att föda upp och ta hand om bebisar. Så det är bara att börja leta info nu då.