Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1048 ggr
GeishaoChick
0

Äter papper..

Det mest lustiga, OCH JOBBIGA beteende mina två honflickor (två månader gamla) gör är att dom äter papper.. och jag menar verkligen också ÄTER!

Jag kan inte ge dom nåt papper eller nånting som har med det och göra utan att Millan eller Pute äter upp det. Visst det är ingen stor fara i sig, men det gick tillochmed så långt att Pute inte kunde bajsa och det som kom ut var bara brunt sammanpressat papper! Dessutom är jag rädd att dom kommer ersätta den med maten dom äter och få näringsbrist.

Uppfördaren sa till mig att detta beteende hade dom inte innan dom flyttade hem till mig i Augusti.. så jag undrar igentligen vad som föresgår.. känns också tråkigt när min äldsta råtta älskar att boa in sig i papper. Jag har testat handdukar men dom nös av det och det luktade förfärligt efter ett par dagar..

Så jag undrar om någon vet hur jag kan sätta stopp på detta? Och varför i all friden gör dom såhär?

hus-musen
0

Låter ju som att de har brist på något ämne eftersom de äter papper sådär. Jag hade nog börjat med att titta på maten och se om jag kan ändra något där.

Qui dormit, non peccat