Nyser
En av våra älsklingar nyser relativt ofta, men bara när hon kommer utanför buren :S Är det något att springa till veterinären med eller kan hon nysa för att hon är så himla exalterad?
Kan vara för att råttan känner massa nya dofter å nyser pga det. Om nått luktar starkt för dom kan dom oxå nysa. Tror inte att det är något att oroa sig för. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
min pojke nyser också ibland. Mest i buren dock
Mina råttor nyser ibland då de får gå på nya obektanta ställen :)
// Fawo (;
Det kan bero på att hon sniffar runt så mycket överallt och får massa info i huvudet och nyser ut "gammal doft" för att samla in ny. Så är de allafall för illrar o hundar, förmodligen samma hos råttor :)

#4 ibland "nyser" råttor för att få ut gamla lukter/rensa ut nosen japp ^^ de luktar ju antagligen mkt nytt så då vill de ta in alla nya lukter och då nyser de ut de gamla :) men om de börjar nysa ofta så kan de vara förkylning, men då nyser o låter de även inne i buren XP hoppas ja var lite till hjälp iaf XD
När min lilla rosselråtta nyser så brukar det även komma lite snor.
Jag vet inte om det är något som händer förkylda råttor, men snor som snor kanske?:P
jag tror det inte är nå att oroa sig för,mina råttor nyser ibland också :)
#5 Han nyser ju även inne i buren, men som jag upplever det mest när det händer mycket. Han har byggt upp en förkärlek att föröka äta upp mitt snor i näsan nu :P