Chattråden
Nu skapar jag en tråd för alla randoms :D Man kan prata om allt möjligt, OT eller om råttor så klart ;P Allt!
Kommer försöka hålla i tråden så gott det går och sedan göra cahttråden nr 2 om den här blir full, och förhoppningsvis så kan den låsas av någon av medarbetarna då för att slippa få upp en utgången chattråd :P
Japp då kan jag börja med att jag är skit orolig för min englands resa för allt bara strular D:
Man blir ju bara tvungen att fråga om nån sett filmen Och så kom Polly, Polly i filmen hade glömt sina nycklar i frysen av nån anledning, och man tänker ju att ja det där händer ju verkligen i verkligheten :P no way, hur kan man vara så dum, jodå, igår hittade jag min mobil i kylskåpet efter att ha letat igenom hela lägenheten :P
#1 jaså :O varför ska det strula`bte ja ska också till england :D
Först så drar sig kattvakten ur, så jag måste fixa ny kattvakt. Sedan så den 'nya ' kattvakten funkade det inte då en av mina katter inte alls gick ihop med hans. Men nu har jag fått tag på en tredje kattvakt, och jag hoppas det går bra. ( långa historien kort: min katt kastrat edwin är jobbig ) - och nu kom jag på att jag måste fråga kattvakt nr 3 om hennes katter är kastrerade annars blir det kattbäbisar T_T
Nu har vi fått problem med min pojkväns pass, han kanske har det i skåne… och det är inte så bra då vi är i norrland. Så vi måste åka troligen till umeå för att fixa ett provisoriskt och det ska kosta runt 1000 kr ( inte bilresa inräknat ).
nu fattas det bara att hundvakte ska få förhinder :c *ångest paket*
det som gick allra bäst hittils var att skjutsa upp Bly, Dravit och Bärnsten till Allamej. Hoppas det blir en racer bra kull nu när så mycket bad luck skett med mig. så det jämnar ut sig .___.
OK? när och var ska du då? vi ska åka till Doncaster till min pojkväns kompis, ska bli en massa nörd bus där :3
Lät drygt det där, har inte hittat nån rattvakt ännu, blir mamam som får komam och mata dem och se till dem men hon är råtträdd å vågar inte ta i dem ^^' så de får ha det tråkigt i 10 dagar :/
Vi ska till London och träffa guildkompisar från wow… pojkvännens kompisar egentligen då :P så det blir nördbus för oss också Men det ska bli riktigt kul då man itne vart utomlands sen 2000.. den 19 aug far vi :)
Vi ska också vara borta i 10 dagar, och träffa guildkompisar xD OCH det är pojkvännens kompisar haha! Själv slutade jag spela wow för länge sedan, blev så less på det :c
Du har ingen råttmänniska i närheten då som kan vara vaktis?
haha vilekt sammansträffande :P
Nä, ingen som jag känner som kan råttor och som jag vill ha i hemmet, den enda som jag visste vill jag verkligen inte ha in här, hon har själv råttor men det första hon gjrode då ja sa att hon fick ta ut en av mina då hon avr på besök, var att dra honom ut i svansen medan han håller i sig i mattan på hyllplanet.. så, no thank you XD hon kommer inte innanför dörrn igen.
#7 *burrr* skulle också bli rätt förorättad om nån gjorde så med mina fuzzbutts ._.
verkligen, och nu när man har små småttingar, så litar man inte på nån XD
Haha x3
Kändes skönt att kunna lämna råttorna hos Allamej, för jag vet ju att hon kan sina saker. Alla andra av mina råttvakter var upptagna också, sedan finns det inte så många jag litar på. Man ställer ju som högre krav ju mer man älskar sitt djur ._.
Men, verkar vara som passet är avklarat nu iafl. gud så skönt, lite mindre press. känner mig just nu all over the place ._.
sen känns det ju som att alal på forumet bor så långt ifrån arandra :P Inte lätt å hitta nån som har tid och plats.
Skönt det, vi fixade allt på en gång , vi bokade plan och tåg å allt för typ en månad sen, precis när vi bokat klart säger pojkvännen, just ja.. måste man inte ha pass btw? som tur är tar det ju inte mer än en veckaå få det :P
Jag får veta allt eftersom att det bor råttägare i närheten, första jag fick veta om var nog eldbarn? Sedan My ( tror jag gjorde henne råttsjuk då jag visade mina herrar för henne <3) , sedan ska det finnas en till men har inget minne vad hon hette ._. annars är det ju Allamej och sockerråttan jag känner till, och iofs en i piteå. Vill gärna ha mer ratlovers som jag kan prata med öga mot öga, men jag är inte så bra på sociala biten xD
Vi kunde inte fixa allt så långt innan, skulle få biljett pengar i födelsedag ( 25 juli ) och killen skulle få sin lön den 22 juli. Så allt fick skjutas upp lite, men vi kommer nog iväg iafl.
TRor närmsta mig är Zickan Och nån i borlänge.. gulzebr maybe..
n'r skulle ni åka då
det är ju nån iafl :)
vi åker nu på lördag
Jag kollade nyss på film med pojkvän pizza och Totoro (råtta), så gav jag honom en kant där det fanns lite sallad och skinka. Han åt upp allt utan brödet och tiggde skinka, en sen var pizzan slut och då dög brödet! xD Lite fräck :o
#15 så är det ju alltid :P finns det smör elelr kaviar på mackan så slickar de av det och kastar resten för att tigga om mer :P
#145 oj så pass :O vill också åka nu juh >.<
#15 Haha jaa men han bruka älska bröd och äta det direkt :o
#17 patience my young one! x3
#15 fick flashback av när Hypno levde, och han beslöt sig att dricka av min soppa medan jag jagade hans bror. Brände sig, ryckte bakåt, smakade igen, bräsnde sig, sedan så försökte han en tredje gång men jag tyckte inte han skulle få göra det mera xD
#19 Precis har Lillemor gjort också xD Dem borde ju känna med morrhåren att det är för varmt att dricka, eller liksom ångan xD
#20 antar att korvsoppa ( i mitt fall ) är helt oemotståndligt xD
Är det bara jag eller är det enormt tyst här på sajten?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
det är tyst som graven skulle jag säga, brukar alltid vara livat här
Jag tycker alltid det är "tyst" på morgonen men sen på kvällen är det flera online :)
Tycker det går i vågor, ibland är här jättelivat medan andra gånger står det stilla :P
#22 håller med dig,brukar vara inne varje dag och finna nya saker. Visst folk är kvälls människor men det brukar iafl vara en ny tråd på morgonen
Om jag hör en enda Credence låt till så kommer jag att åsamka skada på högtalarna som spelar den!!!! Jag blir galen!
Igår, först 2 väldigt bra rockband, BRA musik, ett coverband och Outshine (sök om ni är intresserade) och sen kom s*t*n…
Ett gäng medelålders gubbar som spelar vid så gått som varenda arrangemang i den här staden… skitdåliga covers på skitdålig musik. Och sångaren har ju fått storhetsvansinne sen han var med i Körslaget… Illa, ILLA lät det… och han var så cool ( i sitt tycke)
Jag har egentligen väldigt få hatobjekt inom musiken men dåligt framförda covers på låtar som redan är överspelade är ett… Sen har vi klassikern Eddie Meduza som raggare är så glada i… En annan godbit som får mig att gå i taket är
"Vi är pojkarna som busar med flickornas små musar" Det får mig att vilja slänga något ruttet på den bilen.
Jag har umgåtts med raggare under en stor del av min ungdomstid och jag gör det inte numera av en god anledning… skitmusik!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Haha xD lät inte lätt Allamej :3
Här har jag det så tyst. tror det är den tystaste lägenheten jag haft faktis ( ok jag har bara bott i lägenhet 2 ggr ). Sist jag hade musik problem var då grannen spelade för hela lägenhets huset, och gjorde det varje helg :P när jag har jobbat så måsta jag ju få sömn också ^^;
en annat varv verkade dom ha haft nån form av familje fest för när man öppnade korridoren skrek barn, vuxna och vette gudarna allt ._. det var galet. Slutade med att jag aldrig vågade gå dit då dom var så högljudda.
Men efter ett antal veckor fick jag nog och ringde störnings jouren, efter det har det aldrig levt om till klockan 3 på natten! utan tysthets tiderna är respekterade <3
Haha, jag var ju här vid halv sex-tiden…innan jag gick och la mig…har precis vaknat nu xD
Satt uppe och spelade tv-spel hela natten <3
#29 spel <3
här är det då inte tyst :P elektronikafestivalen är i full gång! :D
Inte här heller, Helsingborgsfestivalen strömmar in genom fönsterrutorna :P
Skulle behöva hjälp, är mina råttor drabbade av mycoplasma? Min ena råtta Rosie nyser väldigt ofta och någongång har hon avgett små marsvinsljud. Jag kan inte se att hon har något rött kring näsa och ögon, och hon är väldigt aktiv. Kan det vara så att hon är sjuk? Min Coco nyser inte lika ofta men det kan ha blivit lite mera än vad det var först. Ser inget speciellt på henne heller förutom att hon ibland har har "guppat" framåt utan att göra något ljud, som när man hostar. Sen har jag märkt att hon gör knorr liknande ljud när hon sover (sover på huvudet som en boll). Drömmer hon eller är hon sjuk?
Massor av bebispip från köket! <3
Här är det mest buspip från rummet! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
#33 Ja hon är förmodligen sjuk. Åk till vet, väntar man för länge så blir det kroniskt om jag inte minns fel
#36, båda? föressten så upptäckte jag att Rosie hade lite rött klet runt nosen idag. Kan det vara någon annan sjukdom?
#37 Rött klet = snor. om det är orange hållet så är det råttsnor, eller porfyrin som det heter. Det är ett tecken på att dom är förkylda, troligen blivit av att det är dragigt där du har dom eller för kallt
på tal om rött klet :P Blev skitskraj idag då ja kom hem å såg att det var som blodstänk i hela bottendelen av buren, i toan och i huset, sen så slår det mig att det är nog min Kalle som har problem med näsan som verkligen vart igång och fnyst ur sig en hel del >.< usha! Har kolalt igenom dem, ingen är skadad :P
Det är ganska avslappnande när mina dumma grannar spelar gitarr och sjunger istället för spela ashög skitmusik som dem brukar :D
Det är så där lagomt påfrestande att jobba i djuraffär när man är den enda som gives a damn om djuren..-.-'' suck
#41 Det är tur att djuren har dig då! Inte alla djuraffärer som har en Ratass som anställd. :/ Skulle också vilja jobba på djuraffär, det är djuren som gör att jag tvekar. Skulle tycka så synd om dem så det skulle sluta med att jag tog med alla hem!
jag vill sluta med det :/ är dock inte anställd ens.. bara vikarie, man att stå och behöva skämmas över hur de andra prackar på kunder grejer som inte djuren behöver, se dem vara i för små burar ibland.. hur de säljer djur. man orkar inte med det.. vill inte ta ansvaret att få höra av kunder som komemr tillbaka med problem som de orsakat
Förstår att det är jobbigt :/ Tror inte jag skulle klara av det. Skulle vilja jobba på affär som bara säljer djurtillbehör i sådana fall… Man blir så ledsen när man tänker på alla djur som far illa.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
JAG SAKNAR MINA RÅTTOR!! Varit inlagd i en vecka men åker hem imorgon! :D
#3+4 Hahaha Jag ska också till england och träffa massa guildkompisar snart xD Dock i september =) Sen drar jag ner till Holland och träffar alla mina vänner där nere :P Fan va roligt att det är så många som spelar WoW här inne egentligen :P
#45 - Wiiiieee, varför har du varit inlagd? Klart du saknar dina råttor!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Känns lite bättre idag efter jobbet, lyckades få affären att sluta med råttor.
Började med att ett par var in och skulle köpa en råttkompis till sin hona de har hemma, har tipsat henne om den här sidan och blocket som har en hel del ungar, men de sa att de inte hittat något och skulle ändå titta på de ca 3-4 mån honorna vi hade, slutade med att jag vart rejält biten.. -.-'' så de blev inget av med det, så jag gick in till kontoret för att försöka få upp denna sida och zickans nr. då jag såg att hon hade en hona kvar och att de här två ändå skulle till västerås idag, hittade inget och den egentligen pensionerade chefen kommer och tycker att det är kunden själv som ska leta reda på det där och man ska inte ge tips om andra grossister, blir riktigt förbannad och bara skakar då jag vräker ur mig att "ja men va fan ska ja göra då, då de vart in förut och jag kan ju inte säja våra odjur som biter fingrarna av en!?" blablabla, du får ju inte betalt för att sitta och gosa med djuren heller, sånt har vi inte tid med, - "nä men då ska ni fan inte ha djur heller! man kan inte sälja dem så här! Och det spelar ingen roll om ni skaffar in ungar, de kommer bli lika hemska de med då de inte får någon som helst kontakt.." - ja, de kostar ju mer att ha dem här så vi kanske ska sluta med dem då, *ringer upp nuvarande chefen* det är bestämt, vi tar inte in några fler råttor. SCORE!
Så nu kan man inte köpa råttor som husdjur eller som ormmat, i know det är förbjudet, men som om de bryr sig på det där stället..
Åh, bra! *tummen upp* För övrigt är det ju precis det man har annan personal till - att göra sånt man inte hinner själv. Och då ska "gosa med djuren" vara en prioritet om man vill få nöjda kunder som inte kommer tillbaka med skygga och bitande djur…
sånt som man inte hinner själv.. ja, de gör inte så jäkla mycket själva.. så man får göra typ ALLT.. ta kunder, fixa tusen akvarier, lagerarbete, packa upp alla leveranser, städa upp allting som en alning då de är som två stora barn som slänger grejer efter sig överallt.. så fort man försöker göra nått me djuren så, mnja, gör det där och det där och det där nu i stället, vi har inte tid med djuren nu..
och ja, kunder ringer ju och frågar varför deras hamster fått en massa ungar, varför hamstern gnager som en galning på gallret (för liten bur) råttor som barberar sig och ja.. Man blir bra trött
Lol! introducerade Lill-babs som nu är fem veckor till de tre stora töserna igår. Det har vart lite smågnabb då de stora tjejerna är lite hårdhänta. Men nu ikväll fick ja se nått riktigt kul och oväntat.. Prillan, en liten konstig tjej, hon låter ALDRIG nån sniffa henne i rumpan och verkligen inte "hjälpa" henne med löpet, hon blir alltid pissed på de andra som försöker och kutar omkring och skriker.. Kommer in i köket och ser Lill babs sätta på henne, om å om igen.. knasråttor.. Ser bra roligt ut då lillbabs klättrar upp på hennes rumpa XD
#46 Har chrons sjukdom och låg på tarmvila. Men nu är jag hemma! :D Saknat mina fisar jättemkt! Dock var jag tvungen att akutavliva en mus :'(
Jay! nu är jag tillbaka från england :D
Någon som kan avgöra om jag ska ta mina råttor till veterinären/mormor? #33
Ta dom till vet ja, en som kan sin sak om råttor, även om det inte är mycoplasma kan det utvecklas till det helt obehandlat.
Det går bra nu!
För bara några minuter sen fick jag besked att jag har fått jobb! Visserligen "bara" halvtid, men rätt så bra timlön och ett helt OK jobb.
I 6 års tid har jag letat jobb, letat lägenhet, försökt få någon form av rätsida på livet. Och så bestämmer man sig för att ta lite sommarvila och så dimper allt bara ner från himlen. Kompisen ringer och frågar om jag vill ha hans lägenhet. Syrran ringer och frågar om jag vill köpa hennes nya dyra telefon för en spottstyver. Pappa undrar om jag vill ha en helt ny dator. Och så ringder dom från något företag och frågar om jag vill komma på intervju och så har jag ett jobb dan efter. Fast jag är fortfarande inte helt hundra på att jag faktiskt ens har sökt jobbet ifråga… Det är inte riktigt klokt! 
Men nu ska jag ner på FK och fixa lite pengar, det kommer nämligen inte dimpande ner från himlen hur mycket man än önskar det. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#55 Grattis :D
#55 Ja verkligen grattis! jag hoppas själv på samma tur när det gäller arbete :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#55 Wohooo! :D Låter som en underbar tid ^^ Grattis!
Jag har också typ fått ett jobb :D Fast inte officiellt än, har inte skrivit på nåt än! Och så fick jag reda på att jag fått en lägenhet idag! yay! Mitt liv blev så jävla awesome när jag dumpade mitt ex. Allt flög som fram som en raket! xP
! Kattunge!
Min pojkväns kattunge kom idag :3 jäkla söt liten pälsboll det <3
Ratass, hittat nån vakt? jag bor nämligen i västerås o kan ev vara vakt beror på till hur många och hur länge? ( bor granne med zickan )
såg att de va ett tag sen du skrev att du skulle till england haha, kanske redan vart där? :)
JAPP Får lära mig läsa nogrannare haha du är visst där nu.. :P
haha ja jag skrev i vakttråden för läänge sen :P halva veckan har redan gått nu som jag är här :P
ÅHH vildråttor! Skulle jag se en skulle jag försöka fånga den och stänga in den en dag bara för att glo på den ._.
Men jag hade nog inte gjort det ..men jag hade velat 
#67 haha ja man blev lätt fäst vid dem :P Bara kutar omkring bland alla ekorrar och duvor i parken :) bakom ett staket så ingen kan nå dem :) en riktig fristad! småttingarna är så jäkla söta!!
Herp!
Jag kan inte släppa känslan av att min nya kärlek somnade på min arm häromdagen. Gah, såå söt hon är, inte alls det tempramentet och lugnet, nyfiken heten och piggheten hon utstrålar jag förväntade mig. Jag förväntade mig att få jobba med en rädd ohanterad zooråtta, som hon var när jag först höll i henne. Men jag gissar att hon bara var stressad utav fåglarna eftersom hon är som vilken trygg råtta som helst när vi kom hem. Min älskade, min ögonsten 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Man blir bra irriterad ibland.. Bor i en etta med två burar som innehåller tre pojkar och 5 flickor, och varje gång min mor och far kommer på besök av nån aledning så skäller de på en att det luktar fan, och att de känner det redan i trapphuset (hyreshus)..
Själv känner jag ju inte av det och inte sambon heller, städar en gång i veckan.
Mor är ju en sån där typisk mamma som ska ha det kliniskt rent jämt så för henne ska det väl helst lukta såpa i hela huset,
Men att höra det gång på gång från dem får en att tänka på om man har för många ändå?
Om det är råttor som måste flytta så blir det pojkarna och det är väl oftast hannar som luktar mer? iomed det att det finns honor så de "utsöndrar" mer?
#72 Jag tycker att hanar luktar gott, jag gillar iofs djurlukt. Det verkar inte din mamma göra :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
nä det gör hon väl inte, som sagt hon ska ha det kliniskt rent.. men de gnäller ju på en ständigt om att de känner ändra utifrån trapphuset, känns som en sån otrolig överdrift.. -.-
#74 De behöver väl inte hälsa på om de tycker det är så fruktansvärt? (;
nä :P men de blir rädda att ja ska bli vräkt ^^'
Hejsan mina små kineser <3 Idag skulle jag åka till köpenhamn med mina kompisar men det var kallt o blåsigt så det blev inget :( Ibland hatar jag malmö asså.
har lekt med mössen o hamstern, så vad gjorde ni idag ?
Tecknat, blir rätt awsome tbh
Jaha, det e nice det. jag tecknade innan, men slutade. jag e inte längre kreativ.
#79 det är då man övar genom requests
Ja, troligen
#81 prova, gå till teckning i fokus. har skapat en del trådar där man kan öva på saker
#82 Tack så mycket. Jag ska göra det, men jag måste dock köpa nya pennor och saker för att kunna teckna igen :)
Hmm.. tecknar en del. I perioder.
Ska nog spana in den ifokus-siten.
man kan ta precis vadsom, jag har roat mig många ggr att teckna med ballpoint pens :3
sedan använder jag mycket stift blyerts :)