Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 482 ggr
Absinthe
0

Humla?

Igår så satt jag och formaterade datorn och plötsligt kommer det världens jäkla humla in här stor som ett hus och jag får panik för humlor getingar och allt vad det nu finns. Viftar som sören för att få ut den här flygande läbbigheten, men får inte ut den, den flyger in i ena buren bland råttungarna, TJOFF, en av ungarna bara flyger på den här stora humlan och har ihjäl den och käkar upp den med visst kiv från de andra ungarna som också ville dela godbiten.
Hur bra var detta? Är en Humla nyttigt mån tro? Det såg riktigt läckert ut hur hon jagade den och på mindre än en sekund hade ihjäl den och räddade livet på matte.. (ungefär) Visst har jag haft fjärilar inne på rummet också som de vuxna jagat och käkat upp, rubb och stubb slinker ner. Men just en humla, de sticks ju de där elakingarna! Tänk så hade hon blivit stucken menar jag.
Nojig hönsmamma jag vet. Oskyldig

Mymlan
0

Humlor sticks inte, de bränns.. Farligt eller ej kan jag ej svara på.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mischa
0

jo, humlor sticks, men ger en känsla av att dom bränns :)

≧◔◡◔≦

Mymlan
0

Pratade med uppfödaren till min Orgel. Hon sa de kan äta insekter men man ska inte ta in humlor precis. Men gräshoppor o spindlar kan ges..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Absinthe
0

Jag gav ju inte dom humlan, skulle aldrig få för mig att ge dom humlan frivilligt. Den flög in i buren och sen gick det för snabbt för att man ska hinna reagera. Dom mår fin fint så antar att det bara var en himla god godisbit för dom.

Tyckte ändå det såg smidigt och häftigt ut när de jagade och dödade humlan, inte just för dödandet av humlan, vilket öde för humlan, men att de är så precisa jägare. Har sett de jaga fjärilar innan som sagt, tycker det ser riktigt nice ut. Man ser ju vilka instinker råttorna har då. =)

[Driva]
0

jag skuell inte ge spindlar.. alla spindlar är giftiga (dock mer eller mindre), men råttor lär ju kunna få allergiska reaktioner de också så jag skulle aldrig våga chansa

Absinthe
0

Spindlar… galen, finns inga sånna här hemma! Uscha uscha! =P
Nae, fler humlehistorier hoppas jag inte på. Vill inte ge mina råttor insekter alls då jag har stor fobi för insekter. De får massa annat att tugga på istället. =)

lolaisdenied
0

vår katt står för dödandet av spindlar, fjärilar och flugor osv :P