SÅR!
Jag måste haft väldig tur för det här är mitt första större sår jag någonsin haft på en råtta. Upptäckte det på bebisen nyss! Han va jätteduktig och satt still medans jag tittade <3 Men när det var dax att fota så ville han inte ALLS. Fick en relativt bra bild på såret iaf.
Det börjar se lite geggigt och infekterat ut, har läst att råttor har otroligt bra läkekött, men ska jag ändå inte tvätta det med något?
Koksalt- om du tex har ögondroppar hemma. Ja, de sår som varit på mina har läkt oerhört snabbt
Hm, min mamma har det! Får springa över till henne. Det ser liksom lite ut som en krater och det kom gul-grön vätska ur :( Bara det inte blir värre!
Var beredd på att rengöra flera ggr per dag. Kan det vara en varböld som spruckit? Hade det på en av mina honor förut- jag såg till att trycka ut allt var och rengjorde sedan flera ggr om dagen. Blev jättefint väldigt snabbt.
#3: jag fick uppfattningen att det är var i eftersom jag upptäckte den genom att det var en stor bula. Stackars :( Springer iväg på momangen och hämtar tvätten!
Det kommer säkert läka fint! Bra att den sprack så du kan rengöra ordentligt