Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 293 ggr
lolaisdenied
0

förvånad

När jag kom hem idag och tittade in till mina hanars bur så tyckte jag att jag såg en mus. När jag tog av locket så fanns där ingen bara mina två små trötta rådishanar. Tittade då efter i mössens bur och då hittade jag bara den ena vita musen.. När jag sedan tittade in i hanarnas bur igen, såg jag en svans sticka upp under hanarna (i en handduk som de sover i). Där var min ena mus, helt oskadd och råttorna verkade acceptera den.

Jag trodde att råttor inte tyckte om möss…?

Lollo86
0

oj shit jag skulle ha fått hjärtslag :D tur att dom gillade han iallafall :)

lolaisdenied
0

Ja jag var då helt förvånad. Förstår inte hur den kom ut ur sin bur (akvarie) och in i råttornas bur. Tur katten inte var framme iaf!

Lollo86
0

ja det var verkligen tur det.

han tyckte väl att råttorna såg ut att ha det mysigt så han ville kanske också vara med :D

lolaisdenied
0

haha tyckte nog de luktade lite godare än vad hans bror (och han själv) görRäcka ut tungan

Lollo86
0

hahaha ja kanske det :D råttor luktar ju jättegott tycker jag. fast inte hanar när dom är helt pissiga :D

lolaisdenied
0

Jag som tycker att rådis hanar och honor luktar gott^^

[Driva]
0

jag har hört flöera som sagt att råttorna har dödat möss som kommit in i deras bur! du hade tur!

lolaisdenied
0

#7 min ena råtta hittade vår dvärghamster som rymt (katten hade vält locket till deras bur. hörde ett pip under sängen o då förstod jag att råttan hade hittat dvärghamstern. sedan såg jag hur min råtta bar iväg dvärghamstern.. :( det var lutet för dvärghamster det. vet dock inte om det var katten eller min råtta som egentligen tog kål på den.. :/

men mina hanar verkade inte bry sig alls om musen iom att den gick runder bland dem och så:P