Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 714 ggr
[Sillen-91]
0

Tanja & Spöket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att en av mina älskade råttor var tvungen att tas bort, skaffade jag två nya tjejer som var 6-7 veckor gamla.

Innan har jag haft hanar, och när jag köpte killarna var dom11-12 veckor. Hade aldrig blivit bärda knappt, så när vi fick hem dem var det inte tama eller vana med människor alls. Köpte dem på arken zoo i Uppsala.

Dom killarna bits om man sticker fram handen etc.

Men är så glad, tjejerna har bara smakat lite, men jag har tillochmed låtit Tanja slicka på mig och jag som innan varit så rädd för att sticka fram fingrarna till mina råttor. Är så glad över att ha två små tjejer som inte bits, jämfört med killarna.

Kan det beror på att killarna var ganska gamla och ohanterade när vi fick dem, att det är därför dom bet en?

*Undrar*

Guldheden
0

Oh lycka till! Vet inte mer vad hg skall säga! Skicka lyckoönskningar med vinden så öppna fönstret!!!

Ratlings
0

Grossister avlar inte direkt på temprament, så att dom är från grossist och ohanterade kan ha stor del av det.

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Sillen-91]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2#Tack :D

#3 Ja dom första är därifrån, men de andra två tjejerna är ifrån ett mer seriösare ställe. :)

Ratlings
0

#3 Ja, djuraffärsråttor kan bli såna tyvärr. Hoppas det funkar bättre med flickorna! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!