Tips inför nykomlingar!
Imorrn får jag hem überefterlängtade små bollar! :D
Har läst att man ska ha lite inredning i buren de första dagarna så de får stadga sig, sant? Lite allmänna tips tack! Det va rätt länge sen våra tanter kom så :P
(Och killarna kommer inte att bo i samma rum ens som honorna, när jag e klar med lägenheten flyttar pojkarna så klart hem till mig :)
Lite inredning? o.O Har jag aldrig hört…
#1; Det var ingen här som sa det utan på ett annat forum. Logiken va att de inte skulle bli ockuperade med annat och bli förvildade och behövde lite lugn och ro och inte så mycket nytt eller hur fasiken det var.
Men okej, inreda som vanligt :P Nu är ju inte den tillfälliga buren den bästa och jag hade nog velat hinna fixa en rejäl bur, men transportmöjlighet är trots allt transportmöjlighet. Hade tanterna i den när de va bebisar och det gick bra tills vi hittade en annan som va bra :) Bara att göra den intressant. (Den är alltså bred i botten, men inte så hög.) Får ta ut dom på klätteräventyr ofta :)
(Ska försöka hitta en billig Jenny eller FT eller liknande om det dyker upp ett bra erbjudande nånstans).
#2 Jag tänker såhär: kal bur = läskig bur
:)
Jag tycker att det verkar vettigt det där med att inte ha så mycket saker i buren den första tiden. Sedan behöver den ju inte vara heeeelt tom!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låt dom vara första dygnet, sen kan du börja ta upp dem, gjorde jag och nu låter Spöket mig att ta upp henne, innan sparng hon iväg :P
En anledning till att inte ha så mkt inredning är att råttorna känner igen prylarna och kan komma att vilja försvara dem. Har man nya grejer tror jag inte det skall vara ngt problem.
#6 Allt kommer att vara nytt för dessa killar :) Då sätter jag igång och inreder nu då :)