Dilemma
Alice har blívit minder kelig och mera tillbaka dragen efter Tinnu dog. Jag tror mycket beror på att hon nu är ensam vuxen (elr ja egenligen inte de är ju de två tjock smockarna till gubbar, men de ligger mest och sover). Och jag tror hon tycker det nya ansvaret är tufft.
Jag funderar på att leta efter en äldre hona till henne, men det går lite emot mina planer att försöka hitta (eftersom) råttor med dokumenterad bakgrund för en mäjlig framtida avel…
jag vill ju göra det som är bäst för Alice och flocken, men samtidigt så förstör det mina egna planer…
Har du provat att spendera lite extra "quality time" med Alice? Ha henne ute ensam ibland och bara låta henne få vara med dig utan att ha en massa småungar som ränner runt och stör.
Om du skaffar en äldre råtta från t ex Råtthjälpen så får hon kanske lite avlastning, och en råtta till kanske inte spolierar dina framrida avelsplaner jättemycket?
De är de att hon vill inte kela.. och de är ju inte de att hon är ensam hon har ju bebis och pojkarna… men hon är liksom ensam med ansvaret över flocken.. de är ia vad jag tror tynger henne..
óch jag vill inte skaffa två nya till, eftersom jag vill kunna ge alla mina råttor den tid de förtjänar och de hinner jag inte om jag har 6 råttor… men ja får försöka hitta någon lösning.. kanske blir bättre när bebis växt upp lite..
jag fattar inte riktigt… du har en hona, två hanar och en bebisråtta? bor honan med hanarna?
Har för mig att det är kastrater.. :)