Fan också
Blackie min honråtta har börjat bitas, börja väl med att hon attackera de andra lite smått, aldrig så de blev sår, men mig var hon inte dum mot, och hon har aldrig gillat att blir upplyft och så, gömmer sig när hon hör ljud osv, Men nu för en stund sen, börja jag prata med henne lite, och tänkte klappa på henne som jag alltid brukar göra, då hugger hon tag i fingret och vägrar släppa, blev hål rakt igenom fingret och jag blev självklart ledsen, och nu vet jag inte vad jag ska göra med henne om hon forsätter sådär..
De är nog ingen som skulle vilja ha en bitande råtta heller, och jag vill kunna städa buren och ta ut allihopa när de är ett måste..
Vad gör man?
Antingen så tar du tag i det illa beteendet och löser det, gör henne van med att du finns och håll kvar handen fast hon bits. Det tar dock tålamod och mod.
Annars kan du låta henne existera och umgås med dina andra råttor tills hon blir gammal
Eller så biter du i det sura äpplet och låter hon sova in, om hon blir aggressiv på så sätt att du inte kan ta hand om dom andra råttorna samt visar agressivitet mot sina burkompisar.