Hemska drömmar
Jag tänkte berätta om en mardröm som envisas med att återkomma. Jag drömmer mina mardrömmar flera gånger men det här är en av mina värsta. Typ andra eller första plats. :P
Senast jag hade den var i natt.
-----
Jag är hemma hos mina föräldrar och har tagit med mig hela bunten med råttor. Jag har inte jättekoll på dem. Ibland är de i badrummet, ibland på vardagsrumsgolvet och ibland i källaren. Eftersom jag inte har så bra koll är jag redan där stressad.
Jag har ingen aning om var buren är heller men bestämmer mig i alla fall för att samla ihop och lägga in dem. Jag börjar gå runt lite förvirrad och hittar dem gång på gång. Varje gång jag hittar någon springer de iväg och så går jag till ett annat rum och letar efter en annan råtta. Tillslut får jag tag i Rut.
Jag går runt med henne ett tag och (ja, vad fasen gör jag?) är förvirrad och vilsen. När jag tittar ner på min hand ser jag att Rut är naken. Hon har ingen päls! Hon ser ut som en förstorad, nyfödd råttunge. Hon blundar och jag börjar få riktig panik.
När jag känner på henne är hon kokhet. Så att jag knappt kan ta i henne.
Jag springer ut i köket och ser en annan råtta på köksbänken. Den är så varm att det osar om henne. Pälsen försvinner mer och mer på den med. -Vad är det här för sjukdom!?, tänker jag.
Jag tar snabbt tag i den andra råttan och lyckas få med mig allihopa till badrummet där jag fyller hela handfatet med iskallt vatten och håller dem under ytan. -Kommer de att drunkna?, tänker jag men det är skitsamma. Oddsen för att de ska drunkna är mindre än oddsen för att de kommer kokas ihjäl av sig själva.
Men de överlever och pälsen börjar växa ut igen.
Då ser jag att hela huset är dränkt i vatten. Jag har spolat med kranen så mycket i handfatet. Det är vatten i taket och på väggarna för att inte tala om golvet. Dessutom är allt orange. Gardinerna är orangea och handfatet har också bilivit oranget. Det hänger orange plast från taket. Allt är stökigt och oranget!
Då kommer alla råttor på att de ska på upptäcksfärd och börjar springa runt på mig och på plasten. -Snälla, spring inte bort ni kommer drukna här, säger jag till dem men de tittar inte ens på mig. -Jag måste verkligen hitta buren och ta mig härifrån, tänker jag.
-----
Och där någonstans vaknar jag.
Tur att jag inte sover nu i alla fall. :P
Fy för mardrömmar!!!
Usch, vad obehagligt!
En som jag brukar ha i olika former är att jag plötsligt kommer på att jag glömt ge råttorna mat på flera dagar/veckor.. Alltså att jag helt glömt att kolla till dom över huvudtaget. Paniken när man ska gå och kolla om dom lever, hua.
Det här brukade jag även drömma när jag födde upp kaniner, att jag glömt bort någon/några kaniner som var i burar lite i skymundan eller på en annan plats.
Jag har också drömt att jag på något vis skulle rädda någon av råttorna som var dåliga och badar dom i kokhett vatten, och jag står verkligen där och reflekterar över att dom kommer att bli skadade/dö av att vattnet är så varmt..
Riktigt obehagliga drömmar, men ändå inte dom värsta jag haft. Jag drömmer massor om vatten. Att jag blir neddragen, ramlar i och inte vet vad som är upp och ner, att jag ramlar igenom is och inte hittar upp osv. Jag hatar verkligen dom drömmarna. Det har gått så långt att jag knappt kan se naturprogram och liknande som handlar om vattendjur och hav och sånt utan att må dåligt.
usch, jag brukar också ha samma mardröm om mina råttor. Det är alltid likadant, men just nu såhär så kommer jag typ inte ihåg precis vad den handlar om, men det har att göra med att jag glömt av dom, att dom är skadade och har olika sår/knölar, svansen har gått av och massa sånt jätteotäckt :( och man gör massa olika konstiga grejer för att i panik försöka få dem bra igen. Sen vaknar man när allt känns som mest hopplöst och man vet varken ut eller in längre. Så får man panik och går till buren, plockar med dom till sängen och klappar på dem tills man somnat igen :P
*tass* Är djupt fascinerad av drömmar…

Jag har också drömt som du #2#. Att jag glömt bort min kanin jättelänge typ flera år, och att jag knappt vågar gå och titta efter i buren. Men när jag till slut gör det så sitter kaninen där helt utmärglad. Usch för sådana drömmar.
Jag undrar vad det beror på att man har sånna här drömmar. Vad tror ni?
Jag tror att det kan vara för att man är orolig att man inte gör bra ifrån sig mot sina djur.
Men jag vet inte, det var bara en teori jag hade.
Drömmer också ofta att jag ränner runt och letar efter mina för att försöka få in dem i en bur och rädda dem från alla möjliga olika saker. Haha, fatta vilken hönsmorsa man kommer bli den dagen man får barn xD
#7 Haha! Ja, verkligen :P
Jag hade en rätt jobbig dröm natten till igår innan jag skulle till vet.
Jag har för tillfället ingen tillgång till bil då den är utlånad och skulle därför behöva åka in med tåg och passera centralen.
I drömmen kommer jag till centralen där båda mina tansportlådor går sönder och faller i golvet och mina tåttar springer i panik åt alla håll och kanter. Och jag sitter bara mitt i och storgråter i rusningen av människor.
Till slut får jag syn på en av mina killar men då kommer det någon människa och stampar ihjäl honom.
Och då jag vaknar hysteriskt gråtandes kl 5 på morgonen och kunde inte somna om. Ringer på en gång mitt ex och bad honom att komma och hämta mig och råttor med bil i utbyte mot bensinpengar. Jag ville verkligen inte åka tåg till vet. igår. + att jag fick bunta ihop mina transportlådor så dom INTE skulle kunna gå sönder och att tåttarna inte skulle försvinna för mig. ><
Drömmer oftast att mina säger till mig saker *rysa* kommer ihåg när jag skulle få hem mina första.
Drömmde jag att de hetta Heatcliff och Lipton. De hade på sig små 1800-tals kläder och sade till mig att jag var en usel matte som inte ens kunde ge dem ordentliga namn.
Sådant sker lite då och då… Min hjärna är mysko.
Drömde även en gång att Deadly blev mamma!
Jag har haft lite olika drömmar och mardrömmar med råttor.
En av de vanligaste är att jag har 1-2 råttor som jag ska sätta i en bur. En av dem rymmer och jag ska leta efter den, och efter ett tag har det helt plötsligt blivit en massa råttor, både i buren och utanför.
När jag försöker få in dem i buren så verkar de ta sig ut lika lätt, trots att jag har stängt alla luckor.
Det finns även en variant när jag missat att det är både hanar och honor i en bur (jag har aldrig haft hanar) och så börjar jag försöka separera dem, medan de förökar sig helt gräsligt fort och det är helt plötsligt råttor överallt.
#11 ja men det har jag också drömt! att man helt plötsligt har hur många råttor som helst och man får helt panik när de bara rymmer och man hittar nya >.<
#11 och 12. Ja, men det är en sån där stressdröm. Det är så jag känner i början av min. Det är ju inte jättesvårt att fånga in sina råttor i verkligheten men man är så sjukt kass i drömmen. Haha. :P
Men i drömmen har man det jobbigt. Ingen kontroll överhuvud taget.
Den här orange-drömmen jag har är någon typ av blandning mellan stress (fånga råtta) och jobbig-sak-händer (råtta är varm). Det är nog den enda jag har som är en sån blandning. Annars är det antingen eller oavsett om det är om råttor eller ej.
#13 ja men sådär jobbigt så man får helt panik. Någon som är bra på att tyda drömmar? :P Det känns ju lite som att man kanske är lite överbeskyddande mot sina husdjur? att man verkligen vill dem så väl att det undermedvetna kokar ihop en läskig historia om att de inte har det så väl, eller nåt? haha
#11 Precis så brukar jag också drömma! Har heller aldrig haft hanar…
Ibland är det också ångestdrömmar över att någon av tantråttorna får ungar fast de är på toooook för gamla.

När min tösabit Lilla Hjärtat var med så drömde jag om henne. Det var någon maffia/ninjor som hade en spruta med gift i o de jagade mig och henne, jag höll i henne hela drömmen. Var typ som Mission Impossible/Jackie Chan/ Kinesisk tjej som är grym på kampsport. Kommer inte ihåg hela drömmen nu men kvinnan fick på ngt sätt tag i Lilla Hjärtat medan en kluns till karl höll fast mig, och kärringj*veln trycker in sprutat i tösen och sprutar in giftet och skrattar. Jag lyckas få tillbaka Lilla Hjärtat och storbölar i drömmen, och kvinnan säger att Lilla Hjärtat kmr att få svårare och svårare att andas Q___Q och jag vaknade när jag föll ner på knä o kramade om Lilla Hjärtat :(
Hatar drömmar när dem är sådär hemska Q___Q
(foto på Lilla Hjärtat)