Panik!
Kommer hem och ser min systers unge på 8 år låter sin hane ''leka'' med min lilla bebis Zeja som löper för fullt idag.. Jag mår så fruktansvärt dåligt att hon antagligen kan vara dräktig nu och jag vet ingenting om sånt där.. Jag vet inte vad jag ska göra..
vad ska jag göra?? är så orolig, hon är bara lite över 2 månader, tänkt om något händer henne?
vad menar du?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Varför har din systers barn tillgång till dina råttor?
Edit; håller med #3 kontakta din uppfödare om råd.
KOlla om det finns nån uppfödare nära dig, och be denne om hjälp. H*n kan säkerligen coacha dig iför varje steg
För hon bor hos oss under helgen, syrran fyllde år igår så de festade, och Sara som ungen heter ville inte lämna sina råttor så de fick följa med, men jag sa mycke tydligt att dom inte får träffa mina råttor.. men hon lyssnade ju inte..
Jag har kollat om de finns någon, men verkar inte finnas någon nära årjäng..

Innan du drar på fulla växlar, har ni sett råttan bli parad? Bara för att en hona löper betyder det inte att hon har släppt till åt hanen. I regel krävs även flera parningar för att det ska ta.
En tvåmånaders hona kan utan problem föda upp en kull med ungar, dock kan det hände att hon stannar av i växten eller inte får så många ungar. I värsta fall absorberar hon ungarna redan när de är foster eller så äter hon upp dem när de föds.
Börja med att väga henne nu, så du har en startvikt att gå på, väg henne sen varje dag.
En råtta är dräktig i 21-23 dagar, så om två veckor bör du se en större viktuppgång om hon är dräktig.
Glöm inte bort bara att en ung hona även växer, så lite i vikt ska hon ju gå upp ändå.
Qui dormit, non peccat
#5 hon säger att han var över henne och hon sprang iväg konstigt..men får hoppas att de inte blev något, har ingen våg direkt, vet du var det finns billiga såna? Tack för svaret.

Clas Ohlsson har matvågar som nog fungerar för råttor