Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1012 ggr
zickan
0

avelshane lånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en agouti dumbo flicka som söker en stabil och trevlig partner mot hösten in på vintern.  Själv är jag född i februari 2011. Min första utställning gav mig två cert och A ifrån de engelska domarna, och jag kommer ställas minst en gång till innan matte vill låta mig ha lite kul :-P.
Har redan nu en bra vikt, bra hull och väldigt fin kropp. Perfekta dumbo öron, stora ögon och rätt bra svans. Om några månader kommer jag troligen ligga runt 4-500 gram enligt vad matte gissar på.
Idagsläget är alla mina syskon jätte snälla, rätt stora, bra häng. Precis som jag. Jag har fått några nya burkompisar som jag varit snäll mot. Men när jag brunstat och de andra tjejerna hoppat på mig för mycket. Så har jag sagt ifrån. 
Älskar att få komma ut. Brukar inte hitta på massa hyss, föredrar att hålla mig nära matte i soffan och få lite kel. När jag ränner runt i köket så har jag hjälp matte att finstrimla reklamen. Brukar även njuta av livet, ligger gärna och knastrar/ploppar i buren när matte pratar med oss eller kompisarna tvättar mig.

Jag kommer ifrån Bränd på bål, ag du rex hane som matte själv fött upp på  ca630gram om matte inte mins fel. Han har ett syskon som är rätt hårdhänt, men annars är alla hans syskon riktigt bra. Nu har även hans bror en kull efter sig, men annars kommer inga fler ur min pappas kull att gå vidare till avel som det ser ut nu iaf :-P
Mamma är en siames sp dumbo med tysk härkomst. Har börjat bli lite tjock på äldre dar vid 500gram. Hon bor hos mattes kompis för att hålla styr på dennes yngre råttor. Vilket hon gör ett toppen jobb av. Marioteten av mammans syskon har min matte koll på och kullar efter flera syskon. Alla är ännu riktigt goa och flocksmarta individer. Både mina föräldrar är friska och mår bra. Men på pappas sida finns det lite dåligt immunförsvar. Dock har livsåldern legat på 2,7år i snitt.
Mer om pappas sida kan matte mer än gärna berätta om.

Jag själv söker en hane som är stabil och flocksmart. Du bör ha ett bra immunförsvar. Vara dumbo eller dumbobärare utan större öron defekter.
Föredrar om du även är helfärgad eller så lite tecknad som möjligt. Då jag själv bär på en hel del färger, så fungerar mycket. Men visst finns det lite som vi vill undvika. Men känns det viktigast att du är en snäll grabb. Väldigt önskvärt med bra stamtavla/släktinformation. Men jag tror att matte kan tänka sig annat också. Jag vill gärna att du är över 1 år. Själv är jag srs reggad och matte går under sitt provår till reggad uppfödare. Därav måste tyvärr min partner också vara reggad i srs. Men gråt inte, min matte kan erbjuda sig att betala din medlems avgift till srs och hjälpa dig med att regga min blivande partner.

Kramar Zickan's Paranoia

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är jag i helbild.

zickan
0

Kände att jag skrev lite otydligt. Jag kan både låna in en hane hit, men kan även givetvis låna ut min hona under 1-2 veckor för att paras hos hanens ägare.

Paranoia bor i Västerås. Smidagast om grabben inte finns för långt bort. Men alla svar är av intresse. Kanske kan åka längre eller hitta transport hjälp.

Magda
0

hehe vilken gullig kontaktannons  Kyss

minky
0

det är dom här lägena man önskade att man hade stam på gammel skrutten…. =P

zickan
0

#4 Vad är det för gammel gubbe?

minky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

edgar min himalaya grabb. han blir 2 nu i sep.

men som sagt ingen stam på han. han är toppörad. men han har inte vart sjuk mer är nån enstaka förkylning, men har inte behövt nån medecin. har ett par A pris o ett cert.  lite skygg i buren men go när han väl är uppe.  är flockledaare i buren o har inga problem med bäbisar, har aldrig introducerat nån vuxen råtta.  han är inte jätte stor men vägen över 600

zickan
0

Hanen som planerades lånas är nu otillgänglig :-/.. Söker åter igen en partner.