inkontinent?
Hitler kissar verkligen hela tiden när han är ute ur buren.
Var han än går är det små droppar där.
Vad är fel?:/
Han är född i mars/april någon gång…
om det är små droppar ofta kan det vara att du har en 'märkare', kort han vill visa att det är hans. Hade en sådan hona
vet inte om det är nåt att göra åt
men det kan även vara flera gånger på samma ställe…

Inget är fel, du har fått en revirmarkerare helt enkelt. Synnerligen ungråttor kan släppa droppar lite hur som helst, men det växer bort med åldern.
Qui dormit, non peccat
2# exempelvis min hona älskade att kissa på min handled men det var troligen för att det luktade handsvett. vad jag har fått förklarat är att handsvett är ungefär som rått ruin, så dom vill markera över den lukten.
Fick hålla Bly borta från mina datamus tex, för den skulle han kissa på hela tiden xP
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Jag undrar när det växer bort…
två av mina honor revirkissar hela tiden och dom är ett år och två månader…?

#5 Jasså, fortfarande? Det finns råttor som kissar revir hela livet, men det brukar ju inte vara mer än någon enstaka droppe här och där när de blir äldre. Lämnar dina fortfarande pölar?
Qui dormit, non peccat
#6 inte pölar direkt men dom skvätter hela tiden när dom är i soffan och många droppar små…ofta också på mina armar när dom springer förbi. Blir ganska tröttsamt faktiskt! Kan tycka att det är mysigt att kunna ja dom i sängen ibland men det går inte!

Jobbigt.. Råttor skvätter mindre om de är bekanta med lukten, om du har en råttfilt eller något som du inte tvättar så ofta så kanske det skulle hjälpa. Då luktar det dem och de behöver inte markera liksom.
Qui dormit, non peccat
Åh älska vilka roliga googlesökningar som kommer hamna på den här tråden xD
"Hitler+kiss" xDDDD

#9 hahahaha
kul!
#TS - Det är nog nått man får leva lite med. Jag har mina pojkar ute i min lägenhet (en etta) men har spärrat av så att dem inte kommer upp i sängen och soffan skyddar jag klädseln lite med fleccefiltar. Sen då dem springer runt på golvet o läcker lite så skurar jag bara lite oftare än vad jag gjorde förut, men det är ju bara smådroppar här o där.
Håller iofs med om att det är lite bökigt med markeringarna på händerna, sitter med laptoppen i soffan och de springer gärna över händerna o droppar lite på vägen, men det är det väl värt för dessa småunderbara djur <3
"Din verklighet är inte Min verklighet"
#8 jag har en och samma filt i soffan alltid när dom är ute och springer men den måste tvättas titt som tätt men jag får stå ut helt enkelt! Kan inte minnas att mina första råttor gjorde så men det verkar ju variera rätt mycket! Tror inte dom kommer sluta skvätta så jag får fortsätta ha en rulle papper framme…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hm.. intressant det där om att det växer bort. Mina honor började med att inte vara rumsrena, men vande sig snabbt och var superduktiga. Och nu vid ålder av 1½ år har de börjat revirmarkera som bara den. Smådroppar, storpölar, ränder lite här och var. Kanske inte överdrivet mycket, men det är en märkbar föränding :P