Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1093 ggr
Ella
0

Dumbo pappa sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Det är jag igen med mina råttor Soya och Timjan =) nu skriver jag ett till inlägg om att jag letar efter en hane att para min råtta Soya med då jag inte vill para Timjan för olika själ.

OM SOYA

STAMTAVLA: Soyas mamma hetter Puma och är en mink irish dumbo väldigt söt och snäll.

Soyas pappa heter Rogge och är en pew dumbo han vet jag inte så mycket om för jag såg honom bara, men han värkade väldigt snäll.

Mer än så vet jag inte då hon som jag köpte råttorna av inte visste vems deras föräldrar är.

UTSEENDE: Soya är troligtvis en Black self eller så är hon en Silver black, jag kan inte se det än för hon är ganka ung. hon har bra storlek. hon äter och driker välldigt bra, jag vet inte hur mycket hon väger riktigt men jag ska snart köpa en våg. Soya är snart 6 månader gammal.

BETEENDE: Soya är en underbar råtta, hon ska alltid fram först upp vid buröppningarna och älskar att sitta och mysa i knät, hon kommer ibland när jag ropar på henne men oftast har hon hittat något som hon tycker är mera intressant.

Soya har inte haft några broblem mot andra djur och och är välldigt snäll mot sin syster.

HÄLSA: Soya har inte haft någon sjukdom utom en enkel förkylning nu men är på bättrings vägen.

HANTERING: jag kan ta upp Soya hur lätt som helst ur buren hon bara följer med, och oftast tycker hon det är kul att få vara med mig, fast jag brukar nästan aldrig behöva ta ut henne, utan hon kommer oftast själv upp till mig.

ANNAT: Soya är välldigt lätt lärd då jag håller på att tränna henne på att snurra runt och att komma till mig.

hon är helt underbar och jag tror att hon kommer bli en välldigt bra mamma =) Soya kommer från en uppföddare som heter Lovisa Bard.

Soya och jag finns i närheter av Stockholm eller Södertälje, anntingen kan jag lämna Soya hoss er eller kan jag hämta hanen eller om ni vill lämna honom här, det kan vi bestämma sen.

Jag har läst på välldigt mycket om jusst Avel men kan ganska mycket om råttor annars också =) färger är inte jag så jätte bra på men jag övar och kommer väll snart att lära mig ( hoppas jag ) x)

Kopiera:

STAMTAVLA: vad hans mamma och pappa heter m.m.

UTSEENDE: vilken färg, sort, storlek, om han äter och driker bra, ålder. m.m.

BETEEND: snäll, aggresiv, hur han är mot andra råttor m.m.

HÄLSA: har han några sjukdommar eller bara någon förylning.

HANTERING: går det att ta upp honom utan att han blir agrevis m.m.

ANNAT: om det är något annat som ni vill säga hon honom.

Kopiera gära dom hära sakerna, skriv om din hane satt jag får veta mera om hanen. Om ni vill veta mera om Soya så är det bara att fråga på, ska försöka svara på frågorna så bra jag kan.

helst skulle jag vilja ha en Dumbo hane, då Soya är det och då vill jag fortsätta med det. och hanen ska vara minst ett år gammal.

PS: jag seriös med det är och vill inte göra det här bara för görandets skulle utan jag gör det här för att jag vill skapa nytt liv, och sen ett nytt liv växa sen få fram bra råttor och inte bara skit.

Råttan på bilden är Soya =)

Ratlings
0

Om hon är silver black syns ganska tidigt, det ser du lätt om hon har silvriga/gråa hårstån i pälsen Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ella
0

# 1 Men det som jag tycker är konstigt är att hon har inte silvriga hårstrån i verkligeheten det har hon bara på kort :/

Ratlings
0

Hm okej ja det är konstigt :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

cosmonita
0

Har hon inget vitt alls på mage eller fötterna?

Ella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 ne, jag kan vissa en bild på hennes mage =)

cosmonita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ella
0

# 6 Haha ja hon är jätte söt =) och är som en liten hund Glad

jag fick ett mezz av Lovisa (uppföddaren som, jag köpte Soya och Timjan )

jag frågade om hon visste något om deras bakgrund och så här svarar hon

Deras mamma heter Puma och är en irish mink dumbo släthår. Hon kommer från en privat uppfödare som födde upp till mitt gamla jobb. Det enda jag vet om hennes föräldrar är att dom båda är toppörade och alltså bär båda på dumbogenen! Puma var den enda i kullen som blev dumbo! Pappan heter Rågge och han är en Pink Eyed White dumbo. Också uppfödd av en privat uppfödare som heter Sandra. Även där vet jag inget direkt om hans föräldrar. Vet att det är beiga färger som ligger bakom honom och långt bakom i leden finns även velvetin hårlaget. Rågge bodde hos en annan uppfödare John, tills han var 5 månader. Sen trappade han ner sin uppfödning och därav vet jag knappt nått bakom honom heller! :)