Förbannad!
Med lite tanke på det tidigare inlägget jag skrev, vill verkligen vara ensam ägare! Sista gången jag delar ansvar över djur med någon!
Som jag skrivit tidigare så nyser och rosslar råttorna fortfarande trots behandling (över rek) med Baytril och jag har påpekat att vi idag kan gå till vet på drop in. Men min pojkvän har bestämt sig för att det är pga av de gamla kuddarna som ligger i närheten av buren är boven till att de nyser. (De kan va fulla med damm). Jag har försökt förklara att det är lika bra att ta dom till vet så inte bacillerna växer till sig och blir resistenta, då har vi väl en eventuell avlivning på vårt samvete. Svaret jag får är: Men det kostar pengar att ta dom dit. Ja? Svarar jag, det är klart att det kostar pengar! Men han tror att de blir friska av att bara ta bort kuddarna. Jävla idiot. Nu är jag helt pank, annars hade jag sprungit med dom dit redan idag, men kan så klart inte göra det eftersom det är han som sitter på alla pengar i världen!
GAH!!! Säger jag bara! Och för er som kommer undra vad som händer om jag har egna och behöver ta de till vet så säljer jag så klart någonting eller lånar pengar om det är så, men nu HAR han faktiskt pengar och kan hur lätt som helst betala!
Låna av honom?
Känns väl lite dumt när det var jag som betalade sist och vi ska ha delad vårdnad? Dessutom kommer han inte låna ut pengarna, det är ju kudden det är fel på, de blir ju friska nu. 
Grejen är den att om du redan kört en omgång med Baytril på dem så är det nog inte mycket mer du kan göra, tyvärr. Baytril är det starkaste när det kommer till just luftvägsproblem, och biter inte det, så biter inte heller annat - så sa i alla fall min veterinär.
Fick en kur på 7 dagar och medlemmar här har sagt att man bör köra 10-14 så jag vill egentligen prova med det innan något annat. Men vad gör man då om det inte hjälper? Väntar tills de får för svåra problem och avliva dom, eller avliva pronto eller vad? :S
Ah, ja sju dagar är på tok för kort :( Men du borde kontakta veterinären och säga det, och få ut nytt recept utan att behöva ny besökstid. Då behöver du i alla fall bara betala för medicinkostnaden.
Ja men iofs! Kan ringa redan imorrn.
Men vad gäller annars om det inte heller funkar? Ha henne tills hon slutar äta och mår skit?
Det kan gå riktigt fel med delad vårdnad med pojkvänner, gick igenom det med mitt ex. Hade en flock med honor och han skaffade sig 2 hanar, men han betalade aldrig uppfödaren eller nåt till dom. Så det slutade med att jag köpte dom och sa ' nej, fan nu är dom mina… fuck off >_> ' i princip.
Ångrar inget med det, annat än att jag var ihop med den idioten >_> han försökte sedan köpa av mig dom när jag hade gjort slut, för 200kr och då ville han ha buren med :P
Nu försöker jag se till att djuren i mitt nuvarande förhållande han varsin ägare, älskar ju inte hans djur mindre men det är nog bäst för eventuella framtida komplikationer.( inget jag hoppas på dock! )
Men, iafl. Du har ingen familj som kan hjälpa dig med just den kostnaden? du behöver ju som sagt ingen undersökning denna gång så de blir ju lite billigare.
#7: Det började ju med att vi "ägde" var sin och förvisso är det "min" som är sjuk, sen var det mitt beslut att skaffa den tredje så man kan väl tycka att det är jag som har majoriteten och därför borde bestämma, men ändock så bor de hemma hos honom så det där är lite krångligt. Han tycker även att det är han som äger dom nu. Hade tagit hem dom om jag hade fått ha djur hemma.. :/
Visste inte att man kan få medicin utskrivet utan att gå dit med dom så jag ska nog bearbeta honom lite nu. Går inte ikväll eftersom vi e ovänner om den saken och inget går ju ändå att göras precis nu så.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan väl få baytril i kombination med en annan medicin? Det sa iaf min veterinär. Någon kombination som biter på myco symptom. Kommer dock inte ihåg vad den andra medicinen heter? :s Vet iaf att man kan få längre kur 14 dagar plus den här andra medicinen samtidigt som typ stärker effekten
you can't face the problem, if the problem is your face……

Finns fler effektiva medeciner än baytril. många råttor har visat sig bli mer och mer resistenta mot baytril. Ronaxan och baytril i kombinationskur, eller bara ronaxan, tylan mm Finns massor.
men behandlingstiden är 14 dagar, så ring vetten och säg att hon var för snål med dagarna och att du behöver mer. Oftast så skriver vetten ut det gratis då.
Qui dormit, non peccat
#10 Sant, jag tänkte enbart på övre luftvägsproblem, my bad!