Irriterande råtta!
Har en liten konstig råttunge som en "jättebrraaa" uppfödare har fött upp, mina ungar som jag har nu har växt ikapp henne… i vilket fall så avskyr hon sällskap. Hon vill inte sitta på axeln, inte i ngn ficka och inte i handen heller.
Jag har testat att ha henne i sängen men hon springer till buren och hoppar och springer in dit. Fine! Sitt där då! Men då börjar hon tugga på gallret som en idiot, och jag slänger in nya grejer varje dag åt dem men hon tycker allt är skittråkigt ändå. Sprider ut maten också. Om jag flyttar buren ifrån sängen så sätter hon sig i ett hörn och bara glor, hennes mentalitet är jättebra annars. Hon är jättetrevlig mot alla i buren och bråkar aldrig med någon och ingen bråkar med henne. Och hon har ett bra häng.
Har ni några mirakeltips till mig? När jag försöker tvinga henne att umgås med mig ex vid soffan eller hemma hos ngn syster så hoppar hon ifrån mig så fort hon får chansen.
Min råtta är gallergnagare när hon får tråk.. Men det kan för mig lösas genom att ha henne utanför buren då hon är väldigt social…
Jag har 2 syskon som absolut ogillar att vara vid mig. De vill hellre vara ngn annan stans (då i buren där de är trygga).. Men underbara med flocken. Jag har lärt mig att det är deras personlighet och de kommer alltingen sitta kvar eller växa ifrån..
Mina hoppar också ifrån mig då de får chansen. Ibland kan de få fnatt o försöka hoppa rakt ner i golvet när jag står upp. Men det har faktist blivit bättre nu, (6 månader senare)
Din kanske också sakta kommer växa ifrån det beteende som hon visar?
Tyvärr inge mirakeltips från mig.. Men kanske lite hopp?
// Fawo (;
Jag hade en hane som var otroligt kinkig. (Han bor hos en vän för tillfället). Han vägrade lämna buren, leksaker var löjliga, allt han ville ha var mat, vatten och hängmattan att sova i. Tog man ut honom ville han bara in igen.
När han flyttade till min kompis fick han möjligheten att springa in och ut ur buren som han ville. Det tog ett par veckor, nu får man nästan inte in honom istället. xD
Så… tja, mitt tips är väl helt enkelt att låta henne lära sig att det är helt ok ute, och sen börjar jobba med att kela med henne. Eller nått. xD
Gah! Jag hoppas hon blir mer social, hon är ju i tonåren nu också kom jag på.
Och jag fick henne tok för tidigt, hon vägde typ 60g och sen fick hon stryk av en elak råtta jag hade. Men hon har fått bo med mina bebisar och blivit en helt annan råtta nu än vad hon var från början. Hon kommer ju alltid fram och hälsar och bruka sitta på buren och glo, men INTE sitta i mina händer.
Får väl fortsätta tvinga henne att umgås med mig fast i kortare stunder :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Awh =/ Ariel har också lite såna tendenser men inte alls lika mkt verkar det som Oo Lite skygg bara typ men hon var ju livrädd redan när jag hämtade dom. xD
you can't face the problem, if the problem is your face……
#4 Jaaa jag trodde Doris ögon skulle ploppa ut med för dem är så stora XD