Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 902 ggr
Luciferchild
0

Killarna måste bort :'(

Har dragit mig lite för att skriva detta inlägg men nu måste jag verkligen!

Jag måste sälja mina 4 rått killar med sorg i mitt hjärta!

Allergi har utvecklats, och ändrade livssituationer gör att jag ej kan ha kvar dom.

Eftersom både allergi och ändrade livssituationer uppstått gör att dom inte alls får den uppmärksamhet dom ska ha! Vilket gör så ont i mig!

Obs!! Har dock lite krav på köparen!

Eftersom dom är mina älsklingar så tänker jag inte bara sälja dom till vem som helst!

Kommer inte sälja till NÅGON under 18 år.

Inte till någon som inte haft råttor förut.

HELST vill jag att personen har flera råttor hemma och vet precis vad som gäller för råttor så dom får det så bra som möjligt.

Kommer inte sälja till någon med barn, då ena killen har blivit illa behandlad av barn från tidigare familj.

1. Jacksson

Födelsedatum: Vecka 11. 2011

Färg, teckning, hårlag: Hane. Kan inte riktigt sånt här men försöker. Gråvit, Slät, Toppörad

Kullstorlek: Vet ej

Fadern: Vet ej.

Modern: Vet ej.

Pris och reg: Bryr mig inte så mkt om priset men vill inte ta för "lite heller" Eftersom jag vill se att det är en seriös person. Och jag ser det som att vill man verkligen ha ett husdjur så spelar inte priset någon roll. så : Jag hade tänkt mig ungefär 400- 500 för alla fyra, få jag inte vill separera dom!  Dom är inte Reggade!

Omplaceras pga: Som jag skrev ovan;
Pga, allergi och ändrade livssituationer.

Om jacksson:

Jacksson är en underbar råtta! Han är mest frammåt av alla. Han är nog alfan i buren. Han vill bara ut och busa och gosa o mysa.

Inga direkta "problem" med honom

-----------------------------------------------------------------------------

1. Prince

Färg, teckning, hårlag: Hane. Grå men lite bruna strån. Slät. Toppörad

Pris och reg: Bryr mig inte så mkt om priset men vill inte ta för "lite heller" Eftersom jag vill se att det är en seriös person. Och jag ser det som att vill man verkligen ha ett husdjur så spelar inte priset någon roll. så : Jag hade tänkt mig ungefär 400- 500 för alla fyra, få jag inte vill separera dom!  Dom är inte Reggade!

Om Prince:

Prince är också helt underbar såklart =)

Han är inte lika frammåt som jacksson, men han kommer gärna ut och gosar och busar om man lyfter ut han, eftersom hans dagar går ut på att ligga i hängmattan och sova =) Han är en "chillare" som vi brukar säga. När man kommer med mat åt dom, kommer alla förutom Prince, sen när man ropar lite på honom så kan det ibland sticka fram en nos från hängmattan =)

------------------------------------------------------------------------------

1. ACDC

Färg, teckning, hårlag: Hane. Black Hooded, Slät, Toppörad men har Dumbo i sig.

Om ACDC:

Acdc är Också ganska frammåt men endå lite rädd sådär.

Han är väldigt liten, jag tror han inte riktigt får äta av dom andra. Så han skulle behövas gå upp i vikt!

Han har en tendens att nafsa lite på händerna, men då brukar jag blåsa lite på honom. Han har blivit bättre på det, men behöver ändå lära sig att man inte får göra så.

------------------------------------------------------------------------------

1. Max

Födelsedatum: Vecka 3. 2011

Färg, teckning, hårlag: Hane. Vit/grå, Slät, Toppörad

Om  Max:

Max är då äldst, men mest rädd.
Har har bott hon en barnfamilj tidigare där barnen inte ALLS va snälla mot han. Dom hade kastat honom till varandra, lyft upp honom på "konstiga" sätt osv osv. Han har stora problem med att bli upplyft, så man får försöka ta honom "Underifrån" Han har även på sista dagarna här blivit röd i sitt öga. Vissa dagar syns det inget alls, och vissa dagar är det värre :(

Så som sagt så vill jag att någon som KAN råttor tar dom!

Sen så får man med Torrfoder, skålar, hängmattor samt små ikea handdukar, hus, kiss lådor Samt en nästan nyöppnad stor säck med Alspån. Men bara om man vill såklart, har man allt de där hemma så behöver man inte ta det =)

Sen har dom haft Löss, vilket dom inte fick hos mig utan hade när dom kom…. Men dom är behandlade mot det med veterinär hjälp osv, så dom SKA vara friska nu =).

JA det va allt jag kunde komma på nu. Undrar ni något mer är det bara att fråga.

Jag kommer inte svara på frågor och sånt här i tråden, Utan ni får skicka mail till mig. Antingen här på rif eller hotmail =)

My.roos@live.se

Hoppas jag inte glömt något och det finns någon som kan ta dom hyfsat snart då jag inte vill dra ut på det :/

Mvh

My Roos =)

Med vänliga hälsningar  My

OttoIsTheShit
0

vart finns dom?

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Luciferchild