Blåbär är gott
Ja det tycker både jag och råttorna 
Plockade blåbär förra veckan och nu sitter Hera & Harmonia och smaskar i sig blåbär för fullt! Har blivit deras nya favvogodis tror jag för de har inte ens tid att komma ut ur buren 
Äter era råttor blåbär?
Är det bara mina knasbollar som av någon anledning spottar ut fröna från bären? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag brukar ge blåbär… för att sen komma in i råttrummet och tro att det har varit en massaker dom sekunderna det tar innan jag mins blåbären…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha allt var blått efter förra gången ;)

Hur lyckas era råttor med det?
Här är det bara lite sormigt just runt skålen, men inte så att det sprids mer än så.
Kan tänka mig att det blir mer kladd om man ger köpta blåbär som varit frysta för de brukar kunna vara rätt så vattniga, men inte då man ger nyplockade.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Haha, jag har börjat ge färska blåbär då och då. En gång gav jag dem upptinade blåbär och hallon, herregud vad söligt. Jag fick panik först innan jag insåg att det bara var de dumma bären som gett råttorna mer färg. ;)
Ska ut på blåbärsjakt i skogen imorgon med hunden, får hoppas att folk inte hunnit plocka alla redan. :D
Jag gav dom lite färska blåbär här om veckan men ingen av de tre tjejerna var intresserade av att ta ett smakprov… :/
Blåbär är väldigt populärt! 
#3 gav frysta ja ;)
Blåbär mumsas det på glatt här hemma. :) Men bara färska, dom frysta går bort av någon anledning.
Åh, lyx! Jag var ut och plockade själv för 2 veckor sen men fick bara ihop till en halv paj… Till råttornas stora förtret för de kunde ju fetglömma blåbär då! Kantareller fanns det mer av, men med en farsgubbe som gillar kantareller och fyllde år strax därefter kunde de fetglömma det också. Blåbärsris brukar vara omtyckt när blåbären tryter men det glömde jag förstås bort när jag hittade hästar! Snart går de väl och anmäler mig för djurplågeri…
Även här ser det ut som en massaker för övrigt. Fast numera får jag inte en hjärtattack varje gång buren är blodig iaf… Det som inte dödar härdar, och man ska ju hålla the old ticker i trim säger de!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Även blåbärsriset brukar försvinna i tjejernas bur
Mia//
Mina killar spottar ut kärnor och frön från i princip allt som innehåller det, så det är inte bara dina haha.
Dom spottar också ut "skalet" på t.ex. äpple, vindruva, paprika etc.. knasiga små grabbar :D
mina gubbar älskar hallon, o igår fick de smaka på plommon (tog givetvis bort kärnan) o det var tydligen väldigt gott.
blåbär har jag inte orkat masa mig ut i skogen för att plocka än…. =P

Men under sommar halvåret ger jag de mina växter från tomten och från skogen i närheten… alltså utanför tomtgränsen. Finns mycket nyttigheter för både dem och oss där!
Mia//
#9 Jag brukar känna mig som en djurplågare när jag ger råttorna sportdelen i DN att ha som prasselpapper! Haha, hoppas att de inte får veta att man kan anmäla människor för djurplågeri, då får säkert myndigheterna märkliga mejl! ;D
#14: Råttorna borde uppskatta sportdelen! Det är ju bättre att pissa på en massa tråkig sport än nåt vettigt menar jag…
Jag gav mina gula sidorna en gång. Det gör jag ALDRIG om kan jag ju säga!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram