Russin & Juni
Nu kommer de första bilderna på mina nya råttisar. Vi trivs så bra tillsammans! :) Här är iaf Russin på min axel.
Pussa dem från gammelmatte. Ingen idé att jag säger att de är söta, jag är partisk.
Aww.. vet inte vem jag ska tycka om mest, dom var bedårande båda två :D
Nu kommer här en fruktansvärt dum fråga.. :P När jag sett han-råttor i djuraffären har jag tyckt pungen vart så stor å äcklig, men alla bilder jag sett på uppfödar-råttor har inte sett ut å vara äckligt!? Haha .. är pungen störra på djuraffärs-råttor eller? ^^
De i djuraffären har kanske varit äldre? Pungen växer den med…
Åhh jag får ju abstinens! De är jättesöta!

Vad roligt att få se bilder på Tårtan och Blixtras bröder. De är så gulliga dina råttor. Har idag äntligen fått bort sladdarna från mitt rum så imorn ska de få komma ut och få busa av sig ordentligt.
Jessica Tårtan och Blixtra!
Åh så otroligt söt Juni är!! En liten rex va?Om jag inte ser helt tokigt
Jag håller som bäst på och övertyga sambon om att nästa lilla råtta vi ska skaffa ska bli en rex!! Vi har bara släthåriga och en liten rex skulle vara så kul! Men det dröjer tills det är dags att skaffa en ny liten så jag har tid på mig att tjata
#11: Japp, han är en liten rex så jag väntar bara på att han ska börja få kala fläckar snart… Jag tycker verkligen att du ska köpa en rex, hans päls är så mjuk och mysig! :)
#12 alla rexar får inte kala fläckar. Ingen av mina har haft det, trots pälsbyte. :)
Jasså kan rexarna få kala fläckar?Det visste jag inte, vad beror sånt på?
#12 jodå, jag ska nog lyckas övertyga min sambo, jag ger mig inte!!
Men när vi var på utställningen i GBg 1 april så fick min sambo se en rexråtta för första gången, han frågade lite korkat vem som hade varit så elak och eldat på råttans morrhår hihi!! han är inte så smart min grabb haha fast det skulle ju kunnat vara så, dom är ju alldeles ihop krullade och ser lite svedda ut. Fast jag tycker det är toksött!!!

Jag älskar de kala fläckarna. Dock har inte någon av våra två rexade råttor några:*
#14 de kan få kala fläckar vid pälsbyte. :)
Tänkte att när ändå tråden är uppe kan jag lägga in lite fler och nyare bilder ^^
Juni i mitt knä.
Det märks att Russin och Juni är hanar… De har hittat sitt favoritställe i min topp ^^

#21 Här hemma är det nog bara flator isf x) och hanarna tycks vara gay för de trivs då verkligen inte innanför tröjan
#16 Ninja Du skrev att dom kan få kala fläckar vid pälsbyte, men växer det ut päls där igen sen eller förblir dom kala?Förlåt om jag frågar mycke duma frågor men jag vet så lite om rexråttor och allt är ju bra at veta om man ska skaffa en framöver.
Hörde också nånstans att dumbo råttor och "vanliga" råttor kunde ha svårt att gå ihop. är det samma sak med rex?

#23: Pälsen växer ut igen, dom fäller bäbispälsen och då kan rexar bli kala ett tag. Det är bara en myt att dumbos och vanliga råttor inte kan gå ihop, samma sak med rexar. Om råttorna(dumbo/rex eller ej)har bott tillsammans med råttor innan och inte är överdominanta borde det gå hur bra som helst. Såklart går ju inte vissa råttor ihop, men det spelar ingen roll om dom är dumbo och/eller rex.
Vissa säger att dumboråttor kan ha svårare att kommunicera med andra råttor pga att de inte kan vinkla öronen som toppörade. Hur sant det är vet jag inte, men jag har iaf aldrig haft problem i min flock trots dumbo.
För att återgå till Kickans råttor; jag tror jag kommer och råttnappar dom! 
oj förlåt om jag avvek från tråden, förlåt KickanW
Blev bara så konfunderad över att rexråttan kan få kala fläckar, hade jag ingen aning om, men det var inte meningen att förstöra.
Jag tycker också dina råttor är jättesöta såklart!Vem kan stå emot såna små pälsbollar!!