agility?
Hej jag har tre fågor angående att tävla i agility 1. Finns det någon åldersgräns på föraren? altså hur ung man får vara? 2. får man använda godis i hinderhoppningen eller ska man använda händerna och sen när man är klar belöna med godis? 3. att det finns ju två moment i agility A dels hinder hoppning och hinderhoppning. Om man deltar i agility A deltar man i båda momenten då?? tack på förhand :) PS. visste inte vilken grupp jag skulle lägga den i så andra om jag har lagt den fel :)

Finns ingen åldersgräns vad jag vet, har sett både barn och vuxna vara med.
Tittade på srs hemsida, de har inte skrivit något om man får använda godis. Har inte sett någon använda godis däremot. Det man får göra är att klappa på råttan, och peta på den förutom att använda rösten, man får inte lyfta upp den eller ta hjälp av en annan förare/råtta.
Det a består av två moment, hinderbanan och sedan inkallningen. så du deltar i båda om du klarar dig igenom som jag fattat det.
Qui dormit, non peccat

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
okej tack för hjälpen och får man vara med med mer än en råtta??

Det vet jag inte, står inget på rattsallskapet.se under agility.. Så det kan jag tyvärr inte svara på. Fast står det inget så antar jag att man får ställa upp med flera råttor.
Men kanske någon annan vet säkert
Qui dormit, non peccat

tack så mycket :)
När jag var på stora vår såg jag en som deltog med olika råttor :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Du får anmäla så många råttor du vill till agilityn. Tror inte man får locka med godis eller annat. Dock har jag sett någon använda en katt leksak för att locka. Men vet inte om det var tävling eller bara prov efter själva tävligen.
Tror tom att om du inte vill köra med din råtta, så får du fråga någon annan att tävla för dig. Man får även byta ut råttan på plats mot en annan. Det fick jag vid edebo när jag hade beslutsångest om en brunstande hona. Totalt kört att få henne och köra om hon brunstade. Valde en annan. Dock var jag kass förare :-P
Förstgången för min del. Missade flera moment som vanligen kunde skrämma en råtta. Men min tjej var totalt orädd när vipp brädan slog i. På slutet hade hon skit kul att kuta över vipp brädan. Så vi fick hederspris för orädd råtta. Men kom inte mer än till halva banan.. hehe
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

haha det skulle vara kul att tävla i agility m an får regga mina råttor i srs så att man kan vara med i både agility och utställning
:) :P