Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 884 ggr
Fawo
0

Vad har hänt?

Hej!

Min väns råtta (Wifflan) har mått lite dåligt i några dagar. Slö, hängig osv. Idag så beskriver hon att Wifflan såg ut att sträcka på sig, som råttor gör när de gäspar, väldigt länge och sedan börjat vingla runt. Hon sa att Wifflan såg ut att ha ont just den stunden.

Wifflan är snart 2 år gammal.

Wifflan småäter och tvättar sig ibland. Och hon är helt normal nu när hon sitter i buren. Min kompis vågar inte släppa ut råttan ifall det ska hända igen, och hon vet inte om hon ska låta råttan vara, eller ha den i famnen. Den har nu gått och lagt sig hos en burkompis, o verkar inte ha kvar vingligheten.

Vet någon vad som kan ha drabbat råttan? Är det ett ålderstäcken? Stroke, öroninflammation?

Någon som känner igen sig?

// Fawo (;

Banankaka320
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som ålder, men människan måste ju ta ut råttan för att undersöka henne ordentligt >.<

Fawo
0

Wifflan ligger i korgen och vilar, och har blivit undersökt flera gånger. Är det bäst att låta henne vila nu och se hur hon är sedan?

// Fawo (;

Banankaka320
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, om hon äter och inte är uttorkad. Blir hon värre får ni åka till vet. för då kanske hon behöver sån näringsspruta typ :o

SophiePa
0

Hej!

Det är min råtta Wifflan som det här inlägget handlar om. Fanny var så snäll och skrev åt mig då jag ville observera Wifflan.

Hon har ätit ägg,ärtor och majs och yhogurt och vatten. Hon har nu klättat upp nästan högst upp i buren och lagt sig i deras rör. Hon verkar lugn och ligger och vilar.

Fawo
0

Hoppas hon håller sig pigg :) Kramar från mig

// Fawo (;