Royal Suite Double
Tänkte jag startar en tråd här istället för att börja spamma burtråden :P
Ni som har eller kommer skaffa en sådan bur, kan ni berätta om hyllplanen går att ta loss eller dra ut eller något?
Just nu har jag en fop, tror jag den kallas, och då är det som en liten lucka man kan öppna och sedan dra ut botten för att göra rent.
Jag är nämligen inte särskilt stark, och det skulle bli väldigt jobbigt att behöva lyfta stora grejer hela tiden (tyckte t ex det var jättejobbigt att lyfta botten till min gamla jennybur).
Nästa fråga är gallret. Går det att plocka isär på något vis? Eller blir det till att rulla hela åbäket in i duschen för att göra rent det?
Jättetacksam för svar, då jag är redigt sugen på en sådan bur ^^
menar du en Royal Suite 95 double? :)
Jag har precis skickat efter en sådan, så om ingen annan hunnit svara innan jag fått hem min kan jag kolla allt det där då :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har ingen sån bur, men jag är också lite sugen på en. Jag har sett en på djuraffären i Borlänge en gång. Var ju självklart tvungen att peta lite på den och vad jag minns så gick hyllplanen, eller snarare lådorna på hyllplanen, att ta ut. Alltså bara att lyfta ut, tömma, spola/torka rent fylla på nytt underlag och sätta in igen.
Vad gäller gallret har jag ingen aning. Men med så stora luckor så lär det ju vara lätt att torka av gallret regelbundet och slippa duscha den lika ofta…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Orättvist! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
man kanske bara kan spraya gallret med något regöringsmedel o sedan torka av det 2ggr med en trasa så slipper man flytta på den?
jag har med beställt en väntar o väntar på att den ska komma.
#4 Piss-off som brukar finnas på djuraffärer är vad jag vet ogiftigt för djur, det ska funka bra att städa buren med. Tänkte som ett tips om man inte vill använda vanliga rengöringsmedel…
//Lamina
Buren är riktigt bra, det går att ta ut botten + hyllplan, botten vilar på galler så att säga
behövs inga tunga lyft och torkning är väldigt lätt då man kan öppna alla 4 dörrarna och komma åt överallt samt är det hjul på så man kan lätt flytta den.
Kan säga direkt att man måste vara 2 för att sätta ihop den och den är rejalt tung, men blir otroligt stabil när den är ihopsatt!
Bästa buren på marknaden enligt mig 
#1 Ja, precis :)
Vad har ni betalat för era?
Jag har inte sådär otroligt med pengar, och vill ju så klart hitta den så billigt jag bara kan:P
#6 Finns det något negativt du upptäckt med den? Förutom att den är tung och knepig att sätta ihop ^^
jag betalade 3075 kr för buren, 2st sputnicks och ett marsvinshus.. på zooplus.
#7 Det har inte dragits några pengar från mitt konto än, men 312euro, så cirka 2780sek :)
Zooplus här också
#7 Nej inte ännu, har bara haft den någon dag 

Jag har två såna burar och är jättenöjd! Har aldrig förut känt mig så nöjd med en bur! :)
Botten och hyllplansbotten kan man plocka ut, ja. De är gjorda i rundad hårdplast, omöjligt att tugga sönder både pga formen och materialet (tro mig, har en tuggfia som bor i en av burarna hos syrran och hon försökte lite i början men det tog totalstopp, det finns ingenstans att få fäste, liksom). Plastlådorna ligger på ett galler, så det fina är att om kiss hamnar under burbotten så ligger det inte tätt någonstans och luktar utan vädras ut direkt.
Nackdelen med buren är att det är låga lådor så ströt hoppar ut ganska lätt. Men jag tänkte köpa plastskivor att såga ut till en 2 dm höga och sätta på sidorna.
De är i alla fall fullkomligt rymningssäkra, de här burarna, eftersom det är väldigt rejäl och smart låsfunktion på dörrarna. Dessutom är hela buren i metall. Den har stort galleravstånd, 15mm, (som furet tower) men då gallret är mycket tjockare än på fureten så blir det ändå bara runt 13mm. Funkar bra från 4-5-veckorsungar.
Man kan även dela av buren,det finns en gallerlucka mellan burarna som går att stänga (man kan sätta hänglås på den om man vill känna sig säker). Och så kan man ju lägga nåt på ovansidan så att de inte sitter där och nosar på varann hela tiden, det kan vara rätt stressande för dem.
Det är låsbara hjul på buren så man kan bara klicka upp låset och rulla hela buren in till duschen om man vill. Men det går inte att ta loss gallerdelar utan att montera ner hela buren.
Det är mycket vikt i buren, ska man dock veta, det här är rejäla grejer! Även stegarna och hyllplanen är rejäla och hela buren+stegar och tillbehör är lackat med ett väldigt hårt lack som de inte kan tugga bort.
Men den überstora fördelan är ju LUCKORNA! Hur underbart är det inte att kunna komma åt i hela buren? Sen gillar jag måtten på buren också, den är precis lagom. Och eftersom den är avdelad i övervåning och undervåning är den mycket mer fallsäker än andra voljärer.
Sen är det ju en suberfördel att den är så billig.
Älskar mina stora små vänner..
#8, 9 Tack för priserna :)
#11 Ett jättetack för din utförliga beskrivning :D
Tror jag kommer bli bur väldigt snart :P
För övrigt så verkar den billigaste sidan att köpa buren ifrån vara Berriewood där den för tillfället kostar £253 eller 248, jag fattade inte riktigt :P
Tänkte säga det, ifall det är någon mer som funderat på att köpa buren :)
Men levererar dom till Sverige då?
//Lamina
Berriewood levererar till Sverige, men priset som står där är utan frakten inräknad så räkna med en rejäl slant i fraktkostnad med.
Nja, då köper jag nog hellre från Zooplus, dom vet jag dessutom att jag kan lita på. :)
//Lamina

Jag köpte båda mina burar från Berriedwhoodsale (två tillfällen). Enkelt, snabb leverans. Betalade 3000 inklusive frakt.
Men jag tror zooplus är billigare och har hört många med goda erfarenheter av dem.
#11 Mina råttor har lyckats bita upp ett hål i bottnen på min nya royal suite double, så det är tydligen inte omöjligt…
#11 Vad menar du med att den är passande från 4-5 veckors ungar? Jag har fött upp en kull från start i en furet tower, och hade ingen som rymde (så länge jag stängde åt luckorna ordentligt med gallret över luckan alltså). :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Beställt en sådan bur nu :)
Vet någon vad som händer om man inte är hemma när de kommer med den? :o
// Fawo (;
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom ska ringa och fråga dig när dom kan komma, i alla fall DHL gör så
Jag har beställt från Zooplus. Jag beställde min förra bur där ifrån också och de ringde aldrig. Kom precis hem när leverantören stog utanför huset som tur var :o
// Fawo (;
#22 Vilken leverantör var det? :O
Dom har ringt till mig båda gångerna jag köpt bur från dom (och DHL levererade båda gångerna om jag inte minns fel)
Ingen aning vilken leverantör det var :o Vi får se denna gång om de ringer innan ^^ Kanske är olika beroende på vart man bor?
// Fawo (;
Nu blir jag nyfiken. Ingen som känner för att lägga upp en bild på den här buren?
#24 Det borde inte vara någon skillnad vart man bor det är ju samma leverantör (eller det ska vara det vad jag vet :P) och då borde dom ju inte göra skillnad beroende på vart i landet varan ska
#26 Jag trodde de var olika leverantörer beroende på vart man bor. Men ingen aning faktist :o Gubben som kom med min Furet Tower verkade helt förvirrad o visste inte ens vart han skulle riktigt. Han visste bara att han hade ett stort paket att leverera. Han frågade t.om mig vart paketet kom ifrån xD
// Fawo (;
#28 ja jag ska inte säga att det är så, jag vet inte riktigt :P
Haha bra leverantör ;D

Ingen som har lust att ta en bild på sin egna bur och visa hur ni har möblerat och inrett i den?
"Din verklighet är inte Min verklighet"
en fråga.. hur många råttor får plats i övre/undre buren om man skulle dela av royal suite 95 double? =)
//Jacqueline Thawelin
Det har gått en vecka och jag har inte fått något mejl om att den har skickats.. Min Furet Tower skickades efter 3 dagar :o Borde jag mejla dem? eller är det normalt att de kan ta lite längre tid?
// Fawo (;

#27 Det ser ut som ett råttparadis tycker jag. 
Jag skulle maila dom. Normalt brukar dom ju skicka buren inom ett dygn, så en hel vecka verkar ju lite mysko… Har du kollat att betalningen har gått igenom? Att du har gett dom rätt e-mail och att buren finns i lager..?
//Lamina
Hmm står ingenting om att de är slut. Eller vart kan man se de isådana fall?
På My zooplus står det "In process" på produkten där man kan se orders…
// Fawo (;
#36 mejla dom och fråga, skittrevligt folk på den sidan
Gah jag blir så galen. Det var min pojkvän som beställde den 11/3… Och han har inte berättat att pengarna inte dragits????? Så sitter jag och väntar och fattar inte varför den inte har skickats. argh
// Fawo (;
Ni som har beställt från Zooplus, har ni fått med några tillbehör till buren? (ex. hängmattor, plasthus osv)
Och om de kom med, kom de med i lådan med buren, eller i ett separat paket? :-)
// Fawo (;
#39 Royal Suite har inga tillbehör. Man får buren och hyllplanen
Ingen som vill posta en bild av hur deras Royal Suite är inredd? :) Är himla sugen på denna bur!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#41 oj det glömde jag bort att du frågat om! Jag kan ladda upp bilder när jag hittat kameran :P ^^'
#42 Det var inte jag som frågade förra gången, men jaga gärna kameran ändå! 8D haha
#43 Hehe okey, orkade inte kolla vem som skrev det innan (A)
Kommer ev upp bilder imorgon em då har jag nog hittat den (och fotat lite) :)
Sounds great :)
Förresten, vilken variant är det som säljs nu? Jag har nämligen sett två olika - en med "delat" ( http://www.ratjes.nl/assets/images/algemene_informatie/huisvesting/suite.jpg) skvättskydd fram och en med ett "helt" (http://www.roosrats.co.uk/wp-content/uploads/2008/03/IMG_0001WEB.jpg). Är en av dem en gammal variant och den andra en ny, eller säljs båda fortfarande? ^^
#46 Det är ju samma bur på båda bilderna?
Båda har landgången ner så ingen av dom är "hel" eller hur menar du'?
#46 jag tror att de är den "delade" som säljs. De är vad jag har sätt på bilder på burarna som folk har fått hem. På Zooplus är de då bilder på den med delad skvättskydd =)
//Jacqueline Thawelin
Jag beställde från zooplus. Fick hem buren förra veckan. Den ser exakt ut som bild nr 2 :-)
// Fawo (;
#47 På den ena är skvättskyddet delat mitt fram, medan skvättskyddet på den andra inte är det. :)
Jag har nyligen beställt en från Zooplus också. Håller tummarna för att den jag får hem är den "ickedelade" (tycker det verkar mer praktiskt då man har strö och inte fleece)! Det verkar ju som att det är den de har i lager nu, med tanke på att Fawo fått den! :)
#50 det är bara ett "fabrikatfel" Jag har den som är hel ifram medan en annan som beställde samtidigt fick en delad. Så det helt och håller samma bur bara en pytteliten skillnad i Utseendet (den där glipan alltså)
Jag kör inte med strö i den här buren då det skvätts ut väldigt mycket framför allt då plastlågan som ligger på bottnarna inte är Exakt i den storlek som bursbotten är utan det är en liten glipa där strö ramlar ut ur. Så här används BORIS dörrmattor från IKEA som botten material
När jag skaffar råttor så blir det nog denna bur jag köper, den verkar super!
- Mvh Emma
Får se vilken variant jag får hem då! :)
Nu har jag beslutat mig för att beställa jag också.
Ska köpa med en sådan där sputnikgrej också, och lite rep.
Är lite fnittrig och glad just nu ^^
#55 ÖoB har skitbilliga rep annars! För typ femtio spänn får man en hundleksak av just rep. Knyter man upp den har man över två meter klätterrep till småttingarna :D Bara ett tips :)
Ja, jag har tänkt på sådant också.
Det som gjorde att jag föll för de här repen var att man kunde sätta fast dem i gallret på ett väldigt smidigt sätt :)
Och om jag fått ut rätt summa så kostar de runt 30 kronor ^^
Någon gång funderar jag på att skaffa en klätterställning som man har till katter. Har fått för mig att det finns billigt på ÖoB.
Nu är buren här och ihopmonterad! Jag måste ha fått ett måndagsex då ett av skruvhålen i buren var snedborrat och hålet i ena röret som man ska fästa hyllan (under buren) i var borrat ett par centimeter fel, så hyllgallret går inte att få dit. Blir att borra dit ett eget hål så gallret går att få fast, och eventuellt byta popnut (antar att det är något sådant de använt) i det sneda skruvhålet. Trots felen är jag hittills skitnöjd med buren! Man når precis överallt, så att inreda nu är en dröm jämfört med att inreda furet towern. Fick den varianten med "helt" skvättskydd också! 
Såhär bor Kork, Pyrit och Granat nu!
gör en liten tass ^^, jag vill gärna se hur man stänger och öppnar buren? fattar inte riktigt dom där knopparna ;) och hur sitter hyllplanen fast? :)
fattar inte heller hur man stänger riktigt.. har tänk köpa en när jag jobbat klart på sommarjobbet i sommar ^^ för just nu har vi väldigt lite pengar "/
//Jacqueline Thawelin
Har ingen bild att visa med, men man "klämmer" ihop knopparna för att öppna. Om ni förstår hur jag menar…
//Lamina
Jaha men då förstår jag! :) En till fråga, hur ser mellanbotten ut? Är de galler? Eftersom de hänger hängmattor på #58.
Det är galler och sedan har man lagt en plåtliknande form över som man kan ha bottenmaterialet i :-)
// Fawo (;
Okey kanon! Tack för svaren :)
Åhh, vill ha.. Funderar på att slå till snart :) Egentligen finns det inte plats i budgeten, men hur ofta gör det det? XD
haha säger detsamma Alenzi! :P
#63 Plåtbotten? Jag fick plastlådor att ha på gallret till min bur :S
#67 kan det inte vara så att Fawo menar att plastlådorna har samma form som en plåt?
#59 Hyllplanen ligger i ett fäste som man helt enkelt hakar fast i buren :) Jag kan fota om du vill. :)
#68 ja de var precis de jag menade :-)
"Plåtliknande". Känner man inte på dem och ser dem på lite längre håll skulle jag seriöst tro att de var ungsplåtar xD
// Fawo (;
#69 Du får gärna fota! :) Även andra delar av buren, är sjukt sugen på att beställa hem en :P
aha är det så där! tack så mkt för bilderna! :)
Ingen orsak 8)
Gud vad ljus buren såg ut med blixt o.O
Jag är mitt uppe i att bygga ihop min bur nu. Det är verkligen ingen dröm precis… :P
Tyvärr har det varit en del krångel för mig (utöver att försöka följa en bruksanvisning och bygga ihop massa delar), paketet har tagit stryk någon gång under transporten, så det fattas några små delar och de där järngrejerna som man sätter upp hyllplanen med är böjda och ena är trasigt.
Ett borrhål fattades även på en stolpe som ska sitta under buren, där man kan sätta fast ett galler och få en förvaringshylla.
Jag gjorde en sporadisk lösning och tejpade lite, och har även mejlat Zooplus, så får vi se vad som händer.
Bortsett från det så ser buren lovande ut ^^
Åh va krångligt..
Jag hade också väldigt mycket problem. Fick fel bruksanvisning och fick inte i skruvarna för att det var en massa torkad målafärg nere i skruvhålen. + att många av skruvarna var "igenfyllda" så att de inte gick att få i verktyget som man skruvar in dem med.
// Fawo (;
Haha, såg att du också skrev att dina fått sig en smäll under transporten. Som sagt, min ena pinne gick av - det är helt omöjligt att sätta upp hyllorna :/
Skruvhållen hade jag en hel del problem med också. Det är ett hål som är omöjligt att överhuvudtaget sätta skruven i, för det är borrat i olika höjder i själva gallerbiten och på den där lilla biten som man sätter fast gallerbitarna i.
Så skruven går liksom inte igenom.
Förresten, fick något skruvar över? Jag har två skruvar över; den som jag nämnde tidigare, men så är det en till skruv som jag inte kan hitta hål till någonstans.
Jag hade 24 skruvar… (tur att buren ser stabil och bra ut åtminstone, skulle bli j*vligt ledsen om den klappade ihop på mina små råttor).
*tass*
#76 Borrhålet saknades för mig också på 1 av mina rör men det fixade jag lätt med en liten borr :)
Tråkigt med det andra, vilka var det som levererade åt dig?
Jag saknar borr, så det är lite svårt för mig att genomföra :P
Schenker levererade sista biten, men jag vet inte om paketet gått sönder innan dess, för i sådana fall är det GLS som jag måste höra av mig till.
Jag ska ha nya hyllplan iaf, för det är är jag väldigt besviken över :/
Apropå helt annat, tror ni man kan ha 5-veckors bebisar i buren utan att de smiter?
Jag ska nämligen köpa bebisar snart, och har planerat att ge dem bottenhalvan tills vidare :)
#81 Ja det är ju ganska litet galleravstånd så en 5v. bebis är inga problem (jag får ju inte ens in pekfingret helt genom gallret :P)
Vad bra :)
Det stod nämligen på sidan att man inte skulle ha för små råttor, och då undrade jag lite hur små som räknades som små :P
Funderar på att sälja pojkarnas bur och skaffa en sånhär istället. Men blir lite tveksam när jag läser att folk får hem burar som inte riktigt går att sätta ihop… Skulle det vara värt det ändå, kanske? 
//Lamina
Jag har mina 5 veckors bebbar i buren (:
#85 för mig var det helt klart värt det. De fungerade ju tillslut! Och de på zooplus är riktigt trevliga när man mejlar om det :-)
// Fawo (;

Min ena var också klurig att sätta ihop.
Min sambo sade att man måste ha lite känsla, man kan inte vålda på skruvarna om det kärvar.
En lyckades jag dock ha sönder men buren sitter ihop stabilt ändå eftersom alla de tre andra sidorna har skruvar.
Funderar fortfarande. Bortsett från krånglet det verkar vara att sätta ihop den så är det ju lite att byta ner sig från en FT, storleksmässigt sett. Ett minus för råttorna men ett plus för mig helt enkelt, hmm… 
//Lamina
#88 Jag går i precis samma funderingar som du. Det är egentligen mest fördelar för mig själv (tusen gånger snyggare, mer lättstädad och lättinredd), än för råttorna. De behöver visserligen inte sitta i den lilla buren så länge medan jag städar den riktiga buren - FT tar ofta flera timmar för mig… Men som sagt är den inte precis billig, och jag behöver högst troligt sätta ihop den själv, vilket inte verkar speciellt lätt. Får nog överväga det där ett bra tag.
Jag satte ihop nästan hela min själv. Det jag hade mest problem med var locket till själva buren, så det fick jag hjälp med.
Vissa skruvar var väldigt svåra, men antingen fungerar det om man blir sur, eller det absolut bästa är ju om man har en ordentlig borr (det lär väl göra att jobbet går tusen gången fortare kan jag tänka mig).
Skruvdragare kanske skulle göra det lättare..?
//Lamina
Haha, ja kanske. Jag har ingen större kunskap när det kommer till sådana typer av verktyg.
Jag tänker i vilket fall på en teknisk pryl som kan fixa in skruvarna åt mig ^^
kan ni som har buren fota lite och lägga upp?, jag kan inte bestämma mig för vilken bur jag ska köpa.. en FT eller denna. finns ju så många för och nackdelar med båda känns det som. :/
#92 Nja, tänkte mer om jag kanske kunde ha användning av en, råkar nämligen ha en att tillgå.
//Lamina
Här kan du se lite bilder av buren. Det är Zooplus hemsida, där olika köpare lagt upp bilder på sina burar.
Jag kan kasta in bilder på buren imorgon, efter att mina nya små töser har kommit så lär jag ha all motivation att fota
Som det är nu så är bottenvåningen förvaringsyta för prylar
Jag skulle tro att det fungerar fint.
har redan kikat på dom ^^ tänkte lite mer bilder inuti eller nått, jag vet inte vad jag vill se egentligen. har beslutsångest. ;)
Om du hade bott nära hade du gärna fått komma förbi och titta på min bur. Se den in real life så att säga :)
Ja, det skulle jag vilja, men är lite för långt bort. Har sett FP irl så de vore nåt att se Royalen också.
Har sett Royalen IRL och kan säga att det enda FTn har gentemot den är storleken. Å andra sidan är nog Royalen mycket lättare att inreda och ge råttorna mer utrymme att röra sig på…
Skulle gärna vilja byta ut min FT mot en Royal. Men skulle bli tvungen att köpa 2 om jag ska få plats med båda flockarna. Om jag ändå blir tvungen att behålla FTn och stå ut med städningen av den känns det inte riktigt värt…
//Lamina
Hur många råttor kan man ha i en Royal? Kanske står någonstans i tråden isåfall har jag missat det. Men det var ett tag sen jag läste hela tråden. ^^
Jag räknade det till 6 per burdel (att jämföra med 9st/burdel på en FT), så skulle gissa på att man kan ha 12 stycken. Fast lagen lär nog säga annorlunda, orkar bara inte räkna ut det just nu…
//Lamina
Jag skulle vilja veta om man kan ta bort botten mellan och ha de som en enda stor bur? Eller om gallerdörrarna blir konstiga att stänga då?
Och vad själva burdelen har för mått?
Med vänliga hälsningar My
Jag har tagit bort min mellanbotten. Dock blir det lite svårare att fästa hängmator då dörrarna täcker en hel sida. Men man får fixa det med extra långa hängen :-) Det känns jättemycket större.
// Fawo (;
Jag skrev tidigare om att min bur haft trasiga delar när jag fick min den.
Jag har mejlat en massa med Zooplus, och de har haft ett jättebra bemötande.
Jag kunde få en ny bur gratis om jag ville, och då skicka tillbaka den gamla. Men det kändes inte riktigt värt så mycket jobb, särskilt inte eftersom pappa lyckats böja hyllplanen i dugligt skick och resten av buren fungerar.
Vad jag däremot fått är 20% rabatt på min bur, så jag är väldigt nöjd.
#104 vist är Zooplus bra på det sättet!
Fick också tillbaka 20% då min Furet Tower hade en minimal skada :P
Otroligt bra sajt det där
har zooplus.com tagit bort royal suite 95 double? Hittar den inte på deras sida längre.. jag som hade tänkt köpa en nästa månad
//Jacqueline Thawelin
Nooooooooooooooooo! 

//Lamina
Kolla på de andra länderna, finns zooplus.co.uk och zooplus.de också =) Av ngn anledning har de både olika pris, varor och fraktdestinationer ..
Den finns på zooplus.co.uk (än så länge). Men levererar dom till Sverige då..?
Edit: Lyckades leta rätt på en lista med länder dom levererar till. Sverige fanns inte med… 
//Lamina

NEJ! Jag som tänkte köpa en till hösten!
Nån som vet varför? Eller hittat annan återförsäljare?
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Berriewood säljer ju annars för ett bättre pris, men jag vet inte riktigt hur man gör när man beställer där ifrån 
//Jacqueline Thawelin
#111 Länk?
//Lamina
//Jacqueline Thawelin

Hos berriewood svarade dom mej att de inte skickar till sverige längre, för det är så mkt som blivit skadat i transporten.
jag köpte min RSD från Zooplus, och den kom förra veckan. jag är supernöjd!
Se bara till att man är minst två pers när den skall monteras,….
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
Men vart kan man då beställa den :S?
//Jacqueline Thawelin
#115 Fråga din lokala djuiraffär om dom kan ta in den? Dom hade RSD på Djurmagazinet i Borlänge förut, men där gick den på 5000 spänn! 
Annars kan man ju maila zooplus och fråga varför dom har tagit ur buren ur sortimentet och om dom kan tänka sig att börja sälja den igen. 
//Lamina
Vilket skit.. Jag som också skulle till att beställa.. Hoppas någon hittar en lösning :O
VILKEN tur för mig att jag hann beställa min då, den ligger på DHL's danska centrallager just nu :o Den lär väl komma i början av nästa vecka. Undrar varför de plockat bort den? Den finns fortfarande att beställa från franska zooplus, men de levererar inte till sverige. Ifall ni känner någon i Danmark kan ni ju dock beställa dit den :-/
Mina föräldrar gör ju men blir så långt att åka för att hämta den då :/
Beror väl på hur bråttom man har, kanske kan passas in med besök eller nåt, men smidigt är det ju inte direkt -.-
Men var ju nyss där :O Gah vad jobbigt allt blev :O Skulle ha beställt den istället för longboarden jag viste det :O
Åh vad typiskt XD
Jag hoppas bara att min hinner komma innan jag flyttar, annars får jag lite problem… Men om den ligger på centrallagret nu, i rätt land, borde den ju komma om max någon dag. Tycker man :P
jag börjar jobba i 3 veckor idag och hade tänkt köpa den där buren för pengarna.. jag får säkert högst 4000, så.. hur ska man nu göra.. "/
//Jacqueline Thawelin
jag mailade zooplus och fick som svar
"Dear Ms Thawelin,
Thank you very much for your email.
We would like to inform you that currently Royal Suite 95 Double is out of stock.
We are hopeful that the item is available with us again soon.
Please feel free to contact us anytime for further queries.
With kindest regards,
Your Service-Team"
Så förhoppningsvis får dom tillbaka buren senare i deras lager om jag förstått de rätt :D håller tummarna!
//Jacqueline Thawelin
#124 Härligt ^^ Skönt med något possitivt på den fronten.. Hoppas det inte dröjer för länge bara då jag vill beställa om två månader :O

När jag beställde min fick jag vänta ett par dagar för de var tillfälligt slut, så det löser sig nog…
måste dock säga att jag upptäckt något negativt. det blir mycket smutsigare utanför buren nu för tiden. inte för att grabbarna skvätter ut botten materialet, utan för att det liksom ramlar ut i glipan kring bottnen som vilar på gallret…
fast jag sopar gärna med en sån bur…. 
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away"
Nu står de på deras sida att dom förväntas få in den den 15/7. Blir ganska perfekt till då jag får mina pengar 
//Jacqueline Thawelin
Underbart vad glad jag blir ^^
Nu verkar buren gå att beställa igen. Jag hade tänkt prova beställa den nu :D
//Jacqueline Thawelin
I morgon kommer dom hem till oss med min royal!! Jag är väldigt glad just nu och kan inte vänta
Hoppas på att buren är hel. Fick hem ett ganska mosat paket idag med dom övriga sakerna jag beställde, någon liten sak saknades men jag överlever.
Hoppas även att jag blir nöjd med buren, men det tror jag!
Betalade förresten ca 2888 kr för min plus ett rör och två sputnik xl.
de kommer bli massa bilder på den då jag älskar att fota burar, men bilderna kommer förmodligen hamna på min dayviews.
//Jacqueline Thawelin
Ni som du har denna underbara bur. Hur tycker ni den är att städa?
Jag tycker det är sk*tjobbigt. Den stinker som bara den då kisset lägger sig utanför bottnarna. Och det börjar stinka på en dag. Så jag måste plocka ut bottnarna varje dag för att det inte ska börja lukta allt för mycket.
+ att bottenmaterialet ligger i princip utanför buren efter ett litet tag :P
Så nu har mina honor flyttat tillbaka till min Furret Tower då jag tycker den är mer lättstädad och inte luktar apa…
Det kanske bara e jag som har "lortiga" honor? 
// Fawo (;
Hm, mer svårstädad?! Detta vill jag höra fler erfarenheter om! *Tass*
Jag håller inte alls med om att den skulle vara svårstädad, tvärtom är det den bästa buren jag haft (också på det området!). Varje vecka är det bara att öppna fronten och lyfta ut bottnarna och skrubba, en gång i månaden kan man dra in den i dushen och spola av hela alltet :) Och det är ju så lätt, att komma åt överallt i den och plocka bort det som skulle vara äckligt. Jag älskar den verkligen!
#133 Så var det för mig också i början! Dvs, helt underbar.
Men nu börjar de lixom stinka. Och jag sa inget om att den var svårstädad, utan jag menade bara att det är jobbigt att plocka ut plattorna för mig varje dag för att torka runt om dem, för det är där de börjar lukta blä xD
Sa bara att furet towern var med "lättstädat" för att där behöver jag inte plocka ut några stora plattor, utan allt de som behövs städas finns i självaste buren.
// Fawo (;