hosta?
men ena råtta typ hostar för typ lät det som om den skulle spy sen typ när han andas låter det mycket men han gör det inte hela tiden bara ibland och sen slutar han jag vet nte vad det är.rossel? vad kan detta vara tacksam för svar
Låter som rossel, ja. Rossel låter inte hela tiden :)
Har en med obotlig rossel som nyser, "hostar" och låter när hon blir stressad mest :)
// Lise
When nothing goes right, go left!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ska jag ta han till vet??
Ja, då kan han få medicin! :)
// Lise

vad bra får ta och göra det då man kan vetrinären veta att det är rossel även om han inte rooslar när han är hos vet ??
Hm det vet jag inte! Det låter väl lite av lungorna tror jag. Är inte säker 
// Lise

okej :)
Jag har förklarat för veterinärerna hur det låter och när det uppkommer, kan hjälpa en hel del.

jag har bara hört det en gång så är nte helt säker det kanske nte återkommer och jag skue ha svårtt att förklara hur det låter :I
Det låter oftast som en kaffebryggare eller marsvin typ. :)
// Lise

mm då måsta det vara det lät väldigt likt ett marsvin så ska jag säga till dom att det låter typ som en kaffebryggare eller marsvin förstår dom ddetdå och måste jag göra det idag eftersom jag inte kan köra och får se om mamma eller pappa kan ärdet liksom akut??

någon som vet ??:)

Ja du behöver ta honom till en veterinär snarast, det kan sätta sig på lungorna och ge lunginflammation om det går för långt.
Qui dormit, non peccat

okej kan man åka imon eller måste man åka nu genast?? vll inte aatt något hemskt ska hända:(

Snarast är väl mer eller mindre omgående, inom de närmaste dagarna bör du ta honom till en veterinär för undersökning och medecin.
Qui dormit, non peccat