Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2955 ggr
[lindavold13]
0

Aloe Vera

Hej!

Jag läste någonstans om "föda" man inte ska ge sin råtta. Där ibland Aloe Vera, men det stog dock att det gällde dräktiga råttor. Så jag undrar nu för att vara på den säkra sidan om det endast gäller dräktiga råttor?

Jag vet att andra djur som tex hund och katt får finare päls av det så jag tänkte att det kan ha samma effekt på råttor. Och vi människor mår ju generellt bättre av det också.

Vad har ni erfarna för åsikter om det?

Jinaum
0

Jag vet inte. Är det dock finare päls du är ute efter finns det ju aloe vera baserade djurschampon som är bra för deras päls.. Lite mer för att vara på säkra sidan. Men får väl se om någon som har erfarenhet av detta vaknar till liv.

[lindavold13]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är väl inte direkt bara fin päls jag vill åt utan om det har samma effekt på råttor som på människor så är det ju bra för hela kroppen! :)

[Aremea]
0

Det finns vetenskapliga studier gjorda ang aloe vera där man kan se ett tydligt samband mellan intag av aloe vera juice och leverskador. Det är alltså INTE nyttigt att äta/dricka aloe vera i någon större mängd!

Man ska ta försäljningssnacket från tex forever living med många kilo salt, de kläcker ur sig en hel del absurda saker.

Om du vill ha bättre päls på råttorna så är tex äggula eller fiskolja ett bra tillskott utöver en sund och mångsidig kost.

[lindavold13]
0

#3 kulle vara intressant att se den vetenskapliga studien då jag aldrig hört att levern tar skada! Funderar också på vad det är för absurda saker dom vräker ur sig? Det är ju inte någon dålig sågning av just Forever Living!

Dricker själv aloe vera och mår mycket bättre i tarmarna av den, men levern är ju svårt att känna om den tar skada, därför skulle jag vilja se den vetenskapliga studien!

Tillbaka till ursprungsfrågan, är det rå äggula vi pratar om? Och mängden fiskolja? Är det en skvätt över maten det handlar om?

Tack för tipsen! Glad

[Aremea]
0

http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/8/8504/LKT0801s45_45.pdf

http://www.testfakta.se/kropp_halsa/article15065.ece

Forever Living är ett MLM-företag. Bara det är en grund till att bli skeptisk. Jag deltog på ett säljmöte för ett halvår sedan, och det var så mycket skitsnack så det blev rent parodiskt. Att jämna ut Ph värdet i tarmarna osv osv…Guld i mun

Här finns det också intressant läsning, bla kan man roa sig åt att se hur företaget själva totalt misslyckas med att hitta källor till sina påståenden så fort de möts av lite påläst kritik.

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=11287&hilit=forever+living

[Aremea]
0

Jag praktiserar metoden "lite lagom mycket" när jag fodrar, men ett äg då och då och en skvätt olja ibland.

[lindavold13]
0

Tack för länkarna! Ska sätta mig och läsa i kväll! Glad Ska nog prova en skvätt olja också och se om det blir någon skillnad.

Ha en fortsatt fin sommardag!