Fisk
Ni som ger era rådisar fisk, i vilken form och vad är det för fisk? Har testat en barnmatsburk som skulle ha fisk i sig, båda könen sa fnys! tror det var röspätta och mos..

Mina råttor äter allt man ger dem… Både barnmat med fisk, kokt fisk, stekt, grillad, rå till och med (iaf fiskhuvudeet)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tänkte som fisk man hittar i mataffärn, llksom hela fiskar.. äre bara lutfisken man ska akta sig för, resten går? ja blir ju så..ängslig :P
Mina är i alla fall helt tokiga i lax :)
Jag tror att du kan skippa inlagd/gravad fisk och så med, men all okryddad "färsk" fisk ska gå bra vad jag vet.

#2 Jag skulle nog akta mig för lutfisk, surströmming, inlaggd sill, gravad fisk (väldigt salt för dem) och annat som är inlaggt eller tillrett på något liknande sätt.
Föredrar att köpa rå fisk (färsk eller fryst) och tillaga den själv så jag är säker på att det inte innehåller något som kan vara ohälsosamt för råttorna.
_**/Mvh Anne
Jag brukar ge mina små monster strömming ibland, det är mycket uppskattat. Dom verkar bara må bra av det. Fast man får vara noga med att ge dagen innan städning, annars blir det inte lika kul…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
men de som ligger typ..ja va säger man.. vakumförpackade, hela, deär väl inte "tillagade" på nå sätt, de är väl som rå fisk.. har ingen lust å dra upp nån mört/löja/aborre här i dessa skitvatten..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina får fisk både i barnmat och vanligt, jobbar på restaurang och brukar ta hem mat så de har fått smaka alla möjliga knasiga fisksorter. Tror inte det är en enda de inte har gillat ;O
you can't face the problem, if the problem is your face……

#6 Ja en del kan vara saltade eller tillagade, men i så fall står det på förpackningen
_**/Mvh Anne
Jag brukar köpa fryst. Det står på om dom är naturella, råa eller om dom är kryddade/tillagade.
oki :D
Just med barnmat har jag märkt att man får undvika de med typ dill och sånt i :) De gillar en med ishavstorsk tror jag att det var…den har ljusblått lock i alla fall…haha
ok,, ska se va som finns då.
Mina älskar all barnmat med dill!
Fiskmat i barnmat hatar mina med, tror det beror på dillen. Hatar också dill xD
Men mina älskade lax, typ rå, eller så. Först var dem skeptiska och sniffade men sen slukade dem den :D

då jag själv inte äter spec mkt fisk så får de inte fisk så ofta, men hittar jag färsk fisk billigt i mataffären så köper jag gärna med & ger dem, vilket uppskattas stort, och de äter både rått & tillagat
lax har jag inte testat att ge dem då det mer eller mindre är bannlyst från mitt hem 
You can't spell Bitchy without Itchy
#15 Gillar inte du det? xD
Våra får mycket fisk, sardiner i tomatsås, fiskbullar, fiskpinnar, stekt kokt torsk mm, allt utom salt sill o gravad lax. Färsk strömming är en favorit, likaså kokt gädda.
Haha jag minns när jag gav mina tjejer fiskbullar…de tyckte nog att det luktade lika illa som jag tyckte xD Fick skölja av dem för att de ens skulle smaka XDDDD

#16 jag har aldrig varit förtjust i fisk :P
(förutom inlagd sill, vilket jag kan äta hur mkt som helst av)
och lax
det är rent vidrigt enl mej…bara lukten äcklar mej
#19 Jag är likadan…kan inte med fisk! Jag brukar säga att "varför äta något som luktar som en hel festivals otvättade kön" xD

#20 skönt att höra att jag inte är ensam :P
det roliga är nog när mamma får för sej att jag svälter & behöver fylla på kylen/frysen, så köper hon ALLTID massor med fisk som hon förväntar sej att jag ska äta…råttorna blir väldigt lyckliga över det ;)
#20 hehe, men då ser hon ju att den går åt och kanske tror att du smygäter? xD
Jag funderade lite på sådana där torkade småfiskar, kattgodis, när jag var och handlade igår, men vågade inte riktigt..? :P Vad tror ni?
jag har testat de dr torkade grejerna, var väl inte så jättestort sug efter dem kan ja säga..
#23 Ger jag mina ibland som godis, de äter det glupskt! Men så gillar de fisk oxå..
Nämen, jag kanske borde prova då :)

#23 testade med såna en gång, men det slutade med att de antingen kissade på dem, eller lade dem under vattenflaskan…hur som helst så luktade det inte spec mysigt efter en stund
#27 _Fniss!
_Låter precis som någonting mina skulle kunna få för sig att göra, typisk rått-logik.. "Vad är det här? Ingen aning, men låt oss kissa lite på det!"

#28 det är ju så det funkar :P
#28 AHAHAHHAHHAAA jaaa! Så sant!
Niltilapia hissade jag som frysa fileer, nån som testat? stod att det var nån form av abbore-art
antar den e ok? ^^'
Inte testat, men fileer lär ju inte vara konstigheter så länge de inte kommer från dåliga vatten tänker jag :)
Ni som ger era råttisar fiskbullar. Får de dem direkt från burken eller kokar ni dem först och låter det svalna? Köpte nämligen fiskbullar med buljong i går och köpte en extra till mina, som jag tänkte att de skulle få testa.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad

#34 Fiskbullar öser jag upp i en skål direkt från burken utan tillagning.
_**/Mvh Anne
#35 Tack för svaret AnneN. Ska genast gå och fixa i ordning lite.
Mina älskar också fiskbullar, kalla direkt ur burken, med eller utan sås 
Brukar servera med grönsaker.
Calypso och Nike gillade fiskbullar. Dock har de inte ätit upp dem ännu. De äter väl när de blir hungriga.
Nike är helt galen i fiskbullar och hon låg tom i matskålen med fiskbullarna igår kväll
var nyss nere med fisk till min råtta, det var rester från min middag, var torsk hon gillar det JÄTTEmycket!!!

i förrgår hittade jag hajmalfiléer för 10:- st…så det fick bli kokt hajmal med potatis & sås till tjockisråttorna…väldigt uppskattat av alla utom stackars matte som fick tillaga skiten :P
Jag har en massa abborrar hemma nu som jag tänkte koka och se om de äter. Det är min sambo och kompis som har fiskat dem. Jag har bidragit med en fisk.