Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 604 ggr
[becczi]
0

Var placera toalåda...

… om buren har tydligt avskilda våningar?

Är det troligt att de kommer att gå på pottan på den våning jag placerar toalådan eller kommer de att försöka att gå i samma hörn fast på andra våningen också tror ni?
Den nedre våningen har ganska lågt i tak i jämförelse med den mittersta, kan jag ändå ställa toaletten där och försöka träna in dom på den tro?

(Som ni kanske förstått så har inga råttor flyttat in ännu ;P)

Ratlings
0

Jag ställde min låda där dom pissar/bajsar mest. Det vart inget skillnad för dom mer än att det står en låda dom går på nu :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

[becczi]
0

#1 Jag får alltså hoppas på det bästa då ^^, skulle vara trevligt om de fattade direkt då jag tänker använda mattor på botten, hehe (a)
Och så blir det lättare att inreda :]

Vad använder du för material i din låda?

Ratlings
0

Haha ja eller så ser du nog vart dom gör ifrån sig oftast, bara att ställa lådan där! :)
Jag har toa-lätt i min låda

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Sara FE]
0

Jag har faktiskt två lådor i min FT, en på varje våning (placerade likadant). Mina råttor var dock inte helt rumsrena när jag fick dem, så jag ville göra det lättare för dem att hamna rätt. ;) Sedan har jag låtit båda vara kvar, för säkerhets skull.

[becczi]
0

#4 Fast en FT är så stor jämfört med min bur som bara rymmer tre råttor (a) tänkte att det är fräschare med en låda, fast samtidigt så tar dom ju inte så jättestor plats (: här ska pott-tränas från första stund!

[Sara FE]
0

#5 Ja, det är ju dumt att ta upp utrymme i onödan. :) Mina råttor lärde sig snabbt, det var bara att lägga alla pluttar man såg i lådan.

mikeiko
0

Mina tjejer vill alltid ha toan på botten - så långt från hängmattorna som möjligt, helt logiskt :)