Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 535 ggr
zickan
0

Hane köpes

Många av mina hanar börjar bli gamla och dåliga :-/. Några har lämnat in nu sista tiden tyvärr. Har nu en gubbe med två tumörer varav ena inte går att operera bort. 5 stycken är nu runt 2år, 3 grabbs är snart 2år. Hoppas kunna få behålla de bra tag till. Men tiden går så jäkla fort ibland :-/

Har många sällskaps hanar just nu. Skulle behöva in något som ev skulle bli bra för avel senare, även utställning. Viktigast är flocksmarta föräldrar. Gärna en bra stam med stabila individer. Föredrar blue, blue bärare. Men black, agouti, cinnamon och en hel del annat är okej. Helst inte för mycket tecknad och gärna dumbo lr bärare. Inte viktigt men att föredra :-)
Viktigast är chans på bra individ som vuxen, go och frisk.

För rätt hane är avstånd sällan problem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zolah
0

Kullen som ska komma från Allemej kanske? Bly är ju reggad blue dumbo, men iofs vet jag inte om ungarna kommer vara reggade? visst var det en av dina krav?

zickan
0

nope :-) avkommor och djur jag köper in kan jag regga själv. Mest om jag ska låna in hane för avel eller låna ut en hane för avel. Så måste både vara reggade.

Zolah
0

OK :) men då kanske det kan vara en väg ^^

Allamej
0

Sista kullen reggade Johanna själv för dom var för bra för att inte ställa ut. Dom här ska bli likvärdiga eller bättre.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

Yes.. jag står gärna och väntar på en grabb :-)

bankfack
0

Jag väntar kull på en av dem, i natt förhoppningsvis, och Johanna bakar på en tredje syster. Så fina råttor är det! Hennes Lamia vann bästa junior för Ann Storey på Stora vår om jag inte missminner mig, och min Emtusa fick kval 1 av bägge domarna och vann s/bl junior men det räknas inte för mycket då hon var ensam i klassen. Emtusas bästa egenskap är lätt tempramentet. Allamej har fina råttor :)

Allamej
0

Tack Bankfack :) Det är roligt när det finns goda referenser :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor