Rått koppel
Hej alla, jag köpte nyss ett koppel och jag är ivrig att använda den. Men när jag försöker sätta på den så tycker dom naturligtvis att det är väldigt skrämmande och jobbigt, det förväntas ju. Men när jag knäpper runt midjan så börjar dom pipa så hemskt mycket. En gång fick jag på den men då hoppade han ner och sprang runt på golvet och pep, trodde han höll på och kvävas! Han lyckades få ut den eftersom den sista " kroken " inte var på. Men jag har kollat, jag har den utöjd så den till och med är förstår, det kan man redan nu se när man inte ens har den på. Men råttan blir ju helt galen, vad ska jag göra?
Kopplet är egentligen till för en iller, men den ska nog passa till råttor också. Jag har kollat runt lite och ett bra koppel ska ha en för halsen och en runt magen, och det är precis det jag har. Snälla hjälp mig, är tacksam för alla tips och erfarenheter!
Ok, jag tror jag vet vad det är för koppel. den ser ut som en väst eller hur? den typen gick aldrig hem till mina djur. Det som funkar bäst är såkallade ' 8a ' koppel.
annars kan du ju försöka få kopplet att lukta som dina råttor, kan vara det som är extra skrämmande. sedan får du öva och vänja domvid den varje dag tills det är fritt för dom - men ta inte i för mycket då kan det ge motsatt effekt och göra dom rädda. " Nej vad har jag gjort matte när hon kommer med den hemska saken! "
Detta är för en kattunge, men den ser lika dan ut bara mindre.
det är nog ovana plus att det klickande ljudet kan vara skrämmande, du kan ju testa att knäppa den då de inte har den på sig och ge dem något gott då, för då kan de förknippa ljudet med godis i stället för en läskig sele. Sen kan det ju vara det värsta att råttan helt enkelt inte klarar av att ha sele, som en av mina, hon blir helt "galen", skriker kutar och hoppar och vrider sig.. så för hennes skull så har jag slutat testat.

Precis som med andra djur så måste du vänja in råttan vid att kopplet inte är farligt eller obehagligt. Låt den lukta på kopplet, lägg det löst oknäppt över kroppen, och ge godis när den visar intresse för den.
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vi lät Pepsi gå runt med selen på sig en stund utan att hålla i kopplet. sen gick det bra trots att hon var helt emot det i början :)

brukar gå bra :) hade en hane som blev helt förstörd över koppel, han la sig platt på mage och vägrade röra sig stackarn. Så där gav jag upp koppel helt, han gick aldrig mer än 1 meter ifrån mig iaf
Qui dormit, non peccat