LUX-shoppen
Nån som har handlat här? Vad tyckte ni om den butiken? hur var grejjerna?
Billiga priser och så.
Charlotta-B
Fraktar dom till sverige hittade inget på sidan..
Hittar heller inget om detta, men dom har ju svenska priser så kan inte tänka mej att dom inte skulle göra detta?
Charlotta-B
Fast… Det är ju danska kronor som visas?
Nepp, Danska kr betecknas dkr eller dkk.
Charlotta-B
Hm, ok… Dkk tror jag det är. :)
Fast jag har lite svårt att smälta att en dansk butik/sida använder sig av svenska priser… 
Dom kan använda båda tydligen, vad jag fick höra när jag kollade upp de, då jag med var osäker om det var svenska priser.
Men ja dom kanske vill locka svenska att handla :P hehe Men man borde kunna maila dom jag har inte gjort de. Men jag gillade sakerna och är det svenska priser så är dom ju absolut prisvärda :DSen beror det ju klart vad frakten blir. hittade inget om det heller vad det skulle kosta att skicka till sverige.
Charlotta-B
Haha, dagens irritationsmoment! >< Men helt klart billigt om det är i svenska kr. :)
Lekte runt lite, ett 1 kg paket kostar 124 kr i frakt till sverige. Under 1 kg låg det på 100 kr, så kan man välja om man vill ha det till dörren eller närmsta posthus.
Danska sidor skriver ofta svenska priser, handlar mycket från olika danska företag, just för att det ligger nära sverige o frakten blir inte så farligt dyr, så dom har en rätt stor kund grupp i sverige. Dock brukar de företagen ha så man kan välja att få hela sidan på svenska..inte bara priserna. Men skulle detta stämma att det är svenska priser o frakten är hyfsad så kommer jag defenitivt beställa därifrån :)
ååh RSD hade ju ett bra pris :O 2699 ju :O
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
va? nu hänger jag inte med? :P
Charlotta-B
aha buren menar du ;)
Charlotta-B
haha japp :D ååh den här sidan hade ju massa. :P hihi så kul å kolla på allt man vill ha
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Fast många danska sidor skriver bara kr de med, vi i sverige skriver ju inte skr heller jämt.
Maila dem och fråga är väl det bästa! Jag hade förutsatt att det är danska kronor eftersom de trots allt är danska.
Qui dormit, non peccat
ROSA/LILA SPUTNIKAR <3<3
Jag ska maila dom med en gång så vi löser detta problem :P
Charlotta-B
nu har jag mailat och fått svar av Lux-shoppen.
Det är danska kr som står på hemsida.
Men dom skickade med en valutaomvandlare i mailet där man då kan se vad de kostar i svenska kr.
Så här har ni den. Jag kollade lite och tycker det var billiga priser trotts allt! :)
Frakten sedan ser man i varukorgen skrev han, detta har jag inte kollat upp.
Nån som ska ge butiken ett försök och beställa? :)
Charlotta-B

Jag kollade på grejorna, de finns samma men billigare hos zooplus + att zooplus har ett större utbud. Men har man inget kort så är det ju lättare hos LUX, där kan man betala direkt till konto.
Qui dormit, non peccat