Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 770 ggr
bankfack
0

Rexade rosbebisar!

Lilja, en seal point siames dumbo rexhona, har den 19e juli fött elva fina små skruttar här hemma! Jag har just med Mia/Wintermyntas goda hjälp kollat igenom boet och kan konstatera att alla än så länge överlevt och är sprängfyllda med mjölk. Känns otroligt skönt eftersom Liljas bakgrund inte direkt är den vackraste och hon kom till mig i dåligt skick en vecka innan hon födde… Men rosor i ett sprucket krus är ändock alltid rosor!

Inventeringen fann att det i boet troligen myser

5 honor: 3 släta, en rex och en med en rex med stor pannfläck (husky?) och möjligen dumbo!

och

6 hanar: 1 slät husky, 3 husky rex, 2 rexar.

Ska bli spännande att se vad det blir för färger och former på de små. Det är första gången det föds ungar här hemma så allt är lite pirrigt.

Kommer en säljestråd senare, här vill jag bara fira att det har gått vägen och visa bilder på finingarna när de blir lite äldre.

Allamej
0

Grattis :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Arrowhead
0

Grattis! :D

smiley81
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

grattis och lycka till. Har precis haft en kull där bebisarna håller på och lämnar hemmet nu.. Glad

Lamina
0

Vad underbart att alla mår bra, grattis och lycka till! :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

PewPea
0

Putt (:

bankfack
0

Nu med sorglig bonus. 0130 i natt kom en matte med tårar i ögonen och fyra nedkylda bebisar som förmodligen inte fått mat på hela dagen i famnen… La ner dem i Liljas bo men vågade inte riktigt hoppas att hon skulle acceptera dem och klara av att ta hand om dem…

Imorse kikade jag ner i boet och möttes av en stor hög mjölkmagar. Tre verkar ha klarat sig bra. En bebis låg utanför gruppen, kall och som ett skelett. Var kanske för svag för att orka kämpa om maten, mina är ju större. Stödmatade, värmde och la tillbaka i boet. Ringde runt till lite råttfolk men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vågar inte störa henne för mycket, det viktigaste känns som att hon tar hand om de andra ordentligt…

Nu med det här i Norge går jag bara runt här hemma och är bedrövad.

Lilja <3

bankfack
0

Den stackars ungen hade mjölkmage och var varm och fin nu, men den har klämskador. Kanske dess biologiska mamma försökt bita ihjäl den med. Men den lever än så länge!