råttor
Varför är det så svårt att få tag i rått bebisar nu??:(
vill ha 2 st pojkar..

svårt ??? det verkar som om om alla har kullar just nu
You can't spell Bitchy without Itchy
Svårt? Jag tycker det kryllar av dom. Titta runt lite på sidan så hittar du nånting, jag lovar.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
ingen inärheten där ja bor:/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart bor du?
ja bor i kalmar.. hittar ingen har letat flera dagar.. ja vill ha råttbebis nu!! pojkar..
Transport brukar inte vara svårt att ordan. Vart bor du?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
i kalmar..
finns inga till mig;(
Har två pojkar som blev avbokade. Men bor som sagt i Ösmo/sthlm.
hej! Finns det nån råttuppfödare i Trollhättan?
Tacksam för svar
Är det akut, dvs har du en råtta som blir ensam eller något liknande? Eller är du bara väldigt råttköpsugen? :) Är det dina första råttor?
Ta kontakt med uppfödare i "närheten" och titta på annonser här på sidan, det finns en massa kullar just nu. Oftast går transport att lösa så om du hittar ungar som är leveransklara om några veckor, så lägg ut en annons på djurtransport.ifokus. Jag fick hem två råttor från Stockholm och bor i Dalarna, så leta efter råttor du verkligen gillar och ha inte för bråttom. Det finns säkerligen smågrabbar därute som söker hem!
Helt ärligt så är det jätte svårt att hitta uppfödarbäbisar, speciellt om man söker efter något speciellt. Jag har letat i flera månader efter en hona. Det spelar oftast ingen roll om hur många kullar det föds, då många bebisar redan är förhandsbokade. Det är också problem eftersom att uppfödare föder upp ett begränsat antal kullar per år. Är man till exempel intresserad av en speciell uppfödare med vissa inriktningar som dock endast tar 3-4 kullar per år kan det ta lång tid. Särskilt om det föds ett fåtal bebisar. Om alla kullar skulle bestå av 7 bebisar och man får 3 kullar per år så är det totalt sett 21 bebisar. Ofta är det många fler intressenter än bebisar vilket innebär att alla inte får en bebis. Privatpersoner som jag är även lägre prioriterade än uppfödare vilket minskar chansen ytterligare. Menar dock inte att det alltid är så men jag skriver utifrån egen erfarenhet, har fått nekande svar ett flertal gånger då jag stått i kö. Men eftersom att ni verkar ha koll på kullar så får hemskt gärna pma mig om ni vet vart jag kan hitta min efterlängtade, gärna rexade, lilla amber eller fawn tös :)
jag är bara rått sugen:D har haft råttor när ja var yngre både hanar och honor.. ;) har bara fått för mig att hanar är snällare?:D
sen vet ja inte så jätte mkt verkar ju finnas olika färger och mönster.. och raser? så länge dom inte bits så:) vet inte om det är samma sak att köpa från djuraffär ? som uppfödare??
Smiley81 har ju skrivit att hon har två pojkar som letar hem. Transport från Stockholm går väl säkert att ordna? Du kan ju i alla fall testa att sätta ut annons efter transport. Annars finns flera annonser om kullar under "Köp & sälj"-fliken. Ta kontakt med dem och hör efter om transport.
Köper du från uppfödare/privatperson är de ofta mycket hanterade och tama. Köper du från djuraffär är risken större att de är rädda eftersom de ofta blivit mycket lite hanterade. Det finns inte olika raser, bara färger och hårlag. Och örontyp. :)
aha okej :) jaså så kanske det är :) ja man vill ju ha en som man kan klappa och lära saker:D ja har funderat på att köpa i djuraffär men då kanske man inte vet så mkt om dom plus att dem kanske bits… men kanske bättre att köpa från en som fött upp rått bebisar..
Ja, titta runt här på forumet. Det finns massor av bilder på råttors färger och hårlag. Läs också artiklarna, på så vis kan man lära sig mycket. Det står vad man ska tänka på innan man köper råttor bland annat.
Lycka till!
Var lite aktiva. Kolla upp efter uppfödare och maila runt. Finns massa råttungar just nu som söker hem. Flera runt sthlms området. Men kika in på djurtransport så kanske man kan ha tur och hitta hjälp.
Vi som har ungar kan ha lite fullt upp, kanske tycka intresserade ska skriva till oss. Och därav lite sega att svara i trådar. Jag gillar när folk letar upp mig och vill ha råtta från mig för att…
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jo jag har kollat och mailat runt jätte mycket.:D tror ja har mailat dig med.. vill ju ha 2 hanar hoppas bara på transport.. men vet inte om det finns ngn som ska till kalmar.. från sthlm,.

Annars får väl du ta en resa och möta upp någonstans? Brukar aldrig vara omöjligt!
Qui dormit, non peccat

Kan ju bara tala om att det är babyboom just nu. 19!!! kullar beräknas att födas (en del har fötts) inom dom närmsta veckorna.
Jo det finns många kullar och så men inga så nära där jag bor suck!;(