Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 565 ggr
Aztrya
0

Råtthane behöver nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ni där ute i cyberspejset! Mitt namn är Jacob, och jag har en väldigt fin råtthane som behöver nytt hem.

födelsedatum: Januari-februari 2010
färg, teckning o hårlag: Standard  svart med vit på magen
kön: hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): okänt
faderns namn: Roddy (RIP Maj-2011)
moderns namn, födelsedatum, vikt: okänd
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Han kommer inte överens med mina andra råttor och verkar mer av en ensam råtta än en som vill vara i flock
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Vet ytterst lite om hans karaktär i flock. Dock tidigare innan han flytta in hos mig bodde han med sin far som gick bort för inte så länge sen, vad jag vet var det den ända råttan har har bott ihop med sen tidigare. Annars är han en väldigt lugn och gossig råtta.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: ej stamtavla, 50 kronor som bevis på att ni är seriösa.
ort där råttan/råttorna finns: Göteborg, Hisingen
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Email; Kitti_kat_night@hotmail.com Mobil; 0733-449623 Helst sms
Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

Jag köpte nyligen Robyn av en vän, och hon sa att han skulle gå bra med andra råttor. Då jag nyligen skaffat två andra yngre hanar hoppades jag på att dom skulle gå bra ihop och bo tillsammans. Dock har Robyn tydligt upvisat att han inte klarar av andra råttor, utan att han föredrar mänskligt sällskap.

Jag vill att den som tar honom ska ha möjlighet att låta honom springa utanför buren och få ha en så lugn och värdig ålderdom som möjligt.

Endast avhämtning med undantag för Göteborg.

Vad gäller mat så gillar han hundmat på burk och färska grönsaker, speciellt tomater.

Undrar du något så är det bara att kontakta mig.

Banankaka320
0

Får man frågar hur han visat att han bara gillar människor? :)

Aztrya
0

#1; Han har visat en viss mån av aggressivitet mot mina andra pojkar vid försök till introduktion. Detta innefattar fräsande, burrande av päls, smått piskande svans och rastlöshet.

Han har dock inga problem med att sitta på axel och annat vad gäller människor, men jag tror att Robyn kanske kan oxå ha klaustrofobi då han vid två tillfällen utan förvaning har bitit ifrån hårt när han suttit i transbortburen men annars när jag har klappat honom i både den stora buren och haft honom ute har han varit jättesnäll och go utan några tecken på någon slags rädsla.

Aztrya
0

*Knuffa* Snälla, han behöver nån kan kan ge honom det han förtjänar.

Kan ge bort honom till någon som är van om så blir det, och åka ut med honom i hela västra götaland regionen.

Men det börjar bli lite akut att bli av med honom. Snälla?

Aztrya
0

Det är fixat, han har ett nytt hem nu.

Inlägget är låst för nya kommentarer