Furet Tower
Var kan man köpa en Furet Tower som billigast? Jag har redan kollat blocket men det finns ingen där jag bor. Jag hittade en i på djuraffären som kostade nästan 4000:-.
Är det någon som vet en bra sida eller som har en begangnad bur nära Linköping/Norrköping?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Billig! 
Finns den bara i den färgen eller går det att beställa blå/vit? Är sidan säker att köpa ifrån? Vad går frakten på? =P
Den kan komma i två olika färger - turkosa bottnar med grått galler, och grå bottnar med grönt galler, fast man får tyvärr inte välja själv.
Sidan är absolut säker att beställa ifrån, både jag och flera andra här på forumet har beställt FT därifrån. Desutom är det fraktfritt, och paketet levereras hem till dörren. 
Mvh,
Moa
Okej. Jag tycker om att macha allt i min bur, så det mesta är blått o vitt hemma hos mig. Hoppas det blir en turkos i alla fall. =)
Men om den kommer till dörren, ska man bestämma en tid och dag i så fall? För jag jobbar nämligen skift och sover inte hemma, utan hos mina föräldrar (annan stad). Blir svårt att komma ifrån och "möta" paketet.
Man borde nog kunna välja vart man vill ha den levererad. :) Dessutom är det nog inte hela världen om du inte är hemma när de kommer - förmodligen tar de bara med sig paketet igen och lämnar en avi. :)
Mvh,
Moa
Ja, det borde jag nog kunna.
Hur lång tid tog det att få hem paketet för dig?
Jag tror det står på sidan hur dom gör om man inte är hemma.
När jag fick hem min så ringde dom innan, men det tror jag inte att dom måste.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag beställde min i måndags och den lämnade tyskland igår kväll :p så det går ganska snabbt! :D
#6 Det tog ungefär en vecka att få hem buren, så det tar absolut ingen lång tid. :)
Mvh,
Moa
Tack för tipset :)
Furet Tower burar är ju bara så bra, jag ska definitivt köpa en när det blir dags att köpa råttbur ;)
#7 Ska man kolla DHL om man vill att de ska ringa eller sköts det av Zooplus?
#8/9 Jaha men det är ju jättebra.
Kommer paketet vara lika stort som buren eller är den "komprimerad"? Om jag beställer hem den till mina föräldrar så kan syrran ta emot den, men den måste ju hem till mig sen och jag har bara en vanlig personbil då.
Paketet har samma form o storlek som burens botten :) Allt är ihop packat
// Fawo (;
#12 Skönt. Annars hade det blivit jobbigt =P

http://www.zooplus.com/shop/rodents/cages/ferret_cage/126786
det är en tysk sida, väldigt snabb leverans o väldigt billigt, vi fick vår furet tower för ca en månad sen o gav ca 1700 svenska kronor med frakt!
bra o billigt!

Lycka till!
Express yourself
#14 Det är ju samma länk som MoaL skickade
Tack ändå

jo märkte det =) hehe.
upptäckte efteråt. skitsamma, för det är en bra sida o furet tower är underbart. alla våra nio rådisar har det kul i den =)
Express yourself
#16 Ingen fara =)
Ja, jag beställde en igår och nu är jag jätteivrig! Mina två flickor kommer få det jättekul i buren! =D
Härligt! Då får du posta bilder sedan när du har fått hem den. :P Dina damer kommer säkert att älska den. ^^
Mvh,
Moa
Jag köpte däfrån zooplus, lätt bäst! :) Man kan spåra paketen med :)
#18 Ja, det ska jag göra =)
Ja, men allt står ju på tyska. Det var länge sedan som jag läste det. Men jag antar att det fungerar så här:
Först skickar Zooplus paketet med GLS.
Sen åker paketet med GLS fram till båten?
Båten åker till Sverige och där tar DHL hand om paketet.
DHL kommer med paketet till mig.
Stämmer det så? Eller är GLS båtfrakten?
Va? Var står det på tyska? Jag läste ingenting på tyska (som jag minns) när jag beställde min FT, för jag kan ändå inte det språket. ^^ Om man undrar över något verkar de flesta frågorna ändå vara besvarade på Hjälp-sidan. :)
Men ja, det är DHL som levererar paketet till dig. :)
Mvh,
Moa
Jag tycker också att zooplus är bra, beställde hem två Furet tower med några månaders mellanrum och det gick smidigt och bra båda gångerna.
Däremot iaf med min bur så har jag märkt att zooplus ibland blandar färger på tillbehören.
Till min ena bur så var en utav stegarna mörkgrå medans alla hyllor var ljusgrå.
Och dom här hmm jag vad ska man kalla dom.. hörn bitarna som man sticker ner i pinnarna för att hålla gallret på plats, på min ena bur är dom gröna och på den andra är dom svarta.
Så sånna saker kan föremkomma, annars har jag inget att klaga på. ^^
#22 Ja, det är väll lite synd kanske. Men å andra sidan så är det ju mindre än halva priset jämfört med FT i Sverige. Jag har sparat ca 2400:- för att jag har köpt buren från zooplus i stället för djuraffären. 
#23 Jo det är inte så att jag klagar, absolut inte. Ville bara säga det. Jo priset är verkligen bra!
#21 Jag fick ett mejl :
You can track your parcel with GLS online using this number:
http://www.gls-germany.com/online/paketstatus.php3
Och sen skriver man in numret. Så allt är ju på tyska. 
Jag såg nu att jag kunde byta språk till eng förrensten 
#25 Men du kan väl se var paketet är i alla fall? Det är väl det som är huvudsaken.
Jag kan inte ett ord tyska men var paketet höll hus, det förstod jag. Annars kan du kanske översätta sidan i google translate eller något!
Jag beställde min bur därifrån lördagsnatt och idag (onsdag) så har buren kommit så de tar typ bara 4-5 dar vilket är väldigt bra!
Dock så måste jag hämta mitt paket från en tobakshörna -.- Det är lite drygt men bor på en ö så får de problemet ofta.. folket som levererar förstår väll sig inte på färjor som går var tionde minut x)
#28 Haha. Jag antar att du har bil i alla fall =). Det väger 23,5 kg såg jag idag. Jag har ingen bil, så jag kommer bli sur om inte syrran är hemma o tar emot paketet när det kommer.
Jag kollar typ två gånger om dan vart det är någonstans. Jag är jätteivrig! Sen var jag lite klantig och beställde på torsdagkväll, så det går ju över en helg.
Jag tror att det kommer imorrn eller fredag om jag har räknat rätt. Det är i Sverige nu i alla fall :D:D
jag frågade papap lite snällt så fick jag bärhjälp oxå :D sitter och monterar nu och haha jag kan gå in i buren via den "lilla" luckan! visserligen så är jag liten men HAHA iaf xD craxy =D
Haha. Okej. =D
vad fint jag skrev i dedär inlägget såg jag nu (Y) menmen

Fått hem buren, byggt ihop o inrätt än?
alltid kul med furet bilder att inspireras av o kolla =)
Express yourself
Nej, den har ju inte kommit än! 
Vem är det som levererar paketet? DHL? -Jag kan inte spåra det hos dem. På GLS (som är de tyska leverantörerna) står det:
29/06/2011 11:41 SESLKG , Sweden 90.45 Consignee contacted Waiting for reply
Ska man inte få paketet inom en vecka? (Beställde kvällen den 23:e) Jag blir orolig eftersom jag redan har betalat! :S

tänk bara på att burpaketet väger ca 25kg, så du bör fixa skjuts när du ska hämta ut den ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
#34 Är du säker på att du inte har fått något avi eller liknande? Prova ring till DHL och hör om de har paketet. :)
Du behöver knappast vara orolig, du kommer att få buren, men ring till DHL och hör vad de säger. :)
Mvh,
Moa
#35 Ja, jag har bil nu i sommar så det är ingen fara. Sen kommer de ju hem till dörren först. =)
#36 Ja du.. I så fall är den hemma i linköping och där var jag senast i onsdags. Men jag har skrivit att buren ska till norrköping och att min syster ska ta emot den. (Jag bor ju hos henne över sommarn för jag jobbar i norpan).
Ja, jag får ringa till DHL på måndag. Hoppas att de har den. =/ Jobbigt att man inte kan se vart det är. "Väntar på mottagarens svar" säger ju inte så mycket…

det kan även vara schenker som har den…fick hämta ut min där :S
Jag har sökt i Schenkers sårningsfunktion utan resultat. DHL visste inget i alla fall…
Ring till schenker då. :) Om inte de vet något, ta kontakt med zooplus. De är väldigt noggranna med att kunden ska bli nöjd. ^^
Mvh,
Moa
Jag beställde igen där ifrån efter att jag fått hemmin bur. Bara lite inredningsgrejer dårå. Men det har också gått segt nu så de kanske har nå problem? Jag gick iaf in och kollade mitt konto och de har inte dragit av någon summa ännu, vilket dom gör så fort varan är lastat och påväg ifrån fabriken. Jag beställde i måndags tror jag det var och inget har hänt ännu.
onsdags*
#40 Ja… *suck*
Jag har redan mailat zooplus och GLS. Har inte fått svar ännu…
#41 Ja, jag vet inte. Alla i Tyskland har semester samtidigt verkar det som =P
Ja, men det kanske är någonting då då… Hoppas att det löser sig i alla fall.
Nu jädrans har jag fått hem buren! =D=D
Blev klar för en timme sedan. Hu!

grattis…nu ska du bara pussla ihop den :)
(gör inte som jag…jag slängde instruktionerna & tyckte "det ska väl gå utan instruktioner, jag har satt ihop burar förr")
Buren är hemma hos mig men råttorna är hos syrran just nu, som jag kanske har sagt (kommer ej ihåg). Jag har inte inrett klart för det orkade jag inte göra idag, jag slängde in det som kom med buren bara.
Jag kommer med nya bilder när jag har gjort klart inredningen och när Gull o Rut kommer hem igen. Det blir nästa vecka. =D
Men fasen vad stor den var! Gull o Rut kommer gå vilse. Haha!
*Fattar inte varför bilden blev åt fel håll. Hur gör man för att den ska bli stor btw?
Härligt, grattis!! :D
Och ja, man svimmar nästan över hur stor den är när man har fått hem den första FT'n. De känns gigantiska. ^^ Men dina töser kommer att älska den! Oj vad de kommer att springa runt och undersöka sitt nya hem. :P Fast ett tips är ju att lära dem hur röret upp till övervåningen fungerar, för vissa råttor kan vara lite fega på att använda det till en början innan de har fattat hur det fungerar. :) Håll även koll på vattenflaskan, för min fina vattenflaska fungerade inte av någon anledningen, det kom inte ut något vatten. :(
Mvh,
Moa
Just det, du måste klicka i "Visa bild direkt i inlägget" för att bilden ska bli stor. :)
Mvh,
Moa
#48 Hehe ja. =) Okej, jag får se om de klarar av rören. De borde göra det, de är sånna klätterapor. Ska bli jättekul o se vad de tar sig till.
Man måste skaka vattenflaskan innan man sätter in den. Man kanske måste skaka den igen när vattnet har blivit varmare också. Det stod i den där lappen man fick med.