Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1958 ggr
[luna&smilla]
0

Välkommen Calypso

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nyss kommit hem med en liten rått tjej vid namn Calypso . Köpte henne idag från Djurmagazinet. Hon ska få en kompis (Nike) på fredag om de får in en kull under veckan. Bilder på tjejen kommer så småningom när hon har blivit lite mer hemma van.

Calypso kommer från Torsta Jordbruksgymnasium utanför Östersund. Måste försöka få en bild på henne snart. Är osäker på vad hon har för teckning/färg.

[luna&smilla]
0

Här kommer en till bild på Calypso. Hoppas någon vet vad hon har för teckning/färg. Mer bilder på henne kommer eftersom. Tänkte att hon skulle få komma utanför buren i morgon.

Lamina
0

Hon är Augoti, alltså viltfärgad. Men teckning är svårt att se någon, har hon något vitt på magen?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[luna&smilla]
0

Hon är vitgrå på magen. Ska ta mer bilder på magen i morgon om jag får till det i samma veva som hon får komma ut på sitt första äventyr här hemma.

[luna&smilla]
0

Efter mycket fototagningar med kameran, lyckades jag få fram en bild på hennes mage.

Lamina
0

Agouti Eubk (Europena Birkshire), möjligen mm (missmarked) eller Irish mm.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[luna&smilla]
0

Aha. Jag puttar upp tråden, så får vi se om andra vill svara oxå.

[Nooway]
0

Vilken sötnos!
Hon ser precis ut som min Ultra, men de lär ju vara syskon då Ultra också kommer från Torsta :)

[luna&smilla]
0

#7 Calypso är ca 10 veckor gammal. Om nu Calypso och Ultra är syskon, så vore det roligt om de fick träffa varandra. Eller vad tror du?Glad

[luna&smilla]
0

Ska lägga upp lite nya bilder på Calypso här nu.

[luna&smilla]
0

Närbild på Calypso.

Ratlings
0

Har du spån i buren?

// Lise
When nothing goes right, go left!

[luna&smilla]
0

Japp, det hade de på djuraffären oxå.

Ratlings
0

Dom ska inte ha spån. Det är inte bra för dom, det innehåller terpentin (tror jag det heter?) och är dammigt. 
Kör på toa-lätt, asp/alspån eller STLströ istället. :)

// Lise

[Nooway]
0

Hade jag haft såpass bra pli på de små liven så vore det kul!
Tyvärr är så inte fallet haha. Men vi jobbar på det :)

[luna&smilla]
0

#13 Kan man köpa det på Granngården tro?

#14 Ni får jobba hårdare, så kanske du kan komma med de små och låta dem få träffa Calypso.

[Alenzi]
0

STL-strö kan du köpa jättebilligt på granngården, ja :)

Ratlings
0

STL-strö kostar 49 kr för 10 kg :)

// Lise

[luna&smilla]
0

Vad är STL-strö?

[FukkingTubbie]
0

#18, om jag förstått rätt så är det samma sak som toa-lätt? Dvs ''pellets'' gjort av papper (:

Var inne på granngården [växjö] för nån vecka sedan, de hade inte STL-strö utan något annat *minns inte namnet* liknande, det lär funka med va, #16, #17?

Ratlings
0

STL-strö är kartong bitar. Finns om du frågar dom på granngården, brukar inte ligga framme. :)

// Lise

PewPea
0

Tycker du borde skaffa Smilla en liten kompis ;P

Inspiration
0

#21 Det står ju att hon ska få en kompis på fredag :)

PewPea
0

Ojdå då missade jag visst det :)

[luna&smilla]
0

#23 På fredag nästa vecka när jag har kommit hem från sundsvall, ska smilla få en kompis. Nu är jag dock lite osäker på om Smilla ska heta så. Om jag byter namn på henne, måste jag göra ett nytt inlogg.

Lamina
0

#24 Nej det måste du inte, jag kan ändra i rubriken om du vill. :p

Fast jag skulle råda dig att skaffa en kompis tidigare än så. Råttior bör inte sitta ensamma längre än nödvändigt och maxgränsen (om möjligt) är nog runt 2 veckor enligt dom flesta. Ju längre desto större risk att dom tappar råttspråket, särskilt i så ung ålder när det ju faktiskt är meningen att dom ska lära sig språket.

//Lamina

[luna&smilla]
0

#25 Jag ska kika i tråden om namnförslag och se om något passar. Jag säger till här när jag har hittat ett.

De får in en råttkull på onsdag och då har det ju bara gått en vecka och 4 dagar innan jag kan köpa en, om du förstår vad jag menar.

[luna&smilla]
0

Lamina, kan du ändra till calypso&nike istället som inlogg?

Lamina
0

Tyvärr inte. Vill du byta namn måste du ta upp det med killarna bakom iFokus och ha en väldigt bra anledning, tror jag. Vet faktiskt inte om det ens är möjligt… Men jag kan byta namn på tråden till Calypso om du vill. :)

//Lamina

[Alenzi]
0

Jag fick avsluta kontot och skapa ett nytt när jag ville byta namn :P

[luna&smilla]
0

Jag har nog ingen bra anledning, men jag kan ju skriva till dem. Hur skriver man till dem förresten?

[Alenzi]
0

Jag försökte det, men det gav inte resultat. Tror helt enkelt det lättaste är att avsluta kontot du har nu och skapa ett nytt. Du har ju ändå bara haft det någon vecka.

[luna&smilla]
0

Jag avslutar detta konto och gör ett nytt med calypso&nike, så ni vet.

Calypso & Nike
0

Hej igen!! Nu har jag gjort ett nytt konto. Lamina, kan du ändra tråden till Calypso istället?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Lamina
0

#33 Done! Tog mig friheten att ändra i några av inläggen också, hoppas du inte har något emot det. :)

//Lamina

Calypso & Nike
0

#34 TackGlad Vad ska vi säga att Calypso har för färg/teckning nu då? Har inget emot att du ändrade i inläggen.

popipo
0

hon är en agouti eubk (mm) som lamina sa :)

Calypso & Nike
0

Ok.