Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1760 ggr
AnnaRamnemark
0

Omplacering, 4 st Hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Född: Juni 2010 (frank)  Februari 2011 ( Sönerna)

Färg, hårlag osv: slät, Fawn ?? och Hooded Fawn?

Kön: hanar (1 Far och 3 söner)

Kullstorlek: --

Fader: Frank är far till pojkarna

Moder: --

Anledning till omplaceringen: Tidsbrist och plats. Plus att dem bråkar med min Jerry, Jag skaffade nya råttor så att Jerry skulle få kompisar men Jerry är en speciell kille och går inte ihop med andra än med tjejerna men tjejerna gillar inte honom. Sen börjar de bli lite jobbigt när han ska bita och bråka med de nya killarna.

Jag har även fått lite knas med jobbet så jag måste flytta till mindre lägenhet och därav får jag inte plats med 3st burar.

Hur råttorna är i karaktär etc: Herrarna är alla sociala och gillar att vara runt en och vill gärna klättra upp i knäet och nosa på en och är jätte nyfikna och har aldrig bitits, förutom Jerry men de är för att Jerry är aggro. Dem är inte så jätte mkt hanterade eftersom jag inte haft dem så länge hos mig. Och är därför lite ovana att bli just lyfta men dem älskar uppmärksamhet. De går lätt att träna bort ovanan att bli lyft för att jag märker när jag umgåtts med dem någon timma så slappnar dem av mer. Så dem behöver lite mer tid än vad jag kan ge dem. Lasse (en av sönderna) är mest framåt och har de bästa hänget. Dem andra kan hänga någon sec. Pojkarna är alla små matvrak och älskar att äta allt. Dem står alltid och väntar på mer mat. Att klippa klorna och att bli badade går jätte bra.

Övrigt: Jag finns i Halmstad och skulle kunna köra en liten bit för att lämna dem. Och om de är så att de inte skulle funka att ha dem hemma hos er så tar jag gärna tillbaka dem. Ett kärleksfullt hem är viktigare än pengarna. Om ni vill ha buren så är den en FOP bur och är jätte bra och stor bur. Och dem trivs jätte bra i den. Jag skulle helst gärna se att alla 4 kommer till samma hem eftersom dem levt tillsammans så länge och små pojkarna springer alltid runt tillsammans. Tänker alltid på Knatte Fnatte och Tjatte (eller vad dem nu heter Kalles bror sönder) När jag fick hem killarna så hade dem skabb men de är botat, de hade gått ganska långt så vissa öron är lite skadade.

Jag hoppas att någon snäll själ kan hjälpa både mig och pojkarna.

Råttorna heter idag. Frank (pappa), Lasse, Lennon och Leon

Registrerade i SRS: nej

Pris: 20kr eller 600kr med bur

Alternativa kontaktsätt: AnnaKubica@Hotmail.com eller 0736100034

Om annonsen ska vara låst: nej

AnnaRamnemark
0

Kommer en till bild på dem bakifrån

Guldheden
0

Åååh

chade
0

tokiga lilla jerry, synd att han inte kommer överens med dom :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Råttis
0

Åååååh vad vackra dom var Kyss

AnnaRamnemark
0

Ja dem är jätte vackra jag bara älskar  färgen på dem. Speciellt på Frank och Lasse som är enfärgade. Och dem är helt underbara råttor, så de gör ont att omplacera dem.

haha ja lilla Jerry han är speciell han. Men han växer i mitt hjärta för varje dag fast han är små knäpp. Nu har han kommit i de stadiet då jag får gör vad jag vill med honom. Vända vrida snurra hålla fast hålla upp och ner (inte för att jag gör de men jag får för honom) jag får pussa vart jag vill och trycka ner mitt ansikte i magen på honom, han bara smälter. Men de är hemskt synd att han inte gillar andra råttor, ja förutom tjejerna men dem luktar ju så hemskt gott ;)

Men jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med att hitta nytt hem till de små liven, dem är verkligen över sociala dem står alltid vid gallret och vill hälsa.

Råttis
0

Ja hade jag haft pengarna och inte bott så långt ifrån så hade jag hämtat dom på stört Gråter

AnnaRamnemark
0

#6 gu vad illa. :(

Lägger upp en bild på Pappa Frank. tycker han har så fint ansikte. (TÄNKT inte på öronen dem är läkta, jag fick medicinera 9 råttor pga dessa 4. kostade mig 1000kr =( ingen har skabb längre)

Råttis
0

Ja det är verkligen tråkigt Rynkar på näsan Älskar ju den färgen också. Men vad är detgrabben har på öronen?

Råttis
0

Oj förlåt såg nu att du hade skrivit under om öronen Skäms

chade
0

åh, hade jag redan flyttat och allt sånt hade jag lätt kunnat tagit dom.. om dom är kvar när jag väl gjort det och allt är lugnt så kan jag ta dom.
Men det blir nog inte förrens om tidigast 2 månader eller mer :(

Magda
0

oj så vackra.. är verkligen svag för deras färg Kyss

Råttis
0

ja samma här, tycker färgen är sååå otroligt vacker Skrattande

AnnaRamnemark
0

#10 ååh vad synd men om dem inte hittar något hem inom 2mån så kan du få ta över dem om du fortfarande vill när tiden kommer in. Kul att vi byter råttor :P

#11, 12 Deras färg är verkligen underbar, även typ katter som har den färgen är jätte fina.

AnnaRamnemark
0

Om de går som planerat så är Pappa Frank och Lasse bokade så de är två ungar kvar (Lennon och Leon) kvar. Om någon är intresserad :)

Magda
0

#14 vilka är det som är Lennon & Leon?

AnnaRamnemark
0

Lennon och leon är dem som har färgade huvud men vita kroppar.

AnnaRamnemark
0

Alla har nog hittat nya hem. OM allt går som planerat på fredag vill säga. Vill bara visa en liten bild jag tog idag på hur mkt dem bryr sig om nya ställen.

Bilden är på Lasse, Lennon och leon. Dem somnade i trädet medans jag fottade dem. Lägger jag in dem i transportburen så somnar dem.

Råttis
0

Aaaaaaaw så fina grabbar Kyss

AnnaRamnemark
0

Så. Nu har kalli tagit över pojkarna och bör sitta på tåget nu. Hoppas ni tar väl hand om pojkarna och ger dem en massa mat när dem kommer fram. Tråden kan nu låsas Tack zickan och ratlings!!

zickan
0

Du får uppdatering när de kommer om hur det gått :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ratlings
0

Uppdatering härifrån också när dom kommer fram! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

AnnaRamnemark
0

Gillas

chade
0

skönt! :)