Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1636 ggr
Banankaka320
0

Märtas bebisar!

Dem föddes Nydligen och jag vet inte om jag inbillar mig eller är känslig men det luktar bebis i hela mitt rum nu!! Älskar bebisdoft! Dock var allt inte 100% perfekt, hade en tröja i buren till Märta och hon födde på den + toapapper och ungar satt fastklistrade på tröjan och hon fick inte loss dem så jag fick hjälpa till och dem satt hårt! Varför fastnade dem? Fastnar dem i fleece också? Jag har inte räknat dem, men är väldigt nöjd att Märta låter mig pilla i buren bland dem. (när jag tog bort tröjan och la tillbaka ungar.) Blir inga bilder just nu men kanske inom några dagar :) Ni som är intresserade kan PM:a :)

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänker minsann sätta en tass här, du vet redan vad jag är intresserad av tihi

you can't face the problem, if the problem is your face……

PewPea
0

Putt (:

thildatessie
0

vart finns dem? Är ev i behov av en råtthona i framtiden då jag kanske måste avliva min ena snart..

Banankaka320
0

Småland, utanför växjö

thildatessie
0

okok kan vara bra att veta:)

Banankaka320
0

Fast dem kan förmodligen tas till Göteborg då min pojkvän är där ibland. Om dem är leveransklara innan uts i Gbg så kan jag ta med dem dit om någon ska dit :)

thildatessie
0

okok hade vart närmare för mig :)

Råttis
0

Sätter givetvis en tass här och du vet också gums vad jag är intresserad av Kyss

Banankaka320
0
Zolah
0
[Alenzi]
0

#10 Jo det gör det, men du måste ta bort hela ifokus-raddan från länken först. Tror den läggs till automatiskt om man inte länkar med hela http://-biten.

Zolah
0

det funkade , men istället så står det att det inte finns nån kontakt med servern

[Alenzi]
0

Mystiskt :-/ Det funkade för mig, men man var tvungen att titta på en rätt lång reklamfilm först :P

alexfifan
0

korvaaar <3

Ratlings
0

Tass Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lamina
0

Är det en tjuvparningskull? Oskyldig

Eftersom detta är en kulltråd så får inget säljsnack ske här!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Banankaka320
0

Neeej ingen tjuvparning här inte :)

RaGooN
0

Åh grattis :)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Lamina
0

Så du har medvetet tagit en kull på en nakenråtta?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Banankaka320
0

Hon är dubbelrex :p

xxmammaxx
0

Jag kan då inte se någon film här står det bara error :P men du kanske kan ladda upp en bild eller två :D

Banankaka320
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färsk bild! :)

xxmammaxx
0

Tihi så söta

Mische
0

tass

Råttis
0

åååååh små snuttekorvar <3

Lamina
0

Och då har du väl parat henne med en släthårig så alla ungar blir rexade?

Jag kan ändå inte hjälpa att undra varför du valt att avla på henne. Men jag vill inte "dömma" i förväg, så du får gärna berätta för mig om hennes bakgrund och vad som gör att du tycker hon är så bra att hon fick gå i avel. Oskyldig

//Lamina

Banankaka320
0

Ja pappan är släthårig.

Jag valde henne för hon har världens bästa häng, är jättesnäll och varit det mot nya råttor. Hon är inte "kaxig" mot andra men inte heller mesig. Hennes mamma är väldigt frisk och pappan med, mammas föräldrar var också friska. Dock var det någon som hade en tumör som togs bort och försvann, tyvärr har jag ingen kontakt med dem längre som äger/ägde föräldrarna. Deras mail försvann eller blev raderad :s 
Pappans bakgrund minns jag inte så jätteväl, men det såg ganska positivt där också mentalt och fysiskt. Någon rosslade om jag inte minns fel.

Hon har en syster med som är väldigt snäll men lite dominant mot nya, hon är lite mindre hårig än Märta. Dem har nästan aldrig varit förkylda fast att dem är nakna, förutom en gång i vintras.

Lamina
0

Varför får jag för mig att hon är från Danmark eller Norge..?

Nu frågar jag mest av nyfikenhets skull; Vad räknar du med att det blir för färger i kullen? I övrigt kan jag bara önska dig lycka till och hoppas på massor med bilder. :)

//Lamina

Banankaka320
0

#28 Ingen aning :p Vad jag vet är hon svensk :)

Det kan nog bli svart och brun, kanske blå. Alla ser ut att bli hooded just nu, lite "fulare" hooded. Randen är inte riktigt rak, teckningarna syns inte så jättemycket nu. Tack:)

alexfifan
0

åh brownie hoodeds :D

Banankaka320
0

En till film.

Alla ser ut att bli black hooded, mer eller mindre rexade

PennyScarlett
0

Åååh :( Jag som alltid velat ha en hooded….men vågar inte skaffa någon/några bebisar då min ena hane visat sig vara aggressiv mot andra råttor, förutom sin burpartner och mina bebisar som är sålda nu…wäh ._.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

alexfifan
0

Aweee <3

Råttis
0

så sööööööta Kyss

Banankaka320
0

Film på RÅTTTJEJERNA

Film på RÅTTPOJKARNA

Btw så dog tre st. Så nu är det tio kvar, 5tjejer & 5killar. :)

EN FRÅGA ANG REG. Fick nydligen hem regpapper då jag tänkt regristrera råttungarna, men jag är osäker på om dem är dumbo eller dumbobärare, jag minns inte om deras morfar är dumbo eller om deras mormor är dumbobärare och jag får inget svar när jag mailat ägaren x( 
Jag tycker dem ser ut som dumbo, hur ska jag kryssa?

+ Bakom så är det en röd ruta, ska jag skriva i den? Reg.nr, är det de lilla blåa kortet jag fick?

Sen står det "Antal självdöda vid 3v ålder", 3st dog ju när dem var ca 4dagar. Så det ska jag inte skriva i?

TrueStory
0

Jätte söta bebbar :D

Ang reggningen så är är den röda rutan till för att registratorn ska skriva i reggnummret bebbarna får.

Du ska skriva i antalet självdöda fram tills dom är 3 veckor.

Mamman är dumbo va? Och pappan dumbo bärare om det är dumbosar i kullen? Då kryssar du i dumbo för dom som är dumbo och dumbobärare för dom som inte är dumbo..

Banankaka320
0

Mamman är inte dumbo och inte hennes mamma heller men osäker om hennes pappa var det. Men pappan och hela hans släkt är dumbo :)

TrueStory
0

Okej, fick för mig att märta var dumbo, Men vänta med det tills du vet säkert vilka som är dumbo om det är någon, resten är dumbobärare om någon av förädrarna är dumbo vilken pappan är..

zickan
0

Är pappan dumbo och mamman dumbo bärare. Så kommer du snart se det iom att några ungar kommer bli dumbo och några kommer bli dumbobärare. Är pappan dumbo och mamman inte bärare så blir ingen dumbo men alla blir dumbobärare. 

Lägg ut lite bilder på varje så kan du få hjälp med folket här att ev bestämma det :-) Men ju äldre de blir ju enklare borde du kunna se det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Banankaka320
0

Ska fixa bilder idag, vill inte väcka råttorna nu xD Jag tycker dem ser ut som Lillemors ungar, (Dumbo), fast dem är bara två veckor idag så det kanske är liiite svårt för mig att se (a)

zickan
0

inte så lätt alltid, inte ens för ett vant öga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Råttis
0

Kanske jag som är blind Maria och inte är så van att se bebisar, men jag tyckte det såg ut som dumbosar. Sen så såg jag inte att dom var rexade, men det kanske syns tydligare när dom är lite äldre Skrattande Söta är dom i alla fall Kyss

Banankaka320
0

Jodå hela högen är rexade :) Ska fixa kort förmodligen idag på öronen

Råttis
0

Väntar med spänning Kyss

Banankaka320
0

Jag vet att jag är segt med bilder! Men min systemkamera är hos syrran och iPhonekameran är inget att skryta om … men jag testade filma dem och deras öron. En har öppnat ögonen, en tjej :D 
(Dålig blixt eftersom jag har ett skydd på mobilen som täcker blixten lite O.o)

Ni kan likaväl stänga av ljudet för det hörs bara hemskt ljud från mina möss hjul som dem får springa ibland, mest för att reta grannarna för deras jävla musik som typ vibrerar i mitt rum -.-

FILM!! :)

(BTW. Vita prickarna på dem är inte löss XD Det är hampaströsmulor?)

Banankaka320
0

Länk!!

Länken leder till ett inlägg på min blogg med tre st filmer. Står lite om andra saker med men de rosa länkarna är till filmerna :)

Har ni något tematips på namn? Skriv gärna det här då :D

alexfifan
0

fina bäsarna <3

btw tycker jag det ser ut som toppörade hela bunten

Banankaka320
0

Tror det med, men ändå inte XD Vill nog se dem som dumbo. 
Men om man skriver "fel" på stamtavlan, vad händer då om man ex ska ställa ut råttan?

alexfifan
0

Antar att du får skicka in fler papper och ändra? ;o

Banankaka320
0

Gissar på det xP Men jag tycker dem ser ut som mamman i öronen, inte dumbo men dme är särrade ganska brett xD