Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 772 ggr
[Linsenhejhej]
1

Klickertränar Nayara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nayara är 7 månader gammal, och är väldigt skygg.
Hon bits också när man sticker fram handen till henne.
Jag lyfter inte upp henne ofta, men när jag gör det får hon andningssvårigheter.

I går började jag klickerträna Nayara, för att jag har hört att det är bra för rädda djur. Jag har redan börjat märka hur hon lyser upp när hon hör klicket. När jag klickar har hon hittills fått leverpastejbitar, gurkbitar, kräftsvansar och skinkbitar. Förut tog hon inte emot saker när jag gav henne, men det gör hon nu.

När jag klickar vågar hon sig till och med gå ett litet stycke för att hämta godbiten. Jag är glad att klickerträningen gör att Nayara gör framsteg!

Någon fler som har erfarenhet av klickerträning av råttor?

Banankaka320
0

Inte använt klicker men ett ljud med läpparna, svårt att förklara ljudet … men dem uppfattar allafall det ljudet som något positivt :D

[Ratass]
0

så hur gör du då? öppnar buren, klickar till och sen sträcker fram godis?

mikeiko
0

Jag gör alltid smackljud men tungan mot gommen när mina får mat eller godsaker, så det inpräntas snabbt som ett positivt ljud :D

[Ratass]
0

hmm..får väl testa.. Gloria ahr blivit med osäker igen -.-'' hon hon lär inte gila klickerljudet

Banankaka320
0

Man kan ju dova ner klickljudet genom att lägga klicken i en strumpa eller vante :)

[Ratass]
0

haha, läste snabbt, man kan lägga den i en rumpa.. ööh, blir liiite svårt å klicka då ;P haha, men ja, annar får ja kolla jobbets olika klickers, kanke finns nån som inte låter så illa..

Lilith
0

Jag har en fråga om klickerträning.
Brukar ni träna råttorna en och en, eller flera samtidigt?
För jag tänker om man klickar åt en, så kanske hela gänget känner "Åh, där jag gjorde jag något bra, awesome!"
Jag är lite sugen på att testa nämligen ^^

Banankaka320
0

#6 HAHA man får träna upp skinkorna då :D
#7 Bäst att träna en om det är spec trix/beteende. Men när jag gör ljudet så betyder det lite "kom hit för jag har mat!" Tränar inte dem på trix eller så :)

[Ratass]
0

hmm, kan ju vara nvändbart om de tänker godis om man har dem ute lösa i lägenheten så dekommer fram :P

mikeiko
0

#6 AHAHAHHAHAHAHAHAHAAA *dör* XDDDD