Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 847 ggr
fckingdead
0

orolig..

Sen igår har min hona varit jätteslö, hon bryr sig inte var hon ligger och så ligger hon där och vill inte röra sig, hon brukar alltid ha energi och komma fram så fort hon ser mig, men nu märker hon mig knappt..

nåågon som vet vad de kan bero på?………..

Malteråttan (L)

LaSadie
0

värmen?

Banankaka320
0

Är hon uttorkad? (Testa och dra i skinnet och se hur snabbt skinnet blir normalt igen.)
Funkar vattenflaskan?
Hur är hon när du tar ut henne ur buren?

Zolah
0

testa ge dom frysta grönsaker om det är hettan som spökar

fckingdead
0

Skinnet dras ihop fort, och vattenflaskan funkar har till o med suttit å försökt få i henne vatten men hon vill inte, hon går bara å lägger sig nånstans om jag tar ut henne, och min andra rått tjej är som vanligt.

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Äter hon?

Zolah
0

men testa svalka henne, det kan bara vara för varmt för henne också. Att dricka vatten gör inte det svalare

du kan tex dra en kall fuktig duk över hennes päls för att få ner hennes temperatur, eller ge henne kalla godsaker

fckingdead
0

Svalkat henne bra tag nu, hon äter inte så mycke, tuggade lite på gurka.. Försökt fresta henne med favoriter men vill inte ha..

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Gå till vet. med henne. Ge henne sån där spruta, vet inte vad det heter nuuu!! Men det är en spruta med vatten och salter och sånt som piggar upp dem.

fckingdead
0

får se hur hon är imorgon, annars bokar ja tid..

Malteråttan (L)

fckingdead
0

Såg nu att hon på nått vis förlorat ena framtanden också, växer de ut? Kan detta förhindra något?

Hon har även fått rött sekret runt ögon å näsa, vilket hon nt haft förut..

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Har du bokat tid? Gör det NU annars :P

fckingdead
0

Bokat tid, måndag ska vi dit…

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Vet inte riktigt det om tänder men har för mig att dem växer ut om hon inte tappat hela roten. Det är nog därför hon inte äter

fckingdead
0

Ser redan att de håller på och växa ut, så det är bra..!

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Okej, men äter och dricker hon bättre?

fckingdead
0

Hon äter inte så mycke, tar ett par tuggor av de jag ger henne och så lägger hon sig. Hon dricker när ja lyfter henne till skålen med vatten, lite enklare för henne, men hon dricker mycke då och då..!

Malteråttan (L)

Banankaka320
0

Okej, men säg hur det blir hos vet sen imorgon