Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 760 ggr
dumboråtta
0

Hona/hane?

Nu är det så att min vita råtta (Amy) verkar vara alldeles för mycket på Jasmin! Hon försöker hoppa på henne bakifrån ibland och även framifrån, försöker jämt dominera mm. Jag försökte kolla igår om djuraffären kanske gett mig fel kön på råttan men jag vet inte riktigt hut man ser det. Någon som möjligen skulle kunna hjälpa till lite?

Tack på förhand!

Guldheden
0

Avsaknad av penis= tjej ;)

Guldheden
0

Eller hur det va dom sa haha

Zolah
0

på könsmogna råttor ska hanar ha en stor pung som inte går ta miste på

dom kan bara allmänt rida varandra för att dom är i löpen, för att 'hjälpa' varandra. om du förstår vad jag menar xD

MarajLowajz
0

som 1# sa - avsaknad av penis och kulor (dom märks ganska bra) så är det en tjej.

Men det kan vara som så att Jasmin löper och då rider Amy på henne för att det är råttors sätt att underlätta hela löpningen när det är bara honor i en grupp. En råtta som underlättar löpningen på en annan råtta är en bra råtta har jag fått höra :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Sara FE]
0

Ett par av mina honor håller på sådär extremt mycket under löpet, det är nästan pinsamt. Dessutom markerar de revir lite extra på mig under dessa perioder.

Lancia
0

rida på andra råttor kan även vara tecken på dominans.

[Sara FE]
0

#6 Ja, just det, har inte tänkt på det. Det är antagligen fallet med ett par av tjejerna. De är värst och verkar dessutom vara högre i rang än de andra.

dumboråtta
0

jaja okej :). Då behöver jag nog inte oroa mig då :P. Blev så orolig ett tag, den enda utvägen för ungarna skulle ju isåfall vara att sälja dom eller ge dom som ormmat, vilket jag absolut inte vill. Mamma är ju rädd för råttor så det skulle inte passa så bra med en massa råttbebisar helt oväntat haha :p.