Seg dag
Hmm, idag är det dåligt väder och midsommar imorgon ju. Råttorna har varit jätte trötta hela dagen, antagligen för att jag spelade musik så sent på natten och gav dom äpple sent? Hmm måste tänka mig för mer. Fast dom lekte ju också ganska länge igår också. Får gå in och väcka dom snart.
Råttor är ju nattdjur så det är naturligt för dom att sova långt inpå dagen. Mina vaknar till liv en stund på eftermiddagen och sen igen efter klockan 21.30 så de får komma ut ett par timmar efter det.
Och dom äter ju mest på natten så att ge dom äpple sent på kvällen gör ingen större skillnad. Väck dom inte alltför ofta - dom behöver ju sin sömn :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Ja, jo jag vet att dom är nattdjur men med tanke på att dom varit vakna så länge på dagarna förut så tyckte jag det var lite konstigt :P. Grejen är bara den att dom sov nästan hela dagen igår och var jätte trötta, därför reagerade jag så konstigt eftersom att dom alltid brukar rusa fram till gallret så fort dom hör att det är någon i rummet :).