Reagerar inte ?
Halloj!
Min råtta Aye-Aye är lite annorlunda än mina andra råttor. Hon lixom står helt blixtstilla väldigt ofta, speciellt när hon kollar ut över kanten i buren. Hon rör sig inte, och man kan göra exakt vad man vill med henne. Klappa henne på huvudet, dra handen över ryggen. Hon är helt stilla o reagerar inte på någonting!
Kan också lyfta upp henne, o hon bara gillar läget, o är som en degklump, typ.
Hon sitter så även när jag inte är framme vid buren, så det borde inte vara något obehag vad gäller att vara nära mig.
Men bifogar en bild. Så här ser hon ut typ hela tiden. Hon ser lite halvdum ut, men så otroligt söt. Men jag undrar, kan råttor ha speciella medfödda syndromer som människor kan ha? T.ex människor kan ju få autism o sådant.
Alla mina andra råttor reagerar när jag tar klappar dem o så. (T.ex drar bort huvudet när man klappar på det) Så detta beteende med Aye-Aye är något helt annorlunda för mig xD
Någon annan som har en råtta med detta beteende? Det kanske är jättevanligt? xD
// Fawo (;
Alla mina råttor gör så då och då pga jag luktar Iller ibland så dem liksom fokuserar på doften i luften och skiter i allt annat. Mina är också väldigt vana att bli klappade och bryr sig inte så mycket om det, bruka klappa en när hon sover, hon vaknar till och ser vem det är sen lägger hon sig tillrätta och somnar om ledans jag klappar henne :D Tror dem kan ha ungefär samma sjukdomar men jag misstänker att mamman dödar dem från början faktiskt.
Okej. Jo men så är det med mina alla, att jag kan klappa dem när de sover o så, de är ju tama :) Men i vakna tillfället är de lite mer "nej vill inte bli klappad, ska upptäcka" xD
`Men Aye-Aye står så där även fast jag inte är i närheten. Hon står bara helt stilla. O reagerar på absolut ingenting! Lyfter jag henne o sätter henne någon annan stans, typ bara åt andra hållet, så står hon lika o ser jätteförvirrad ut.
Sedan efter typ 10 sekunder börjar hon kolla runt o återgår till samma ställe igen :o
// Fawo (;
Hon kanske är lite osäker eftersom hon återgår till samma ställe, har du andra djur i närheten? :)
Alltså måste bara inflika hur hysteriskt roligt det är att du döpt henne till Aye-Aye xD
#3 Har inga andra djur i närheten. Hanarna står i ett helt annat rum. Dock har hon varit sådär innan jag ens skaffade hanar :-)
Haha, Aye-Aye är ett namn jag verkligen gillar. Hon heter egentligen Agoraphobia (Från Zickans Psykolog-kull), så jag tyckte Aye-Aye var ett bra smeknamn x)
// Fawo (;
#6 *gapskrattar*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 haha
#6 Mäh, de e ju så söta små primater! De enda fingerdjuret i världen!
Ni har väl sett dens fingrar? xD
// Fawo (;
#10 Inte många lik är vackra..