Omplac: 2 hanar (5 månader)
2 hanar omplaceras… (eventuellt… om nåt dyker upp.)
Född: januari 2011
Färg, hårlag osv: slät, agouti striped, bl husky roan
Kön: hanar (bröder)
Kullstorlek: --
Fader: --
Moder: --
Anledning till omplaceringen: tidsbrist
Hur råttorna är i karaktär etc: Det är inget fel på dessa killar. Båda två är friska och snälla. De bits absolut inte. Går att lyfta och hålla fast utan problem vid t ex kloklippning (visserligen otåliga, men inte mer än normalt för åldern).
De tycker om att hänga med på axeln eller vara med på soffan när man ser på TV. De har hos mig aldrig bitit sönder något, varken soff-dynor eller annat utanför buren. Jag har hund hemma, det är heller inga problem.
Registrerade i SRS: nej
Pris: ca 300kr, 800kr med bur
Alternativa kontaktsätt: sevenomous@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst: nej
Vet inte mycket om deras bakgrund, men det är nog en rimlig gissning att de kommer från djuraffär. Jag tog dem själv som omplacering för ett par månader sedan; deras första ägares barn tröttnade. Jag tog dem mest för att de satt ensam i varsin marsvinsbur utan inredning… Tyvärr hamnade det fel i tiden, då jag nu från mitten av juli kommer att pendla på dagarna.
Jag har redan hund (som jag tränar med), och jag kommer inte att ha tillräckligt med tid för att med gott samvete ha kvar killarna. De är rätt coola och hänger gärna mest i hängmattorna på dagarna, men jag känner ändå att de helst borde få mer uppmärksamhet än vad de kan få av mig.
Observera att det här INTE är någon slags "akut! annars avlivas de!"-annons.
Ja, jag vill hitta ett nytt hem till dem, men jag behöver inte snabbt bli av med dem eller något sådant. Jag tycker mycket om mina killar och de får bo kvar precis så länge som det tar.
Jag bor i Gävle och kan ta mig till tågstationen där. För ett par hundralappar till resan kan jag även ta dem till centralen i Sthlm (utan bur). Med buren (som är 117*96*57 eller något åt det hållet, i bra skick. En ferplast hörnhylla+ramp och ett "iller-rör" hänger med) tänkte jag mig ca 8-900kr. Utan bur 300kr mest som "symbolisk summa"..
Hör av er här eller via PM (alt mail) vid frågor el. intresse.
Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om man bara var rikare. Var inte så långt härifrån heller. =)) Men jag får bara 600 kr i veckan, och ekonomiskt är det lite jobbigt just nu så här innan midsommar. :/
Är råttorna lätta att hantera och så? Inte alls bitiga igenom galler och sånt med?
Har du någon bild på buren?
Ja, de är lätta att hantera. Huskyn är blygare än sin bror, men det är aldrig några problem med någon dem (ha dock i åtanke att jag inte har nåt att jämföra med, så jag talar för mig själv).
Nej, de bits inte. Jag har dock tyvärr (?) ovanan att sticka åt dem godbitar genom gallret när jag går förbi, ;) så de försöker naturligtvis "smaka" genom gallret om det luktar något om händerna.
Buren i bild.
Hejsan ^^
Jag är på jakt efter yngre hanpojkar. Har ett triangeldrama mellan mina äldre herrar och nykomlingen på 4 månader, vill därför skapa en ny flock för den lille. Så om de fortfarande är till salu och att du orkar ta dig till stockholm central (betalar självklart för biljett isådannafall) så är jag väldigt intresserad.
Hör av dig om du har några frågor :)
Gör så och sov så gott :D