Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 867 ggr
[Alenzi]
0

SRS-fråga

.. Jag vet att RiF inte är SRS, men det verkar finnas många medlemmar härinne så jag hoppas på att kunna nå en eller ett par av dem genom mitt inlägg :)

Jag anmälde mig till SRS och betalade in medlemsavgiften för två veckor sedan, är jag automatiskt medlem nu? Skall man inte få ett medlemsbevis eller något? Eller tar det kanske väldigt lång tid?

Sen har jag en oreggad råtta som jag vill ställa ut i augusti, hon måste så klart registreras - men det kan jag inte göra innan jag är medlem, enligt hemsidan, och det vet jag ju inte om jag är! Yttermera har jag fått reda på att registreringsprocessen gärna tar ca en månad, isf kanske jag inte hinner regga henne innan utställningen - kommer jag inte kunna ställa henne då? :(

mikeiko
0

De skickar ut ett litet pappkort, och årets utgivna Husråttan, men det kan dröja, ja.

hus-musen
0

Du kommer att få ett medlemsbevis med nästa tidning som kommer ut i augusti. Rent teoretiskt sett så är du medlem, men du har inte fått beviset än. Kontakta ansvarig så kanske de kan ge dig ditt nummer så du kan ställa ut!

Om det är en utställning för medlemmar så kommer du inte att kunna ställa din råtta om du inte har blivit registrerad dock.

Qui dormit, non peccat

[Alenzi]
0

#2 AUGUSTI?? Det kan jag ju inte vänta på, om registreringen av råttan också skall ta en månad. Jösses, vilken snigelfart.

Får ta och maila folk imorgon och se om jag kan sätta lite fart på det, tack för hjälpen.

silverorm
0

Ingen panik, du är medlem nu så du får ställa. Kontakta vår kassör Annelie och beställ regpapper, när hon har fått in betalningen så skickar hon din beställning till mig. Jag skickar då regpapper till dig som du fyller i och skickar till vår registrator Johanna, hon behåller en kopia (som du har gjort) och skickar till dig originalet. Du kan ställa ut så fort du har skickat in regpappret till Johanna, råttan är då "under reg" och anmälninsansvarige kan då kolla med Johanna vilket regnr råttan har.Glad

[Alenzi]
0

#4 ♥ Tack

xxmammaxx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men om man redan har registrerade råtter behöver man väll inte bli medlem för att ställa ut? (om det nu inte är en utställning för medlemmar) eller har jag fel? blev lite osäker nu.

hus-musen
0

Jo det behöver du. På srs utställningsbestämmelser står de såhär: Medlemskap i SRS och att alla råttor måste vara SRS-registrerade, alternativt under registrering sista anmälningsdag är obligatoriskt och gäller om inget annat anges.

Är det för medlemmar kan du alltså inte ställa ut om du inte är medlem. Är det en öppen utställning kan du ställa ut.

Qui dormit, non peccat

xxmammaxx
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 ja det va d jag menade. Då vet jag d :)