Sa hon förlåt? :o
Jag hälsade på Lillemor och hon bruka alltid bita tag löst med händer och tänder men denna gången var hon för hårdhänt så jag puttade på henne och sen sträckte fram fingret igen och då slickade hon jättemycket och typ småtuggade/putsade fingred, ganska lång tid. Var det ett sätt att säga förlåt? Känner mig usel på råttors kroppspråk för varandra, det vanliga är lätt men jag ser nya grejer ofta oO någon som vet om en hemsida om kroppsspråk mot varandra? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Råttor tänker ju inte som människor så råttor har inte förmågan att säga förlåt. Hon kom nog bara på andra tankar 
Det är nog viktigt att vi människor inte förmänskligar djuren även om vi gärna vill.
möjligtvis var det att du sa ifrån och hon började sedan 'fjäska'
vill öva mer på råttbeteende, men för det måste jag se många olika råttor ^^
#1 Jag vet men det är svårt att inte göra det:) hon har aldrig gjort så innan, inte ens om jag har något gott och kletigt. #2 fjäska känns lite som ett förlåt, eftersom hon inte vill bråka med mig typ. Har två andra råttor som blir typ sura när jag putar dem när dem gjort nåt dumt och då försöker dem bita. Men Lillemor har jag jättebra relation :)
ungefär antar jag, men inte riktigt? det jag kan tänka på som jag läst är när en ledare satt nån på plats så brukar dom slicka den råttan på magen för att säga ' det är lugnt, nu har jag sagt till och vill visa att jag inte ska hoppa på dig igen '.
Okej jag förstår :D