Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 2063 ggr
PennyScarlett
0

Råttkompis sökes!

Jag älskar mina råttor jättemycket, älskar att plocka ut dom, greja med buren, låta dom springa fritt och mata dom med massa saker hela tiden så dom blir jättetjocka! @w@…att jag gillar råttor så mycket gör ju att jag pratar väldigt mycket om dom med familj och klasskamrater osv.

Det jobbiga är att, INGEN bryr sig xD Jag pratar med döva öron. Jag ser att mamma verkligen anstränger sig för att verka intresserad för att jag inte ska bli ledsen, men jag genomskådar henne.

Dessutom går jag Hantverksprogrammet-Stylist som utbildning, vilket resluterar i en jävla massa ytlighet som just nu står mig upp i halsen -.- Folk här har ingen annan bild av råttor än den dom fått genom att kolla på krigs och skräckfilmer, typ Killer Rats.

Nu låter det säkert som att jag lipar jättemycket men så är det inte :3, jag har inte riktigt några kompisar, just för att folk sällan är intresserade av samma saker som jag. Eller så tycker jag bara inte att det ger mig något att umgås med dom. Men nu känner jag att det faktiskt börjar bli lite tråkigt att vara ensam i min lilla värld om råttintresset och undrar om det finns någon i västra götaland som skulle kunna tänka sig att vara min råttkompis? :D Någon man faktiskt kan träffa lite då och då, åka på utställning med, hitta på saker med råttorna osv. Allt blir ju så mycket roligare om man är fler! ^^

Kram!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Layne
0

Awww, känner igen mig så mycket, har tjatat öronen av min pojkvän och alla mina kompisar om råttor, och de flesta vill nog strypa mig om jag nämner råttor igen xD Lycka till med kompisjakten!

PennyScarlett
0

Haha eller hur xD Min fd pojkvän slutade svara mig när vi pratade i telefon om jag nämnde mina råttor! INGEN svarar mig längre eller ger mig någon som helst respons när jag pratar om dom! Förutom från mamma som iallafall försöker x) och pappa som ger mig sin "kan du hålla käft någon gång?" blick ^^

mikeiko
0

Aw, flytta till större stad så snart du kan :)

PennyScarlett
0

Haha :D Hade varit bra, men blir ju bara 17 i sommar och har tänkt bo hemma ett tag tills jobb och sånt flyter på, så man inte hamnar i ekonomikris det första man gör ^^ Men går ju i skola i Borås och har lätt att ta mig till göteborg :)

mikeiko
0

Jo det är klart :) Men i GBG borde du ju kunna hitta en himla massa folk som har samma intressen som du!

PennyScarlett
0

Haha ja man tycker ju det :D btw, uppfödarna i Borås, har dom lagt ner sin uppfödning eller varför uppdateras aldrig deras hemsidor? :O Försökte ju först skaffa råttor ifrån uppfödare, men fanns inga i närheten :/

mikeiko
0

Oj, jag har ingen aning…kolla med Lamina som satte ihop Uppfödarlistan, hon kanske vet bättre :)

Lamina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nope, inte den blekaste. När jag sist uppdaterade listan så tog jag bort alla som inte svarade på PM inom en vecka eller hade uppdaterat sin sida det senaste halvåret. Kommer göra en ny uppdatering inom en månad, så får jag ingen kontakt med dom/den/vem det nu är så kommer h*n inte finnas kvar på listan så länge till.

Dom enda uppfödarna jag har någorlunda koll på är dom i Sthlm-Gävle-Västerås med några mils omnejd, resten är mer eller mindre bara namn för mig. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

skojvivi
0

Jag känner faktiskt igen mig i detta problem. Tidigare fanns det ändå forumsform som man kunde träffa och så. Sedan bodde jag i Borås, och lyckades få en del grannar att tycka om råttorna i alla fall ;)  Men så flyttade jag förra året och här avskyr alla råttor, så det är lönlöst.

Om du inte tycker att Trollhättan är för långt bort? Annars kan jag ta mig till Göteborg lika lätt som du ;) Om det nu blir aktuellt.

Lamina
0

Jag har väl tur, har 2 systrar som älskar råttorna lika mycket som jag och resten av familjen står för det mesta ut med mitt råttprat. Grannen lyssnar mer än gärna på mitt pratande om råttorna och mina andra djur eftersom hon själv älskar djur men har en allergisk son. Inte har hon något emot att jag tar ut några av råttorna då och då så hon kan få hälsa på dom heller. ^.^

Synd att du bor så långt bort bara, hade mer än gärna lyssnat på allt ditt råttprat. Förutsatt att du hade fått en syl i vädret när jag satt igång med mitt. Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Råttis
0

Så synd att du bor så långt bort. Förstår att du verkligen känner dig ensam. Men här inne får du mer än gärna prata med oss om ditt stora intresse. Jag hoppas verkligen du träffar någon snart i din närhet som du kan hitta på saker med och där ni kan ha mysiga råtträffar Skrattande Kramar om och håller tummar

PennyScarlett
0

#9 Sålänge det ligger i västra götaland är jag glad xD Trollhättan är inte sååå farligt att åka till om man vill träffas emellanåt och tjöta råttor ^^

#10 Lyckligt lottade du! Jag har 4 syskon, nummer 5 är i mammas mage och hittils är det bara storesyrran som är intresserad, men inte så hyperintresserad som jag är xD

Haha vi får nog babbla i mun på varann då :3 jag har jättesvårt att hålla tyst när jag väl satt igång xD

OttoIsTheShit
0

jag finns lite utanför gbg :D haha usch stackars dig låter precis som för mig xD t.o.m. vissa djurintresserade kompisar slutade lyssna xD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

PennyScarlett
0

Haha ja xD det är inte lätt att älska något som folk omkring en avskyr eller totalt struntar i :) Har lagt upp ny video på mina stora grabbar på bloggen äntligen :D tänkt göra det ett tag men inte fått tummen ur ^^

Om du finns lite utanför gbg så skulle det ju inte vara så jobbigt att träffas emellanåt ju :3

OttoIsTheShit
0

det hade inte vart helt omöjligt :)

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

ne :D hade varit jättekul!

OttoIsTheShit
0

äntligen nån å snacka råtta med :D woho

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Eller hur :D wiiie! Vi kan babbla hål i skallen på varann om våra råttor och deras upptåg >:)

[Alenzi]
0

Hihi, vad fint ^^

♥ Internet xD

skojvivi
0

Men det verkar som om vi alla (eller ja, vi tre) lätt kan ta oss till Göteborg i alla fall. Visst? Vad sägs om tex picknick/grillning i Slottskogen i Göteborg då? Råttorna är självklart välkomna.

OttoIsTheShit
0

låter kul :D så ni vet har jag inga råttor för tillfället ;) men ska skaffa nya..när det nu blir xD

Maybe it's not too late

[mysvensk]
0

Jag har Zolah här, Huldan här (vänner irl) samt min pojkvän att prata med (han älskar dem) så det är sjukt skönt!

Men om det duger med en msnkompis är min msn mysv@hotmail.se

PennyScarlett
0

Jag röstar för picknink/grillning! :D

#21 haha luuugnt :D du kan få gosa med mina två! Dom är tjocka och jättekeliga @w@

#22 Oj :D då får jag äntligen en anledning att logga in på msn ju x)

[mysvensk]
0

Haha najs!

Guldheden
0

jag bor ju 5 min med cykel från slottskogen med mina pälsisar!!!

PennyScarlett
0

Jaa :D

OttoIsTheShit
0

# 23 då kelar jag ihjäl dom :D haha, saknar råttisarna

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Haha aaw :D bara att göra det! Dom älskar uppmärksamhet ^^

Miss Lalona
0

Jag bor 15 min från slottskogen, jag följer också gärna med och pratar om råttor. Kan ta med mina tre med. Bestäm ni en tid så kan jag sluta upp i "råttkompisgänget" om jag får. Hoppas inte ålder spelar någon roll för jag är lite äldre än 17 :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

OttoIsTheShit
0

många e ju bara bra :) mindre risk för pinsam tystnad å grejer ;) haha

Maybe it's not too late

OttoIsTheShit
0

å lalona 29 e inte så farligt ;P

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

Nä så länge som man är ung i sinnet :) Tror nog att ett gäng råttvänner kan prata en bra stund utan tystnad.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

skojvivi
0

Miss Lalona, jag är inte heller 17 ;) Jag är snarare 20+ men ändå rätt ung. Åldern kvittar faktiskt. Jag har träffat alla möjliga råttmänniskor, en del som varit tonåringar medan andra varit 40+. Inte spelat någon roll, bara för att vi har ett udda gemensamt intresse ;)

Vad kul att ni andra gillade mitt förslag om picknick om grillning i Slottskogen. Nu har jag inte varit där på ett tag, men tidigare fanns det en grillplats borta vid Barnens Zoo. Finns den kvar efter ombyggnaden därborta? Eller finns det andra grillplatser? Har så dålig koll. I annat fall så får de som vill grilla ta med sig engångsgrill. En del kanske bara vill ha picknick och då får man ta med sig valfri mat och dryck.

Och det vore bra att veta vilka som planerar ta med sig råttor på denna träff och vilket kön råttorna ha. Så kan vi slippa små "olyckor" där någon råtta blir dräktig..

När kan ni andra träffas? Och när passar det bäst för er? Tex om helger passar bäst eller vissa datum. Själv har jag fullt upp denna veckan, och 8-10 juni är jag bortrest. Annars kan jag i praktiken ses närsomhelst, bara jag får reda på det i förväg.

OttoIsTheShit
0

helgena låter ju bäst, men skulle säkert gå vilken vardag som helst också :) jobbar ju ändå i stan xD

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

Jag kan när som helst efter 13 juni, får sommarlov då. 

Jag tror att grillplatsen finns kvar men jag skulle rekomendera engångsgrill eller annan picknick om vi inte vill ha tio ungar i knät som vill peta på våra råttor.

Jag vet att ålder inte spelar någon roll, skojade mest där :)

Jag funderade på att ta med mig mina tre hanar, dock behöver de inte springa ute så mycket utan kan sitta i transportburen. De är fortfarande lite rädda för "the great outdoors" :)

OttoIsTheShit
0

å efter 17 juni kan inte jag ;) haha lr aa.. 17 e jag ju på metaltown så liiite upptagen ;)

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

Jag kan även på kvällarna. är dock mer upptagen i Juli. När kan du PennyScarlett?

PennyScarlett
0

#36 GAAAAAH! xD jag vill också på metaltown!

#37 jag kan när som efter 9:de juni :) Har hela sommaren på mig! Tänkte isåfall ta med mig mina två hanar som älskar att vara ute och springa ^^ dom är väldigt snälla båda två :) riktiga peace, love and understanding råttor ^^

Miss Lalona
0

ok då ger jag lite förslag så kan ju vi råttvänner säga vilken tid som passar bäst.

1. Lördag 11 juni kl 13.00

2. söndag 12 juni kl 13.00

3. Tisdag 14 juni kl 17.00

4. torsdag 16 juni kl 15.00

tiderna kan ju ändras, vissa kan träffas före eller senare beroende på vad man kan. Är det någon av tiderna som verkar passa er så kan vi ju rösta fram ett datum.

OttoIsTheShit
0

lörda,sönda och torsda låter bra för mig :)

Maybe it's not too late

OttoIsTheShit
0

#38 jag kan bara gå första dagen :( vill ju se avenged sevenfold å korn :D

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

#41, jag tycker inte det är värt om man inte går båda dagarna :D

OttoIsTheShit
0

haha tycker det är bättre än inget xD men åker till mallorca vid halv 7 tiden på lördagen så ja finns inte så mkt å göra åt saken :P

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

Tycker att Mallorca låter ännu böttre :)

Jinaum
0

Jag bor också i Västra götaland ^^ Jag verkar bo mitt i mellan så att säga. Vara.

Men skall flytta te Falköping vilket är närmare Göteborg det med.

Vi får väl dra ihop en off träff på götet någon dag då? Kanske rått picknic om man vågar eller gå till blåkulla där det finns kak buffé ;)

OttoIsTheShit
0

kul å få träffa dig också jinaum ;) haha

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Vad roligt att vi ändå blev ett så stort gäng :D Verkar som att jag inte alls var ensam om mina ingen-lyssnar-på-mitt-råttprat-känslor xD

OttoIsTheShit
0

aha verkligen jätte kul :D åsså får man se vilka som sitter å skriver här

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

Ja det blir roligt, om vi kommer iväg. Det får inte bli ett sådant här "Vi måste ses" prat som aldrig blir av :) Någon mer som har kommentarer på tiderna jag föreslog?

PennyScarlett
0

Jag kan alla datumen ^^ ska vi säga 11 juni, eftersom det är helg och vissa kanske har ledigt från jobb och så? :) Btw, kan någon möta mig på centralen då? xD För jag hittar definitivt inte till slottskogen ^^

Miss Lalona
0

Vi säger 11 juni då :) Jag kan möta dig vid centralen men det är lättast om alla möts vid Linnéplatsen. För att komma till Linnéplatsen från centralen så åker du med spårvagn 1 mot Frölundatorg och går av på Linnéplatsen. Du kan ju få mitt mobilnummer så kan jag guida dig. Vill helst inte åka in till stan med mina råttor då de är ovana vid att vara ute och att transporteras.

OttoIsTheShit
0

jag kan möta dig vid centralen :) måste endå ta den vägen. hoppar av där ;P

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Ja men då säger vi så :D take my number! 0736188082 ^^ skriv vem som är vem så jag vet det xD

OttoIsTheShit
0

jag slänger iväg ett sms ;P

Maybe it's not too late

Jinaum
0

Jag kommer ju vara på centralen. Rent utav tror jag vi kan mötas i Herrljunga Penny. För det är väl där du får byta? Eller kanske buss in till alingsås å tar pendeln?

Ska se om jag kan den 11e. Har inte schema framför mig just nu. Men återkommer så snabbt jag kan om jag kan eller inte! Vore askul.

[FukkingTubbie]
0

#0 är det okey om jag slänger in en liten ansökan här med om råttkompisar i närheten? eller ska jag skapa en ny tråd?

PennyScarlett
0

#55 Det går direktbussar från svenljunga till Göteborg, så det är inga som helst problem för mig :) men möte vid centralen låter bra!

#56 du är välkommen att hänga på oss :D kom till slottskogen på lördag så hoppas jag iallafall på att få massa nya kompisar! ^^

Btw, vilka har tänkt ta med sig råttor? :D Och vilket kön som någon här nämnde tidigare ^^ Mina är så sagt hanar ^^ jättesnälla så borde inte vara några problem att låta dom träffa andra.

Jinaum
0

Jag tar nog inte med några råttor. Planerar att hälsa på släkt efteråt och åka hem på söndag. så de får nog vara hemma.

PennyScarlett
0

Kanske kan vara bra då ja x)

Miss Lalona
0

#57 Mina är ju också hanar så det borde funka :)

PennyScarlett
0

Ska vi säga att det får bli hanar som får följa med den här gången då? ^^ Så får dom som har honor ta med sig dom nästa gång :D

Miss Lalona
0

#61 Så kan vi ju säga :)

PennyScarlett
0

sounds fair right? :D

RaGooN
0

Haha för mig var det bra i skolan (Gick på Naturbruk haha xD) så typ alla älskade djur så. Men nu går jag inte i skola, den enda jag har är Killen å han anstränger sig så gott han kan för att "älska" mina små troll.
Dock har jag ju turen att min Moster blev förälskad i mina två första råttflickor så hon äger nu dom. Men jag känner igen mig smått i det du berättade.
Om du är intresserad av att tjata råttor på msn eller ngt så kan du ju alltid adda mig :D
thearkfanet@hotmail.com för det e alltid kul å snacka med andra råttintresserade med.

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

PennyScarlett
0

Jag addar ;D

RaGooN
0

Om du sa till mig så, gör så du :)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

PennyScarlett
0

Haha ja det var till dig xD

OttoIsTheShit
0

vilken tid ska vi ses? kanske har missat det xD om nån har sagt det haha

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

var det inte 14:00? :)

OttoIsTheShit
0

kanske det va xD haha e lite trött idag

Maybe it's not too late

Miss Lalona
0

kl 13.00 föreslog jag, jag måste iväg sedan på eftermiddagen så jag tar det gärna då. Kanske någon vill komma tidigare och sitta med mig vid ett så kommer resten vid två? Vi kan ju prata ihop oss innan helgen och byta nummer och så :)

OttoIsTheShit
0

för mig spelar dt absolut ingen roll när :) här har ni mitt nr 0733116688.

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Jag kommer gärna 13:00 :) Mitt nummer ligger redan uppe här ^^ bara att ta!

Miss Lalona
0

Vad bra att ni kan tänka er ett :) mitt nummer är 0702435150

Jinaum
0

Jag skall försöka vara där 13.00. Kommer ändå vara i gråbo. Vet inte redigt hur vida tiderna är. Men ja. De löser sig.

Jinaum
0

öh… Mig når man på 0738302248.

Jinaum
0

Kan vi får en sammanfattande text på vad osm händer i helgen så vi alla är med på vad som sker? :)

Miss Lalona
0

Det som sker är: Klockan 13.00 möts alla på Linnéplatsen (vi kan stå vid korvkiosken) och sedan så sätter vi oss på en bra plats i slottskogen och fikar och pratar råttor. Ta med fika och ett glatt humör och även hanråttor om ni vill. Om det skulle bli dåligt väder så får vi komma med en ny plan :)

PennyScarlett
0

Jag har eeeeen liten fråga xD Någon som skulle kunna låna mig två selar på lördag? Har beställt av Zickan men dom hinner nog inte komma fram tills dess :(

Jinaum
0

#79 Jag kan ta med mig två stycken. De är lite tjocka i repen men mycket färgglada! :P Fungerar utmärkt.

thildatessie
0

#0 Hej, känner igen mig. det blir så i denna kommunen ;) hehe jag har visserligen flyttat till Mark men ändå ;) du och jag har en gemensam kompis ;) Lovisa, Madde heter jag

PennyScarlett
0

#80 awesome! :D tack så jättemycket! ^^

#81 Lovisa som i Loka? :D haha känner ju ingen annan Lovisa x) …hmm…madde o.O Känner tyvärr inte igen. Men om du bor i mark så är det ju inte alls långt ifrån :)

thildatessie
0

japp Loka:) är ett år äldre, vi är vänner på facebook;) kan skriva till dig i chatten någon gång för mina meddelanden vill inte funka på fb, annars kan du PMa mig. Vill inte skriva efternamn och så här :)

mikeiko
0

Glöm inte att ta bilder så vi andra också får se sen! :D

PennyScarlett
0

#83 haha okej? xD vad pinsamt att jag då inte vet alls vem du är :P

#84 we will! Om jag bara kunde hitta batteriladdaren till min kamera! ;_____;

Jinaum
0

Jag brukar vara paparazi så jag tar med kameran :)

Denna kommentar har tagits bort.
Jinaum
0

En tanke. Vi som skall mötas i gbg. Mötas vid svarta tavlan? Brukar vara lättast så.

Ni kan väl sms mig om någon kan mötas där? Mitt nr finns där så. Annars smsar jag hopen med folk när jag är i gbg å kollar läget lite.

Skall nämligen åka idag på äventyr så kommer inte åt mer data tills efter rått träffen. Ska bli dunderkul! :D

Men ni kan la peta på mig ni som skall mötas på centralen vart vi möts :)

OttoIsTheShit
0

#88 svarta tavlan tycker jag låter bra :)

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Uhm…Jinaum glömde ta med sig selarna x) skulle någon annan kunna låna mig två stycken? ^^ Nog för att mina är tama, men kan ju slappna av mer om man kan ha dom i koppel.

Miss Lalona
0

ok, svarta tavlan på Linnéplatsen.

xxmammaxx
0

Det här får ni göra igen sen så jag får va med :)

PennyScarlett
0

Det blir garanterat inte sista gången så det är bara att hänga på :D

OttoIsTheShit
0

sjklart :) får göra de här nån gång ibland.längtar :D

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Jag med! :D Så…Är vi taggade?! :D xD

OttoIsTheShit
0

till tusen :D

Maybe it's not too late

PennyScarlett
0

Gött! :D ….var det någon som kunde låna mig selar btw? xD

Miss Lalona
0

Ja Jinaum skulle ta med två stycken. Skall bli kul i morgon :)

skojvivi
0

Det var visserligen jag som föreslog träffen i Slottskogen, men jag kunde inte komma den dagen då jag var upptagen på annat håll. Hade ni det trevligt? I så fall kanske vi kan försöka ordna en ny träff?

Guldheden
0

Jag är också nyfiken! Var tvungen att jobba tyvärr

Miss Lalona
0

Jo vi hade det mysigt, hände dock en liten olycka när min hane och PennyScarletts hane skulle hälsa på varandra men det ordnade upp sig. Jag träffas gärna igen, dock har jag ju lite kortare väg att åka så de som bor längre bort får nog ta initiativet.

skojvivi
0

Jag kanske missuppfattade, men ska varenda träff vara i Slottskogen eller i Göteborg? Eftersom du skriva att du har kortare väg än en del andra.

Miss Lalona
0

Nä nästa kan ju vara någon annanstans

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.